• LFF

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:11:52 följande:
    Det är exet som uppfostrat dom men det är klart att jag vill vara en del av deras liv kanske jag varit för blind av kärleken så jag inte tänkt på barnen så mycket som jag borde ha gjort.
    Blind av kärleken? DU skojar med mig? Du vet ju inte vad kärlek är om den så skulle komma och bita dig i arslet! Du styrs av ditt bihang mellan  benen och det räcker med att den nya särar på benen när du vill så har hon dig lindad runt lillfingret. 

Så sluta tänk med bihanget och börja använda hjärnan. Det är förhoppningsvis inte för sent för det än!
  • LFF
    leam skrev 2016-06-28 09:12:00 följande:

Du föredrar en föga trevlig person med SILIKONTUTTAR framför dina BARN?
    Prioritering?
    Är tuttarna så exceptionella?

Nä, men han får sex när han vill vilket är viktigare än något annat... Tex att stötta sin sörjande, numera ex-, fru.
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-28 18:23:54 följande:
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

En normalt fungerande männsika bryr sig om det som händer deras nära och kära, tex det som påverkar barnen oavsett om de är vuxna eller inte. 

Fast TS bryr sig ju bara om sitt bihang mellan benen och låter det styra sitt liv så där har du helt rätt i att han inte behöver bry sig om vad som händer vare sig hans exfru eller hur det påverkar barnen.
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-29 16:23:06 följande:
    Det är väl självklart att man inte gör!
    Visst hade det varit trist om mitt ex gått bort för tidigt, men det är inget som inverkat på mitt liv överhuvudtaget.
    LFF skrev 2016-06-29 08:56:23 följande:
    En normalt fungerande männsika bryr sig om det som händer deras nära och kära, tex det som påverkar barnen oavsett om de är vuxna eller inte. 

Fast TS bryr sig ju bara om sitt bihang mellan benen och låter det styra sitt liv så där har du helt rätt i att han inte behöver bry sig om vad som händer vare sig hans exfru eller hur det påverkar barnen.
    Då kan barnen själva ta steget att åka hem till sin pappa om de känner att de behöver det.

Ett ex behöver man inte bry sig om, hen har nära och kära som bryr sig om hen.
    Eller så är pappan en normalt funtad människa som ställer upp för sina barn och kommer till dem. Men det är väl något som kan vara svårt att förstå när man har den synen du har på din mans barn. 
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-30 16:25:58 följande:
    Väljer han att va ihop med den nya så får de acceptera att hon finns, annars får de hålla sig borta.
    Du menar, när hon inte accepterar att DE finns... Och hon har TS i ett kraftit grepp om hans kulor och har skapat enorma problem mellan TS och hans barn genom att vräka ur sig skit om hans exfru. De vill träffa sin pappa, utan hans nya. HON tillåter honom inte att lämna hemmet för att träffa sina barn utan anser att han ska kapa alla band med dem och bara bry sig om hennes barn. Han vågar ju för fasen inte ens säga till henne att han blivit av med jobbet. Det är ingen man vi pratar om utan en ynkrygg.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 11:18:30 följande:
    Tack för svaret. Trodde brustet hjärta var en myt.

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
    Eller stressigt med förlust av närstående, en man som visat noll sympati för det hela utan istället varit otrogen med en hagga, separation, skilsmässa, uppsägning, fått utstå en massa hot och otrevligheter från exmaken nya hagga och en exman som är så totalt under haggans inflytande att han frånsäger sig allt ansvar för vad som händer, inte bryr sig om sina barn eller sina föräldrar, Blivit anklagad för att ha gjort en anonym anmälan om haggans barn.

Men nej, du har inte haft något som helst med den stress som din exfru haft det senaste året.... *ironisk till tusen*
  • LFF
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-01 14:19:43 följande:

Den nya kan väl inte ha problem med att du träffar barnen nu? Exet är ju inte där...

Den nya har ju problem med att TS haft ett liv innan honom så hon kan nog hitta fel med det med.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:14:05 följande:
    Hur vet du att hon inte älskar mej?
    Om du verkligen, innerst inne, trodde att hon älskade dig hade du:

1) Inte varit rädd att säga att du blivit av med jobbet
    2) Inte haft en kvinna som anser att du inte ska ha ett förflutet
    3) Haft kontakt idag med både dina barn och dina föräldrar 
    4) Sannolikt inte haft en exfru som hamnat på sjukhus med hjärtproblem.

Men jag har sagt det tidigare: 

Du vet inte vad kärlek är om det så biter dig i arlset! 
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 09:49:34 följande:
    Det var ett av barnen som ringde mej och frågade om mamman fick prata med mej och då sa jag nej inte utan att vi fått en ursäkt. Barnet ville att detta med elaka ord skulle sluta för han tyckte det var jobbigt att vi anklagade hans mamma, så visst jag har sagt onödiga och dumma saker och både jag och exet har blandat in barnen, exet för att barnet ringde mej och jag för det jag sa då.
    Och åter igen. VAD har din exfru att be om ursäkt för? Det är inte hon som sagt elakheter, det är inte hon som anmält, det är inte hon som varit en elak satmara. Så VARFÖR ska hon be om ursäkt alls? 
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 13:51:09 följande:
    Men vi tycker att exet har snokat när hon tog kontakt med den kvinnan som gjorde anmälan.
    Jag tycker inte att någon ska behöva bli anmäld.
    Min nya kommer med största sannolikheten inte att be om ursäkt, jag kan tänka mej att göra det så småningom. 
    "Vi" eller satmaran? Det är klart man vill veta var det är för galen människa ens ex är tillsammans med (och har varit otrogen med) när personen skickar elaka meddelanden till en, anser att den gemensamma nämnaren  (i detta fall du) ska säga upp all kontakt med sitt tidigare liv, mm mm mm. Om du tycker att det är att snoka, fine. Men då är ju du lika galen som din nya. Om sen den man pratar med blir orolig över det minderåriga barn som finns med i bilden, ett barn mamman helst inte vill ska träffa sin pappa (enligt ett tidigare inlägg av dig), något som inte heller är friskt. och då anmäler detta ska inte din exfru lastas för! 
Svar på tråden Barnen eller den nya.