Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Nej nej nej vad tråkigt!
    Jag hoppades så på att allt var oki för dig särskilt när du gjort ivf och inte har barn sedan innan. Fy vad orättvist livet kan vara!

För några år sedan trodde jag att jag aldrig skulle få bli mamma då jag inte blev gravid på över 2 år. Plötsligt hände det! Jag mådde så dålig innan vet hur det känns vilken sorg det är.

Hoppas du får uppleva lyckan att bli mamma på något sätt! Stor kram!
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-18 19:38:45 följande:

Tack för allt ert stöd. Gör att man känner sig lite mindre ensam.

Seaflower: jag var i vecka 8+2 och har inte känt något konstigt. Inte haft några blödningar eller annat som verkat oroande. Symptomen jag har haft har varit spända bröst och molvärk i magen ibland. Varit uppblåst i magen. Jag trodde verkligen att jag var gravid

Det är sånt som gör det läskigt att vara gravid att man aldrig kan veta säkert att allt e ok trots att allt verkar oki.
    Jag är själv lite orolig inför kubtestet om 2 v men jag har ju redan två små barn så jag är ju lyckligt lottad.

Hoppas verkligen att ni lyckas få ett barn inom snar framtid! Vet inte vem du är men du verkar vara en vänlig själ. Du har verkligen brytt dig om alla andra i tråden och lyckönskat folk osv. <3
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

Tycker oxå det är ovanligt många som råkat ut för tråkigheter i gruppen! :(
    Visste inte heller innan jag fick barn för några år sedan att ma existerade trodde att man fick en störtblödning under ett missfall.
  • Tvåbarnsmamman79
    sabmil skrev 2016-05-19 12:13:38 följande:

Hej! Läst tråden ett tag och nu hoppar jag också in.

Har gått in i vecka 10 (9+1) och har BF 20 december. En pojke på 4 år sen tidigare. Mår illa, kräks och går igenom dagarna som en väldigt trött mamma. Tvärtemot min första graviditet. Gjort två vul redan, har en väldigt snäll gyn. Allting såg perfekt ut och där var bara en. Med tanke på min mage kunde där varit några stycken ;)

Om du inte mådde illa med sonen men gör det nu så kan det ju vara en liten flicka kanske? :)
  • Tvåbarnsmamman79
    Lt16 skrev 2016-05-19 21:28:11 följande:

Hej, har följt gruppen sen i början och vågar nu hoppa med på riktigt. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 18 december, är i skrivande stund i vecka 9+3.

Jag har inte haft så mycket symtom, molvärk och lite illamående bara. Dock så börjar jag oroa mig för graviditetsdepression. Dom värsta dagarna gråter jag från och till hela tiden, jag kan inte känna lycka för graviditeten, vill inte prata om det med min sambo, eller gud förbjud någon annan nära. Jag har alltid velat ha barn och det här var planerat så jag förstår inte varför jag inte kan känna lycka över detta.

Är det någon annan här inne som kan relatera?

Det är nog hormonerna man kan gråta för vadsomhelst som gravid :).
    Jag har oroat mig mkt under de två förgående graviditeterna mest ang pengar då sambon var arbetslös. Mycket tankar om hur det skulle gå, skulle vi klara detta hur skulle livet förändras. Jag har oxå alltid drömt om barn men när jag väl blev gravid så var det som att åka berg och dalbana av känslor. Väldigt läskigt skrämmande men även underbart! Det är såå härligt sedan när man får känna bebisen sparka osv. Och livet brukar ordna upp sig man hittar oftast lösningar på saker om man är orolig över sådant. Barnet blir automatiskt viktigast moderskänslorna (hormonerna mm) tar över.
    Lite trött snurrigt inlägg kanske får skylla på att jag är gravid ;).
  • Tvåbarnsmamman79

Jag nojjar lite ibland blir orolig för ma. Men jag har symtom som extremt känslig för dofter är det ett tecken på att allt är oki med fostret då el kan ngt hänt iaf?

• Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-05-20 10:25:49 följande:
    Det hemska och luriga med MA är ju att kroppen fortsätter att tro att den är gravid trots att fostret inte lever. Så symptom är kvar, magen kan fortsätta växa osv. Försök att inte oroa dig för du kan ändå inte påverka<3
    Jag är så nervös inför kubtestet 1 juni. Allt var ju ok för ett tag sedan när jag gjorde vul men jag är ändå orolig att man kommer dit och så har ngt gått snett. Sedan ska man ju se så att det inte är ngt kromosomfel oxå..tålamod tålamod :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Många ggr känner jag mig "sjuk" på morgonen oftast innan jag ätit frukost. Kan känna mig lite kallsvettig som om jag håller på å få feber
  • Tvåbarnsmamman79

Gud vad jag längtar efter att kunna färga håret. Har lite grått som jag vill färga men vågar inte då de inte vet om fostret tar skada hade tänk vänta till efter v 12 iaf då alla organ är bildade. Färgar ni håret under graviditeten?

Svar på tråden BF December 2016