Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Anonym (Tuva) skrev 2016-06-23 13:22:51 följande:

T.S du borde faktiskt göra ett besök hos läkaren (på allvar) och fastställa att det inte är någon hjärnskada eller hjärntumör som du har fått. Kolla noga så att inte en del av hjärnan har åkt hiss ner till de undre regionerna, för där gör de mer skada än nytta, tänka med ballen har aldrig fungerat.

Allvarligt T.S så här korkad som du är enligt din egen utsago kan ingen människa vara, du har fått massor med bra svar och tips i tråden från alla KLOKA människor, men dessa bara dissas, du svarar inte på de frågor du får utan kommer bara med ynkliga usla svar och undanflykter.

Du har offrat dina barn, dina föräldrar och din ex-fru, ledsen men detta kommer du att få bära med dig för all framtid, tro inte att det går att laga med lite presenter och pengar någon gång då och då. När nu sitter ensam och olycklig på din ålders höst och försöker kontakta dina barn så kommer de inte att bry sig om dig, varför skulle de det? "Din nya" kommer inte finnas kvar i ditt liv så länge till, golddiggers hittar alltid nya kassakor. Skulle vara kul att höra vad "din nya" skulle säga om du kom hem och sade att nu är pengarna slut, tror du allvarligt att hon skulle stanna hos dig? Snacka om att hon "pissar" på dig, är otrogen och har säkert skitkul med att spendera dina pengar och förstöra ditt liv, vad kommer du få ut i slutänden av detta? Inget, nada, nothing.....

Den ynkligaste patetiska ursäkten som du har haft är att "den nya" har stora fina tuttar och fixat fina putläppar (och troligtvis en lång stylad trollsvans), My good

Herregud du kan inte ens stå upp för dig själv utan det är " den nya" som håller i ditt koppel, som styr och bestämmer och du gör ingenting, torkar du dig ens själv i röven eller är det "den nya" som sköter det också?

Sätt för i h-vete ner foten och ta över ditt eget liv, ta upp kontakten med dina barn, dina föräldrar och se till att prata med exet! Gör det nu innan det är för sent!

Jo då vet att jag fått råd och tips har allt tagit till mej några råd.
    Vet att jag lämnat alla och jag önskar ibland att allt var ogjort men nu är det inte det.
    Jag trodde verkligen att den nya var mitt livs kärlek så här när jag är medelålders och det återstår att se om så är fallet det som du skriver borde märkas när pengarna är slut och det dröjer länge innan dom är tyvärr.
    Ska nu till veckan fundera på hur jag ska få kontakt med dom jag lämnat.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (nej) skrev 2016-06-25 18:23:19 följande:

Om detta är ditt ex tråd, så tycker jag verkligen ni som familj ska prata med varandra i verkliga livet i stället för att ni alla hänger på FL.

www.familjeliv.se/forum/thread/76713185-man-som-inte-lyssnar-eller-ger-sig

Har kollat inläggen och nej jag har ingen sån vän som skulle skriva nått sånt till någon + exet brukar inte skriva på sånt sätt heller så det stämmer inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-26 17:39:55 följande:

Varför ens fundera? Det är väl bara att ta kontakt med dem.

Vad jag känner är inte helt solklart vet bara att hon finns i mitt hjärta.

Och jovisst den nya vill ha saker men hon säger att hon älskar mej vet faktiskt inte om hon säger det för att få mer saker eller om hon verkligen älskar mej för mej.

Jag är en sån som inte bara har svar bara sådär så behöver fundera sen kan jag inte riktigt släppa anmälan mot min nya.

Det jag ska göra nu är att jag ska ta upp mobilen och ringa till grabben som tog studenten och bara höra läget sen sova.
  • Anonym (Vet ej)

Inget svar. Förstår om han inte kanske inte vill prata men gör ett nytt försök om några dagar.

• Anonym (Vet ej)

Grabben ringde och exet ja hans mamma ligger på sjukhuset tydligen nått med hjärtat men ingen fara sa han och han skulle ut och gå nu. Tror inte heller det är någon fara för hon är bara drygt 50 men visst jag fick lite puls

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-26 21:38:56 följande:

Du gillar inte att ditt ex kommer hitta en ny, men du har inga problem med att den nya var otrogen?!

Såklart gillade jag inte att den nya var otrogen.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-26 21:40:38 följande:

Det här är ju jättelätt att kolla.

Säg att du fått sparken utan att berätta om det nya jobbet och se hur hon reagerar.

Älskar hon dig oroar hon sig för dig och din framtid, vill hon bara ha grejer kommer hon bli arg och prata om att du inte tjänar pengar...

Får se för den nya gillar absolut inte nån som är arbetslös hon tycker att dom är samhället till last och lever på skattebetalarnas pengar + lata
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-26 21:44:59 följande:

Om du inte vill att exet ska träffa en ny så måste du ju ha känslor kvar för henne.

Din nya är en lycksökerska. Och hon har ljugit för dig förr och varit otrogen.

Och hon tvingar dig att hålla dig borta från din riktiga familj.

Tycker du att det låter som äkta kärlek?

Varför kan du inte släppa anmälan? Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort det. Och dessutom är den ju nedlagd.

Och det är ytterligare en sak som din nya har använt för att försöka vända dig emot ditt ex.

Jag tycker att du borde hälsa på dina barn också. Att bara ringa eller sms:a dem då och då räcker inte.

Vet faktisk inte varför jag inte släpper anmälan kanske för att den nya tar upp den gång på gång och frågar mej om hon är en dålig mor.

Vet inte till 100 varför jag tänker som jag tänker om exet heller.

Ska hälsa på barnen så småningom och när det blir det är en av sakerna jag ska fundera på under veckan. Klart om inte deras mamma kommer hem från sjukhuset snart då åker jag om någon dag måste förklara för den nya o så varför jag åker eller kanske bäst att låta bli att förklara.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-26 22:49:04 följande:

Men ändå så förlät du henne ganska lättvindigt.

Men du kan inte förlåta ditt ex för något du inte ens vet säkert om hon har gjort.

Märkligt!Problem med hjärtat kan man ju få om man stressar för mycket också.

Och med tanke på allt hon har gått igenom så är det kanske inte så konstigt...Men skaffa dig lite stake och säg ifrån till din nya då!

Du kan ju inte gå omkring och vara sur på ditt ex bara för att din nya anklagar henne för saker som du inte ens vet om de stämmer!

Du vet ju att hon hatar ditt ex och göt allt för att vända dig emot henne.

Så vad skulle vara annorlunda nu?

Jag tror du har mer känslor kvar än du vill erkänna för dig själv.

Varför ska du förklara något för din nya? Det är väl bara att åka.

Du har inga skyldigheter att förklara för din nya varför du vill träffa din familj.

Och hon har ingen rätt att hindra dig!

Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.

Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.

Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
  • Anonym (Vet ej)
    Jemp skrev 2016-06-26 22:56:29 följande:

Ofattbart att inte barnen automatiskt kommer först. Däremot borde du ju kunna ha en bra relation med barnen utan att ha kontakt med deras mamma när de är så gamla.

Jag skulle dock inte vilja vara kvar i ett förhållande med ultimatum på det sättet. Än mindre när det innefattar mina barn.

Det är exet som uppfostrat dom men det är klart att jag vill vara en del av deras liv kanske jag varit för blind av kärleken så jag inte tänkt på barnen så mycket som jag borde ha gjort.
Svar på tråden Barnen eller den nya.