BF December 2016
Hoppar med här. Är gravid igen efter ett tidigt missfall i november. Har sedan tidigare ett barn på 17 månader. Beräknad till 8/12 enligt senaste mens.
Har ett lätt illamående som kommer och går, samt ilningar i brösten.
Hoppar med här. Är gravid igen efter ett tidigt missfall i november. Har sedan tidigare ett barn på 17 månader. Beräknad till 8/12 enligt senaste mens.
Har ett lätt illamående som kommer och går, samt ilningar i brösten.
En så sjuk känsla! Enligt mina olika appar osv så är jag i v. 5 (4+1), min sambo har äntligen fattat att jag faktiskt är gravid! :) Vi var och handlade idag och sambon stannade vid bebissakerna! :D Haha!
När bör man berätta för familjen? Och jobbet? Bästa kompisarna? Är rädd för att hamna i situationer där man blir tvingad att avslöja... :(
Sambon har börjat behandla mig som bomull och jag nojar som bara den, har ibs och så fort det kniper till i magen eller gör ont så är jag LIVRÄDD att det ska vara missfall på gång! :/
Är det nån som vet någon bra sida med godkänd och förbjuden mat?
Hejsan hoppar in i tråden här. Plussade för några dagar sen.
Är 16 år och väntar barn till December.
Mitt besked kom som en stor chock men jag har valt att behålla, någon som har tips ? Eller som är i samma sits alltså ung förälder
Jag har gjort VUL idag. Skickade in en egen vårdbegäran via 1177 helgen som va och fick svar i måndags, tid idag onsdag, så de gick fort. Hjärtat slog och allt såg bra ut. Eventuellt är jag lite kortare gången än 6+5 men läkaren tyckte att jag skulle räkna på det så fram till jag gjort RUL.
Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i. 4+6 har jag fått fram på min app, men det stämmer inte med när jag hade senaste mens och sen ägglossning. Det blir iallafall inte 14 dagar mellan sista mens och ägglossningen. Så jag är väll isåfall en av dom som INTE har 14 dagar mellan Mens och Ägglossning.. Men men..
Jag känner iallafall ingenting.. Men de har jag ju inte gjort med de andra 5 heller så..
Hej allihopa. Hopas ni kan hjälpa mig lite med mina funderingar.
För ca 2veckor sedan fick jag rejält ont i magen, typ som mensvärk fast inte riktigt det heller. Kändes som livmodern. Men det gick över efter kanske en halvtimma 45min. Jag hade svårt att koncentrera mig på nåt annat eller va fokuserad o med när nån sa nåt. Tänkte att nu får jag missfall. Men det gick som sagt över.
Igår fick jag samma smärta fast lindrigare. Var då på jobbet så det va lite jobbigt att "vara med" om ni förstår vad jag menar. Blev lite borta. Sen cyklade jag hem o efter det försvann det. Nån som känner igen sig? Var typ en molande smärta i livmodern(tror jag). Inga hugg eller på nåt specifikt ställe.
Har IBS(typ lättirriterad tarm) så jag tänker ju att det kan ha med det att göra också men det kändes inte som magen.
Har inte haft några blödningar. Blir rädd för MA eller ev MF som är på gång...
Hej Alla. Jag plussade för ca 2 veckor sedan och går in i vecka 7 (6+0) i morgon.
Jag ska på vul på Torsdag och är så sjukt nervös, förväntansfull och rädd!
Detta är min första graviditet och jag bara går och väntar på att allt ska gå åt helvete, samtidigt vill jag hoppa av glädje.
Hur har det vart för er andra som har vart på vul så "tidigt"?
Hello tjejer!
När berättar ni för omgivningen?
Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?
Vore kul å höra hur ni gör? :)