Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:08:20 följande:

Har du berättat för den nya att du är av med jobbet?

Om inte, vad är det för relation och kärlek när du inte kan säga det, och hon å sin sida knullar exet och dig samtidigt?

Har fått nytt jobb jag ska börja med om några veckor så jag har inte behövt säga nått.

Hon knullar inte sitt ex längre säger hon men jag ska ändå ta o fundera på allt och då menar jag allt efter denna resa för inte meningen att barnen, föräldrar Ja till o med exfrun ska behöva ha det så här och inners inne vill jag att alla ska må bra och jag är ingen person som har horn dock har jag märkt på sista tiden att hornen kommer fram väldigt fort när jag hör något neg och sån har jag inte varit förut vilket gör mej rädd för mej själv ibland och vet inte alls varför jag reagerar på det viset för bråk är bland det värsta jag vet.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:55:53 följande:

Du har gett den nya ALLT, både pengar och att du skiter hela din familj i ansiktet, och  ä n d å   räcker du inte till för henne.

Hur får det dig att känna? Hur kan du nånsin lita på henne igen?

Ska fundera mera när jag är tillbaka på orten vi bor på och hon är inte otrogen längre det är iallafall vad hon säger men hon kanske manipulerat mej som molly50 skrivit och som jag reagerat på saker den senaste tiden det är inte riktigt jag, ibland blir jag rädd för mej själv
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-21 08:44:28 följande:

Men kan du lita på henne? Hur vet du att hon aldrig kommer vara otrogen igen? Dumpa henne.

Vet inte i nuläget men hon skämdes för att ha varit otrogen eller vad jag ska kalla det för hon var inte skild i början när hon körde dubbelt
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:55:53 följande:

Du har gett den nya ALLT, både pengar och att du skiter hela din familj i ansiktet, och  ä n d å   räcker du inte till för henne.

Hur får det dig att känna? Hur kan du nånsin lita på henne igen?

Ja du jag mår inte så bra och Ja jag har gett allt och detta med att lita på det är inte så enkelt jag har också ljugit och det för alla inblandade.

Innan jag skilde mej så sa jag till den nya att jag ville ha henne men hon var tveksam till att börja med sen när hon gick med på att vara med mej då lämnade jag in skillsmässopapper (tänkte inte på 6 månader betänketid) skaffade mäklare osv allt för att det var den nyas krav efter att jag gjort allt och skilsmässan gått igenom då fick jag reda på att hon inte lämnat sin man, idag är dom skilda och hon säger att hon inte vill ha något med sin Exman att göra, inte se honom, inte prata med honom, inte låta sitt barn bo hos pappan o eftersom hon gör så vill hon att jag ska vara på samma vis mot mitt ex osv
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-21 10:21:23 följande:

Men hur kan du överhuvudtaget lita på henne igen?

Du kan ju inte vara säker på att hon inte längre är otrogen bara för att hon säger det.

Hon har ju ljugit för dig förr och kan göra det igen.

Speciellt som hon vet att du förlåter henne för det minsta lilla.

Och att hon har varit otrogen mot dig under en längre tid borde räcka,tycker jag.

Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mig så.

Jag tycker du ska dumpa henne fortast möjligt.

Hon kan säkert hitta någon annan att utnyttja så manipulativ som hon verkar vara.

Du är säkert arg på din nya och därför känner som du gör.

Men du är rädd för att säga ifrån till henne för att du vet att hon kan bli arg.

Är det verkligen så ett normalt förhållande ska vara,tycker du?

Tror inte jag är arg på den nya men nått är fel när jag reagerar som jag gör men frågan är vad?
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-21 11:02:57 följande:

Att du känner att du måste ljuga om saker för din nya säger ju allt. Så ska inte en välmående relation se ut. Och nu trasslar du in dig i lögner i relationen till dina barn också.

Ja så är det. Ibland känns det som att jag inte kan sluta ljuga för när barnen frågar tänker jag på vilket svar dom vill ha och ger dom det tex som nu senats med resan.

Kanske är jag bara rädd för att bli totalt ensam.

Tycker i efterhand också att det var fel av mej att säga till exet att du ljuger och att min nya fick kalla henne för "jävla hora, lögnare, ingen vill knulla med dej osv det var över gränsen" men det var i stundens hetta sen att ett av barnen fick höra allt detta också o varför han hörde dessa ord var för att han hade tagit telefonen från sin mamma men det märkte inte vi eller tillslut märkte vi det när han höjde rösten och sa ge er mamma ljuger inte m.m.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-22 21:32:55 följande:

Det kan mycket väl vara så att du är arg på henne och kanske på dig själv. Och arg på hela situationen.

Du har låtit dig luras av denna kvinna och du vet inte ens om hon är ärlig nu.

Hon kanske fortfarande ligger med sit ex men försöker få det att låta annorlunda genom att säga att hon inte vill veta av honom.

Hon har dessutom tvingat dig att spola hela din riktiga familj rakt ner i toaletten.

Och du har låtit detta pågå.

Klart det kännas i kroppen och förr eller senare så når man en gräns.

Kanske har du nått den nu.

Jag kanske är grundlurad av den nya? Känns som gropen är djup i detta läge och jag kanske nått botten men vet inte alls hur jag ska ta mej upp igen och JA jag är arg på mej själv
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-22 21:08:02 följande:

Detta skall sägas och det skall sägas tydligt.

Fortsätter du så som du gör nu, ljuger runt om kring och "tänker på vilket svar de vill ha", så kommer det att sluta med just det du är mest rädd för, d.v.s bli helt ensam.

Sedan så tycker jag det är smaklöst av dig att både direkt och indirekt att försvara din nya sjukliga beteende som hon har till kvinna som födde dina barn.

Så du kan ju fråga dig själv. Varför är du så otroligt arrogant och anser att barnen skall resa ihop med en kvinna som har gjort en grov nedvärdering av deras mor?

Det är inte ett mentalt friskhetstecken från din sida att göra en sådan sak att föreslå barn att de skall resa ihop med din nya som har behandlat dit ex som ren skit utan någon som helst grund att göra det. Gränslöst osmakligt är det från dig.

Du har rätt men förut när jag tänkt lämna den nya då har hon lockat tillbaka mej.

Tror inte längre att jag ska resa tillsammans med både barnen och henne och jo jag vet att det inte är säkert att barnen vill ha med mej att göra heller pga hur deras mamma blivit behandlad
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-22 22:35:47 följande:

Men låt dig inte lockas då. Speciellt nu när du börjar inse vad hon går för.

Får försöka att inte vara så lockad och får lära mej att säga nej.

Terapi jo kanske men att sitta ansikte mot ansikte med någon okänd det känns inte 100 ok men det är kanske som du skriver att jag inte klarar ut detta på egen hand.

Har hört från barnen att exet går och pratar med någon och det tycker jag är bra sen är det också så att även om jag valde skilsmässan så var det pga att det var den nyas vilkor och ärligt ja jag är ärlig nu så är jag faktiskt rädd för att min exfru skaffar någon annan kan inte sätta fingret på varför men jag är det, har kanske för mycket känslor kvar för exet trots allt ont jag gjort.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-23 11:10:48 följande:
    Ja,du behöver nog lära dig att säga ifrån. Annars är risken stor att du mister hela din riktiga familj snart.

Ja,men kan ditt ex så kan du. Kanske kan ni gå tillsammans och reda ut allt?
    Du behöver nog hur som helst hjälp. Jag tror inte att du klarar det här på egen hand.

Om du känner så så är det troligt att du har känslor kvar,ja.
    Men kan du träffa en ny så ska du inte bli besviken om ditt ex gör det. Det har hon förtjänat,i så fall,efter allt hon har fått gå igenom pga dig och din nya.
    Exet är mer öppen av sig än vad jag är men det är klart vi kanske nån gång kan prata med något tillsammans det får framtiden utvisa.
    Det kommer att kännas om hon träffar någon ny men skulle även ha förståelse om hon gjorde det.
    Och jo hon finns kvar i mitt hjärta.
Svar på tråden Barnen eller den nya.