Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Anonym (Peter) skrev 2016-10-26 20:12:29 följande:
    Fast det var inget svar på varför du ska fixa jobb till henne.
    Hon ljög om ännu en sak och klarade inte det hon anställdes att göra -var är ditt ansvar i detta?
    Och hur kommer det sig att du tar 100 ggr mer hänsyn till henne än till dina barn och exet?
    Är du man eller mus?
    Jag är en man och jag behövde hjälp i mitt jobb därför anstälde jag henne.
    Ibland säger man att kärleken är blind och jag har varit blind, trodde på ett helt annat liv tillsammans med henne och barnen.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-26 20:54:33 följande:
    Men det är ändå inte din skyldighet att hjälpa henne att skaffa jobb.
    Hon är en vuxen människa så det får hon väl fixa själv,i så fall.
    Sant det.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-10-26 23:27:38 följande:

Du förstår väl att du också var en torsk till "den nya".

Torsk är jag definitivt inte har inte varit och kommer aldrig att bli.
  • Anonym (Vet ej)

Ska göra en kort uppdatering. Jag hann inte sända något mer till exet fick meddelade av henne att hon lider av hjärtsvikt som hon får medicin för och hon skrev att hon älskar mej så mycket och vill att det ska bli oss men det syntes att hon hade skrivit detta onykter och att vara onykter när hon har barnen och är sjuk det är inte ok. Plus att den nya är gravid med mitt barn och hon vägrar ta bort barnet.

Så nu vet ni.

• Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-14 21:16:33 följande:

Du får väl skicka ett svar till ditt ex där du berättar vad du känner.

Om hon inte brukar dricka så är det kanske så att hon mår dåligt och behöver ditt stöd.

Har du tänkt på det?

Är du säker på att din nya är gravid?

Jag menar,det kan ju vara ännu en sak hon hittar på för att du ska ta henne tillbaka.

Jag hoppas dock att du inte tänker göra det.

Hon verkar inte vara pålitlig för fem öre.

Exet brukade ta vin ca 1 gång i veckan när vi var tillsammans men inte så hon var stupfull varje vecka, jo hon kanske tröstade sig? Får se om jag skriver något.

Hon säger att hon är gravid och att det är mitt barn så jag är återigen kluven för vill inte ta hand om någon som är sjuk vill inte ta hand om något mer barn heller.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-11-14 21:30:17 följande:

Nej, det har vi sen länge förstått, att du inte klarar av människor som mår dåligt. Så ta du tillbaka din ragata och gör om gör rätt med det nya barnet och se till att verkligen finnas där för det. Men se till att ni gör ett faderskapstest först så vänta med att säga upp lägenheten tills dess.

Får se hur jag gör men det känns inte ok att bli tillsammans med den nya.

lägenheten kommer jag ha kvar.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-14 21:33:56 följande:

Varför vill du inte stötta någon som mår dåligt och behöver dig?

Varför vända henne ryggen i en sådan situation?

Var nu en man och visa henne att du finns där.

Var inte så egoistisk!

Hon säger att det är ditt barn,ja.

Men hur ska du kunna lita på det med tanke på hur hon har legat runt bakom din rygg?

Du borde kräva ett faderskapstest.

Tar du tillbaka den människan så är du dum på riktigt.

Gillar inte att se sjuka människor sån är jag men det kanske går att öva upp.

Nä ta tillbaka den nya känns långt inne.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-16 10:37:04 följande:

Men det kan vara sådant man blir tvungen att lära sig i livet.

En människa som inte mår bra kan behöva stöd för att kunna må bättre.

Varför kan du inte unna ditt ex det och lägga din egoism åt sidan ett tag?

Ja,jag hoppas att du inte går på alt din nya säger och låter dig styras av henne igen.

Som sagt, ett faderskapstest vore nog på sin plats.

Vägrar hon det så kan du nog räkna med att det är en ny lögn från hennes sida för att försöka snärja dig och din plånbok igen.

Ärligt vet jag inte om exet är ärlig för om man nu har hjärtsvikt ska man inte dricka alkohol men det är min åsikt plus att jag råkade se henne av en slump för någon månad sen när jag skulle lämna några saker till ett av barnen, hon såg inte sjuk ut då.

Den "nya" kan glömma min plånbok iallafall för den är tom åtminstone på pengar och nej tänker inte låta mej snärjas igen.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-11-16 20:04:38 följande:

Hur ser man ut när man är hjärtsvikt då?

Min morfar har haft hjärtproblem i 30 år. Två operationer har han genomgått. Inte faan syns det på honom att han äter diverse mediciner för att hålla hjärtat igång.

Trodde man såg väldigt trött ut.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-16 21:25:10 följande:

Inte nödvändigtvis.

Det finns så många bra mediciner idag som kan hålla det i schack,

Visst det finns det ju men tyckte hon såg väldigt pigg ut men hade inte sett henne på länge och trodde inte jag skulle möta henne den dagen heller tror vi blev ställda bägge två.
Svar på tråden Barnen eller den nya.