• Anonym (Testa nytt)

Tips på bra schampon från mataffären!

Jag har kört frisörschampon i 10+ år men vill testa på något annat  och billigare nu, kanske från mataffären eller Kicks typ. Vilka schampon är bäst? Vilket trivs du med? Jag har lite känslig hårbotten och får lätt klåda av vissa schampon men annars har jag långt och tunt hår så kanske något volymschampo passar? Men förslå vad som helst som du tycker är bra!

Läste förresten att någon hudläkare påstod att billiga schampon har mer research bakom sig än vad frisörschampon har- tror ni på det?

• Svar på tråden Tips på bra schampon från mataffären!
  • Icachefen

Swartkopf ultime är sjukt bra med Claudia Schiffer på framsidan. Även doves nya serie är helt fantastisk den som kommer på tub.

• Voodoodoll
    Duckan skrev 2016-03-15 10:33:33 följande:

Jag har inte hittat ett bra schampo från vare sig frisören eller de billiga varianterna. Vill ha nåt som lämnar mitt hår gnisslande rent.
    .
    Men hur som, om jag ska köpa från Ica så blir det Dove och på Åhléns har jag testat lite olika, bl a Aussie, Sacha Juan, John Frieda och alla funkar, men ger mig inte det jag söker så att säga.

Aussie gör att håret känns superrent efter tvätt tycker jag. Körde Miracle Shine och min frisör berömde glansen i mitt hår fast det inte var klippt på ett år (ja, jag vet, är hopplös med håret).
  • Voodoodoll

Men alltså herregud. Såg nu att du redan nämnt Aussie, Duckan. Läste ändå det du skrev två gånger. Haha. Behöver nog börja sova lite mer :)

• Duckan

Jag har nog inte provat just Miracle Shine från Aussie Voodoodoll så det är värt ett försök.

• Physalis
    Minouiee skrev 2016-03-16 13:27:42 följande:

Jag kan inte använda Gliss då jag får rödflammig hud i ansiktet o det börjar klia överallt, så där ser man hur olika det kan vara :)

^^ knasigt. Minns inte varför jag slutade använda den
  • smulpaj01

Aussie är fantastiskt tycker jag, men det är ganska dyrt tycker jag. Salongpris nästan.

• Minouiee

U

smulpaj01 skrev 2016-03-16 16:29:14 följande:

Aussie är fantastiskt tycker jag, men det är ganska dyrt tycker jag. Salongpris nästan.

Aussie finns o köpa billigare på typ Rusta o dom liknande butikerna :))
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • JPT

Jag älskar OGX och är väldigt glad över att det går att köpa i butik i Sverige sedan något år tillbaka. Vet att Apotek Hjärtat har det men det finns även på Apotea till exempel, om man vill köpa på nätet. 

Det är inte vanliga butikspriser, men inte heller så dyrt som vanliga salongsschampon. Brukar ligga på ungefär100 kronor per flaska. 

• todo nada

gunry.se/index.php&task=item&item_id=27&Itemid=235

Denna inpackningen är ett grymt bra budgetalternativ. Kostar runt en tjuga och håret blir riktigt mjukt.

Aussie som flera andra redan tipsat om är också super, jag har använt miracle moist serien i något år nu.

• smulpaj01
    Minouiee skrev 2016-03-16 18:00:42 följande:

U

Aussie finns o köpa billigare på typ Rusta o dom liknande butikerna :))

Aha...finns ingen Rusta där jag bor. Är väl mest i mindre städer/byar?
  • Minouiee
    smulpaj01 skrev 2016-03-17 03:57:44 följande:

Aha...finns ingen Rusta där jag bor. Är väl mest i mindre städer/byar?

Nä det brukar finnas i större städer oxå, typ Uppsala, Sthlm, Västerås :)
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • smulpaj01
    Minouiee skrev 2016-03-17 06:16:12 följande:

Nä det brukar finnas i större städer oxå, typ Uppsala, Sthlm, Västerås :)

Ja jag funderade en gång till och jag tror det finns vid kungens kurva?

Åker sällan utanför tullarna, men nu ska jag till Ikea i helgen och då ska jag kolla där.
  • Minouiee
    smulpaj01 skrev 2016-03-17 08:58:58 följande:

Ja jag funderade en gång till och jag tror det finns vid kungens kurva?

Åker sällan utanför tullarna, men nu ska jag till Ikea i helgen och då ska jag kolla där.

Finne ute vid Ica Max o Bauhaus i Alby annars :)
  • annasv1980

Ha några olika schampon är mitt råd. Har hört att det är bra att variera. Jag föredrar Elseve från L'Oreal

• Hannabanana8

Nån skrev att de testat redken o ser ingen skillnad på icas produkter. Det gör jag kan jag säga som använt redken i 2 år. Får direkt ett torrt hår o kyvna hårtoppar om jag slutar med redken. Mycket beror nog på hårkvalitet och hårtyp. Jag har ett lockigt hår. Lockiga hår behöver mer fukt. Det är dessutom blekt. Så redken har varit räddningen.

Dock när jag bara tonade håret och det var oblekt tyckte jag den rosa elvital va bra. (Vågigt/lockigt hår brukar sakna glans)

Svar på tråden Tips på bra schampon från mataffären!