Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 22:17:37 följande:
Så allt är mitt fel nu då? Och jag fick även reda på bara för en halvtimme sen att exet träffar en annan man trots att hon sagt att hon skulle vänta så det känns faktiskt surt men det är väl mitt fel det också då!
YES! Det finns en gud! Ditt ex har träffat en annan mn. Förhoppningsvis en riktig man som har vett nog att ta hand om henne, hjälpa henne när hon mår dåligt och ha förståelse för det jobbiga hon gått igenom.
Åter igen! DU skyller ALLT på alla andra. Det är exets fel att du var otrogen, det är exets fel att din nya förbjuder dig att gå på träffen (hur var det nu, du fick väl inte gå på saker där ditt ex var redan INNAN anmälan eftersom din nya hagga inte ville ha dig i närheten av ditt ex), allt är av någon konstig anledning ditt ex's fel. Väldigt konstigt när det är DU som gjort fel:
Det är DU som ställde orimliga krav på din sörjande fru
Det är DU som valde att vara otrogen
Det var DU som, efter ett ultimatum från din älskarinna, valde att vända ryggen till när det kom till dina barn och dina föräldrar
Det är DU som förlorade jobbet när det uppdagades att du gett exet sparken och anställt din nya
Det är DU som satt dig i skuld för att kunna köpa allt din nya vill ha
Det är DU som inte vågat säga något till din nya hagga om att du förlorat jobbet.
Det är DU som lägger all vikt vid yta och sex och sen bortser från allt annat så länge hon är snygg och särar på benen när du vill.
Så, HUR kan allt som nu gått snett i ditt liv vara ditt ex's fel?
Vad skönt att hon nu har chansen till äkta kärlek istället för den falska du gett henne.