• Minouiee

Tips på bra schampon från mataffären!

Jag gillar L'Oréals Elvital shampon, brukar byta mellan de olika sorterna då håret känns finare då, men gillar den gula bäst. Har oxå väldigt känslig hårbotten som lätt blir torr, röd o kliar sönder, men dessa funkar för mig iaf! Även håret blir lätt torrt o sprött, använder Elvitals rosa hårinpackning en gång i veckan ungefär :))

You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Minouiee
    Physalis skrev 2016-03-16 11:02:56 följande:

Har känslig hårbotten, kliande och ibland utslag.

Testat alla butiksschampoon.

Ett tag gillade jag gliss.

I somras ville jag testa ett frisörsschampoo för att se vad "the big deal" var eftersom de är så mycket dyrare. Köpte redken schampoo, balsam och inpackning. Det var inte dåligt men tyckte att jag fick samma resultat som av butiksschampoo, drygare var det inte heller. Frisören påstod att några droppar skulle räcka till mitt hår, testade med rätt mängd och olika blött hår ett par ggr men insåg att inget jag kunde komma på fungerade så fick ta samma mängd som med vanligt schampoo.

Köpte för skojs skull ICA basic schampoo för att se om det dög och det gör det, varken bättre eller sämre än vanligt schampoo eller det dyrare jag testat.

Så jag rekommenderar gliss eller oca basic

PS. Läste för några år sedan att de gjort ett blindtest med dyra och billiga märken och då fick coop xtra schampoo högst poäng, men jag har ej testat det.

Jag kan inte använda Gliss då jag får rödflammig hud i ansiktet o det börjar klia överallt, så där ser man hur olika det kan vara :)
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Minouiee

U

smulpaj01 skrev 2016-03-16 16:29:14 följande:

Aussie är fantastiskt tycker jag, men det är ganska dyrt tycker jag. Salongpris nästan.

Aussie finns o köpa billigare på typ Rusta o dom liknande butikerna :))
  • Minouiee
    smulpaj01 skrev 2016-03-17 03:57:44 följande:

Aha...finns ingen Rusta där jag bor. Är väl mest i mindre städer/byar?

Nä det brukar finnas i större städer oxå, typ Uppsala, Sthlm, Västerås :)
  • Minouiee
    smulpaj01 skrev 2016-03-17 08:58:58 följande:

Ja jag funderade en gång till och jag tror det finns vid kungens kurva?

Åker sällan utanför tullarna, men nu ska jag till Ikea i helgen och då ska jag kolla där.

Finne ute vid Ica Max o Bauhaus i Alby annars :)
Svar på tråden Tips på bra schampon från mataffären!