Inlägg från: Anonym föräldraledig |Visa alla inlägg
  • Anonym föräldraledig

BF December 2016

Hoppar med här. Är gravid igen efter ett tidigt missfall i november. Har sedan tidigare ett barn på 17 månader. Beräknad till 8/12 enligt senaste mens.
    Har ett lätt illamående som kommer och går, samt ilningar i brösten.

• Anonym föräldraledig
    Miavillblimamma skrev 2016-03-31 18:26:43 följande:

En så sjuk känsla! Enligt mina olika appar osv så är jag i v. 5 (4+1), min sambo har äntligen fattat att jag faktiskt är gravid! :) Vi var och handlade idag och sambon stannade vid bebissakerna! :D Haha!

När bör man berätta för familjen? Och jobbet? Bästa kompisarna? Är rädd för att hamna i situationer där man blir tvingad att avslöja... :(

Sambon har börjat behandla mig som bomull och jag nojar som bara den, har ibs och så fort det kniper till i magen eller gör ont så är jag LIVRÄDD att det ska vara missfall på gång! :/

Är det nån som vet någon bra sida med godkänd och förbjuden mat?

Kolla Livsmedelsverkets hemsida om vad som är okej att äta eller inte, de har en bra sida.
  • Anonym föräldraledig
    kanelbullen99 skrev 2016-04-12 11:32:19 följande:

Hejsan hoppar in i tråden här. Plussade för några dagar sen.

Är 16 år och väntar barn till December.

Mitt besked kom som en stor chock men jag har valt att behålla, någon som har tips ? Eller som är i samma sits alltså ung förälder

16 år och väntar barn
    Grattis!
    Det är en tuff situation att få barn så ung, men fullt görbar! Ta mycket stöd av ditt nätverk, och se till att göra klart gymnasiet efter din föräldraledighet.
  • Anonym föräldraledig

Jag har gjort VUL idag. Skickade in en egen vårdbegäran via 1177 helgen som va och fick svar i måndags, tid idag onsdag, så de gick fort. Hjärtat slog och allt såg bra ut. Eventuellt är jag lite kortare gången än 6+5 men läkaren tyckte att jag skulle räkna på det så fram till jag gjort RUL.

• Anonym föräldraledig
    De5pojkarna skrev 2016-04-20 19:38:33 följande:

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i. 4+6 har jag fått fram på min app, men det stämmer inte med när jag hade senaste mens och sen ägglossning. Det blir iallafall inte 14 dagar mellan sista mens och ägglossningen. Så jag är väll isåfall en av dom som INTE har 14 dagar mellan Mens och Ägglossning.. Men men.. 

Jag känner iallafall ingenting.. Men de har jag ju inte gjort med de andra 5 heller så.. 

Men är det inte så att det ska vara 14 dagar mellan ägglossning och kommande mens, alltså till bim? Tiden mellan senaste mens och och ägglossning varierar väl och påverkar hur lång cykel en har? Eller tänker jag helt galet nu? :)
  • Anonym föräldraledig
    LyCKa55 skrev 2016-04-23 12:49:45 följande:

Hej allihopa. Hopas ni kan hjälpa mig lite med mina funderingar.

För ca 2veckor sedan fick jag rejält ont i magen, typ som mensvärk fast inte riktigt det heller. Kändes som livmodern. Men det gick över efter kanske en halvtimma 45min. Jag hade svårt att koncentrera mig på nåt annat eller va fokuserad o med när nån sa nåt. Tänkte att nu får jag missfall. Men det gick som sagt över.

Igår fick jag samma smärta fast lindrigare. Var då på jobbet så det va lite jobbigt att "vara med" om ni förstår vad jag menar. Blev lite borta. Sen cyklade jag hem o efter det försvann det. Nån som känner igen sig? Var typ en molande smärta i livmodern(tror jag). Inga hugg eller på nåt specifikt ställe.

Har IBS(typ lättirriterad tarm) så jag tänker ju att det kan ha med det att göra också men det kändes inte som magen.

Har inte haft några blödningar. Blir rädd för MA eller ev MF som är på gång...

Det är inte alls ovanligt med molvärk då livmodern växer, så det kan ju vara det.
  • Anonym föräldraledig
    LyCKa55 skrev 2016-04-23 17:55:57 följande:
    Det vet jag(har en son sedan innan), men detta känns som nåt annat. En intensivare smärta som håller i sig nån halvtimme. Väldigt märkligt o läskigt. Men har försökt hålla mig lugn eftersom det inte kommit någon blödning
    Ta kontakt med gyn i sådant fall tycker jag. Så kanske du kan få ett vul som kan lugna dig lite. Det är inte roligt att behövs gå runt och oroa sig.
  • Anonym föräldraledig
    annaelin1990 skrev 2016-04-24 15:10:42 följande:

Hej Alla. Jag plussade för ca 2 veckor sedan och går in i vecka 7 (6+0) i morgon.

Jag ska på vul på Torsdag och är så sjukt nervös, förväntansfull och rädd!
    Detta är min första graviditet och jag bara går och väntar på att allt ska gå åt helvete, samtidigt vill jag hoppa av glädje.

Hur har det vart för er andra som har vart på vul så "tidigt"?

Ja var på vul 6+4 tror jag. Det gick bra, kunde se hjärtat slå. I övrigt kunde jag väl inte direkt identifiera så mycket, det var tornat läkaren kunde peka ut vad som var vad. :) Eventuellt är jag lite kortare gången än beräkning enligt senaste mens, men det är svårt att avgöra så pass tidigt i graviditeten.
  • Anonym föräldraledig
    Redoförnytt skrev 2016-05-07 20:37:25 följande:

Hello tjejer!

När berättar ni för omgivningen?

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vore kul å höra hur ni gör? :)

Vi har berättat för våra närmaste vänner. Planerat att berätta för våra respektive familjer runt morsdag, det känns som en bra present. :)
  • Anonym föräldraledig
    Flygekorre skrev 2016-05-09 17:43:34 följande:
    Glömde att skriva,är inte 6+4 tidigaste laget? Jag bokade ett privat VUL i vecka 7+0 i en tidigare graviditet och då sa gynekologen att det kunde va för tidigt för att se hjärtat,men det beror säkert på hur bra utrustning de har med! :) Tänker bara att ser de bara en fostersäck tror jag inte du ska ta ut för mycket i förskott! Men vi hoppas på hjärtslag!
    Jag gjorde vul 6+4 och fick se ett hjärta. Läkaren trodde dessutom att jag var i 6+1. Så det går :)
Svar på tråden BF December 2016