Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-09-05 13:57:59 följande:

Men jag hoppas att du inte låter henne manipulera dig att komma tillbaka till henne.

Hon vet att hon har lyckats med det förut och kan säkert försöka igen.

Har du tagit kontakt med dina barn och ditt ex då?

Hon försöker ta kontakt gång på gång men jag står emot.

Har lite kontakt med några av barnen och då via skrift, dom svarar väldigt kortfattat, dom andra har jag skrivit till också men dom har inte svarat något men hoppas det kommer, exet har jag inte kontaktat inte än men ska göra det när exakt vet jag inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-05 20:33:08 följande:

Det är bra om du kan fortsätta så och hålla dig iskall mot henne.

Förr eller senare så kanske hon fattar vad som gäller.

Ok. Har du bett om ursäkt helhjärtat så de vet att du menar det?

I så fall kanske de skulle svara dig lite mer än bara kortfattat.

Om dus skriver till exet och ber om ursäkt också så kanske de skulle förstå ännu mer att du menar allvar.

Vet de att du har gjort slut med din nya?

Tillslut faller väl poletten ner.

Har inte bett om ursäkt på det viset utan skrivit sorry för det som hänt och att jag finns för dom detta till barnen då. Exet har jag inte skrivit eller pratat med men det kommer och det kanske är så att barnen förstår mer dvs så som du skriver och nej har inte skrivit något om förhållande hit eller dit än.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-06 09:37:07 följande:

Fast det låter ju inte riktigt som en helhjärtad ursäkt att bara skriva "sorry ör det som hänt".

De måste ju känna att du verkligen menar det också.

Om du skriver till ditt ex och ber om ursäkt och verkligen menar det så kanske de tar det på allvar.

Ja,vi får väl hoppas att polletten trillar ner och att du inte går tillbaka till din nya.

Ska skriva när det är lugnare på jobbet, hinner inte nu.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-04 18:33:35 följande:

Hur går det TS?

Nja sådär den nya ger sig inte tyvärr men jag står på mej.

Jag har skickat nått meddelade till exet och hon verkar iallafall inte arg eller bitter så det känns bra. Exet har tydligen blivit en helt ny kvinna som är jättevänlig.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-08 11:40:04 följande:

Bra att du står på dig! Men gör du det tillräckligt?

Med tanke på att hon inte ger sig så kanske hon inte tar dig på riktigt allvar.

Det låter ju bra. Men av det du har skrivit om dit ex tidigare så verkar hon ju alltid ha varit snäll.

Kanske jag inte har sagt ifrån på allvar hon är inte att leka med för jag har hamnat i blåsväder, kan inte gå in i detalj i detta nu.

Jodå hon har varit vänlig förutom då när hon avvisade mej då var hon inte alls trevlig. Nu verkar det som hon står på bägge benen så skilsmässan har eventuellt gjort henne gott.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-09 12:42:30 följande:

Du har ju skrivit tidigare att du är konflikträdd så du har kanske inte visat henne att du verkligen menar allvar.

Ja,men det var kanske inte så konstigt att ditt ex inte var så trevlig mot dig då,med tanke på hur hon blev behandlad av dig och din nya plus allt annat som hon hade gått igenom med sina anhörigas död osv.

Måhända att jag inte visat det men det verkar vara försent för hon träffar fortfarande den andra mannen men tydligen är det inget seriöst förhållande.

Och jag tror inte någon vill ha mej för snygg är jag inte, pengar har jag inte heller så den enda som verkar vilja ha mej är hon den nya och hon har gjort om sig lite och blivit finare men och det är ett stort MEN där med henne men va fasen har jag att välja på.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-10-15 03:32:01 följande:

Ja, kuken måste ju ha sitt. Pengar för att betala för det kan du väl fixa, ett eller två jobb till, flera lån...

Eller... så skärper du till dig och tar några vuxna, nyktra funderingar utan att blanda in din kompis mellan benen!

Nån gång kommer allt att ta en ände.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-16 11:40:33 följande:
    Nu syftade jag på att du inte visat din nya att du verkligen menar allvar med att det är slut,med tanke på att hon fortsätter tjata på dig.
    Men du kanske vill ha henne tillbaka?
    Eller har du redan tagit tillbaka henne?

Men utan att berätta för ditt ex vad du känner så lär hon ju aldrig få veta det heller. Eller hur.
    Och du lär ju heller aldrig få veta var hon står.

Du måste ju också fatta att utseendet inte är allt.
    Om du själv inte är snygg så måste det ju finnas något annat du har som dina ex har fallit för.
    Din nya föll uppenbarligen för din plånbok.
    Men det tror jag inte gäller ditt ex med tanke på att ni levde länge tillsammans och fick barn och allt.
    OK, vet inte om jag vill ha henne eller inte om jag inte vad rädd för ensamheten skulle jag vara helt själv åtminstone ett tag.

Har alltid varit sån att utseendet är viktigt men insidan måste räknas den också.

Exet har aldrig brytt sig om prylar, skönhetsoperationer. Men hon har sällskap nu visst som jag har hört går det upp o ner i det förhållandet, men hon kanske behöver få ha sex med någon annan man jag vet inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-16 14:07:08 följande:

Men hur kan du vilja ha någon som har betett sig så illa?

Ensamheten behöver du inte vara rädd för.

Jag tror faktiskt att du skulle må bra av att vara ensam ett tag.'

Det gjorde underverk för mig i alla fall.

Eller så kanske hon helt enkelt har gått vidare med sitt liv?

Och det är hon väl i så fall värd.

Är inte helt säker på att ta tillbaka henne. Har inte varit helt ensam på väldigt länge förut och det skrämmer mej har fått känna på ensamheten ett tag nu men inget jag vill vara i all evighet och detta med att hitta någon ny tror jag inte är så lätt.

Vet inte om hon gått vidare hon lovade att vänta visserligen kan man inte vänta hur länge som helst.

Om jag sett facit hade inget av detta ha hänt.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-16 18:06:05 följande:

Om du tar tillbaka den häxan efter allt hon har gjort så är du mer än lovligt korkad!

Arr vara ensam är faktiskt inte så farligt och det hjälpte mig enormt mycket!

Jag hade aldrig kunnat inleda en ny relation om jag inte fått vara ensam ett tag och hittat tillbaka till mig själv.

Du behöver nog bättra på din självkänsla litegrann också.

Nej,man kan som sagt inte vänta hur länge som helst.

Och det ska man inte heller behöva göra när man har blivit behandlad så som hon har blivit.

Det kan man inte begära.

Nej,då hade inget dåligt hänt en,om man kunde det.

Korkad är jag inte och bra självkänsla har jag men vet att jag inte ser bra ut så därför är det inte lätt att få nån ny.
Svar på tråden Barnen eller den nya.