Mariro skrev 2016-08-11 10:09:49 följande:
Konstigt nog så gör det inte ont för mig att gå i backar, inget känns när jag går uppför, bara om jag går rakt fram... och små steg har jag börjat med också, börjat gå 10 min tidigare hemifrån till tunnelbanan haha. Blir galet andfådd också, bara av att prata.
Det där med att du får ont långt in i buken - jag får en fruktansvärd håll(mjälthugg)-känsla om jag går det minsta snabbt. Så pass att jag måste stanna och ta djupa andetag, sen är det borta. Men det fick jag förklarat av BM att det är livmodern som sitter fast i ligament som också sitter fast i benen (typ) och att allt dras åt olika håll när man går (men det vet du säkert redan om du har barn sedan tidigare :) ).
Jag äter också mindre, får inte plats med lika mycket mat och BM sa angående det också att det är allt som trycks upp. Allt beror på hur lång/kort man är i magregionen, för vissa kommer det tidigt, för andra inte alls.
Har du koll på järnet?
Fick jättedåligt flås och visade sig vara järnbrist, blev bättre så fort jag fick upp de lite
Jag vet inte om de är ligamenten, förra gången fick jag de och de var som du säger som ett hugg, men nu får jag mer som ett konstant tryck, går inte över av att stanna eller sitta utan bara ligga ner på sidan :/ mer slitande/dragande smärta? Hur nu de går till, men kan ju vara samma men lite annorlunda nu när jag redan gått igenom en graviditet
Jag är väldigt kort i kroppen och kan tydligt känna magsäcken högt upp ^^ men får bara ont vid sidan av och inte mitt i, har för mig att jag läste nånstans att de kunde vara tecken på magkatarr/syra problem? Men vet inte
Försöker att tänka på vad jag äter och när, men ibland bara måste bebisen ha yoghurt och musli runt 00 eller bara vill ha massa pasta med ost!? Haha ^^
Skillnad mot att jag typ bara åt sallad, bröd och kex för ett tag sen
Antar att de är kalcium jag vill åt? Dricker inte mjölk (gillar inte smaken) men äter mycket mejeriprodukter