Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

celavie1 skrev 2016-04-24 20:25:08 följande:

Vågar knappt skriva i denna tråd. Tanken på att vara gravid har knappt sjunkit in. Plussade i morse efter IVF behandling. Min första graviditet. Känns jätteläskigt! Om jag räknat rätt är jag i vecka 5 i morgon. Beräknad födsel 28 dec. Önskar och hoppas så att den lilla pricken stannar kvar. Jag har ganska mycket molande värk faktiskt i magen. Kanske beror på att jag samtidigt tar progesteron. Någon mer i samma fas som känner av växtvärk redan?

Verkar vara ett par stycken som blivit gravida via ivf här :).
    Jag hade molande värk i början men har inte känt det på ett par veckor blir nästan orolig att något är fel. Men är kissnödig som bara den om dagarna..
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-04-24 16:26:04 följande:

Hej!

Plussade 14/4 och detta är min första graviditet. Är ensamstående och varit på klinik i Danmark. Är beräknad på julafton. Ups... Men är bara glad om det blir ett friskt barn så spelar ingen roll när barnet kommer.

Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).
    Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?
  • Tvåbarnsmamman79
    MP88 skrev 2016-04-24 08:46:56 följande:
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
    Ja det viktigaste är att man får ett barn och med tur att det är friskt oxå :).
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-04-24 22:22:24 följande:
    Jag har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det ska kännas. Vad kul att det finns fler som lyckats med IVF. Ingen lätt process. Har du gjort det?
    Nej jag har inte gjort ivf men trodde att jag kanske skulle behöva då jag inte blev gravid på över 2 år med första barnet.
    Skönt att det finns hjälp att få för de som har svårt på naturlig väg! :)
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-04-25 06:31:46 följande:

[quote=76565654][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:44:56 följande:[/quote-nick]Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).

Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?[/

Jag har massvis med stöd av föräldrar och familj/vänner. Pappa körde mig ner ull Danmark första gången och mamma kom med förslaget om att testa själv. Men det hade jag redan bestämt mig för men bra att de är med på resan. Blir en annorlunda resa jämfört med er som är två men hellre det än att vänta på en man och att åren springer förbi. Jag känner mig inte ensam.

Hur gammal är du?
    Härligt med familjens stöd! :)
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-04-26 06:33:33 följande:
    Jag är 34 år. Tänker du att ålder spelar roll i mitt beslut? Jag for till Danmark redan för några år sedan, blev inget positivt resultat då och i samma veva träffade jag en man. Det höll inte och då for jag ner till Danmark igen efter separationen. Var lättare denna gången då beslutet redan var tagit för länge sedan.
    Ja lite så att klockan tickar när man närmar sig 40 men du var inte så gammal ju :). Själv är jag 37 år är nog en av de äldsta här?
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-04-26 23:20:22 följande:
    Nej jag klår dig! Fyllde nyligen 40 år Flört
    Åå skönt att man inte är ensam ;).
  • Tvåbarnsmamman79
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 06:39:38 följande:
    Nä, jag hoppas verkligen inte! Försökt så länge med nr 3 nu, och även om det inte är så mycket än så fäster man sig vid fröet i magen. Konstigt. Hade blivit så besviken om det inte blev nåt nu, så inställd och man planerar och längtar!
    På mitt jobb fanns det en tjej som blödde lite under hela graviditeten typ el iaf många veckor (hon var sjukskriven länge pga det.)
    Allt gick bra tillslut. Men förstår att det är oroväckande för det kan ju vara ett missfall men vi hoppas att det inte är det.
    Är själv rädd för MF och MA även om jag aldrig upplevt det tidigare. Vill bara komma till kubtestet och se att allt är ok.
  • Tvåbarnsmamman79

Gud vad man längtar tills veckorna gått och man fått göra kubtest vill bara se att det finns något därinne och att allt är ok.

• Tvåbarnsmamman79
    Saannaandersson skrev 2016-04-28 22:01:39 följande:

seaflower!

Pappan till barnet är inte helt med på detta men han börjar smälta det iaf haha

Vi pratar dagligen men det känns så fruktansvärds fel men ändå rätt :/

Tufft för dig att vara ensam men pappan kanske ändrar sig så småningom.
Svar på tråden BF December 2016