Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Jag är gärna med i gruppen är i v 6 och tror bf är 12 december ungefär (om allt går bra.)

• Tvåbarnsmamman79

Jag känner mig sjukt trött och brösten är ömma emellanåt. Molvärk hade jag bara runt BIM men har inte känt av det så mycket. Å hungrig är jag!
    Har ni fått några cravings ännu? Jag har fått sug efter juice (just nu tropisk innocent är god)

• Tvåbarnsmamman79
    Tösen1989 skrev 2016-04-13 21:40:34 följande:

Ne vet att det inte finns några "ska" hihi. Men man läser mkt om att man kan vara illamåendet och yr m.m. Det som är mest tydligt på mig är att jag känner min kissnödig och trött samt ömma bröst. Det är nästan så man vill känna mer haha. Förstå mig rätt. Men jag antar att det kommer hihi.

Just det kissnödig blir jag oxå hela tiden!
    Jag undrar om man kommer åka på illamående oxå (hoppas verkligen inte!)
  • Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-04-13 22:48:05 följande:

Spydde för första gången igår

Kräktes 8 månader förra gången så får se om de blir samma sak nu, mår illa hela tiden och enda lindringen är att äta, vilket är svårt då det mesta smakar konstigt och jag vill inte börja gå upp i vikt än!

Stackare som spytt!
  • Tvåbarnsmamman79
    Bananasplit88 skrev 2016-04-20 02:06:41 följande:
    För mig är det tvärt om, lös i magen. Samma med min tidigare graviditet.
    Jag är oxå lös i magen igår fick jag rusa på toan på jobbet har hänt fler ggr. Detta hände under mina två andra graviditeter med första barnet var jag som magsjuk varje dag de 10-12 första veckorna.
    Med andra barnet fick jag tillåtelse av läkaren att ta stoppande tabletter.
  • Tvåbarnsmamman79

Ringde och bokade tid för inskrivning och enligt de på mvc så är jag i v 8 imorrn. Enligt Fl är jag i v 6+2 alltså v 7 undrar vad man ska gå efter?

• Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-04-21 22:49:55 följande:
    Julen, fylla år sist i klassen, behöva vänta till nästan nästa år för att få göra saker (bara relevant upp till 18-20år i och för sig) studier som visat att vinterbarn har större benägenhet att få d-vitaminbrist (går att förebygga) och få depressioner.. ökade RS risken under vintern

Sen tänker jag att kylan och mängden kläder kan göra amningen, särskilt ute, krånglig

Det är iaf det jag kommer på nu

MEN som sagt det är bara procentuella risker och blir väl lite vad man gör det till med julen och det

Alla är nog endå överens om att ett välmående barn är det som betyder något egentligen
    Oki det är inte bara julen då :).
    Jag var överlycklig med första för att hon skulle bli ett sommarbarn men fy vad jobbigt det var att svälla upp massor i värmen och så var man rädd att barnet skulle bli för varmt i solen osv. Andra blev ett vinterbarn (mars) och det var mycket skönare. Plus läkningen efter förlossningen (snitt) var bekvämare under vintern än mitt i sommaren.
    Men det viktigaste är ju att få barn överhuvudtaget :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-04-22 07:30:46 följande:
    Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)
    Jag tror oxå att att det mest är folk som har lätt för att bli gravida som är så noga med datum osv.
    Har själv varit med om att inte bli gravid på över två år med första barnet så jag förstår dem som har det svårt och bara vill ha ett barn oavsett när :).
    Inget illa menat mot någon.
Svar på tråden BF December 2016