• Anonym (Testa nytt)

Tips på bra schampon från mataffären!

Jag har kört frisörschampon i 10+ år men vill testa på något annat  och billigare nu, kanske från mataffären eller Kicks typ. Vilka schampon är bäst? Vilket trivs du med? Jag har lite känslig hårbotten och får lätt klåda av vissa schampon men annars har jag långt och tunt hår så kanske något volymschampo passar? Men förslå vad som helst som du tycker är bra!

Läste förresten att någon hudläkare påstod att billiga schampon har mer research bakom sig än vad frisörschampon har- tror ni på det?

• Svar på tråden Tips på bra schampon från mataffären!
  • Felizia
    Anonym (Testa nytt) skrev 2016-03-14 22:58:13 följande:

Jag har kört frisörschampon i 10+ år men vill testa på något annat  och billigare nu, kanske från mataffären eller Kicks typ. Vilka schampon är bäst? Vilket trivs du med? Jag har lite känslig hårbotten och får lätt klåda av vissa schampon men annars har jag långt och tunt hår så kanske något volymschampo passar? Men förslå vad som helst som du tycker är bra!

Läste förresten att någon hudläkare påstod att billiga schampon har mer research bakom sig än vad frisörschampon har- tror ni på det?

Dålig idé. Innehåller mest parfym och vatten... - och jag är inte sponsrad. Bara att konstaterande. Alla s k "frisörshampon" är inte dyra per tvätt. Men oftast dryga och anpassade efter behov.
  • Lena

Glanz shampo från Sante köpt i eko-butiker är det bästa jag har testat.

• Lena

Min hårbotten gillar att jag sköljer med vinägerlösning någon gång per vecka. Man häller lösningen över huvudet som sista steg i hårtvätten när allt schampo är ursköljt. Lösningen är 20% äppelcidervinäger och resten vatten.

• Anonym (Ty)

Urtekram.

Ekologiskt, silikonfritt och finns på ica maxi.

• Minouiee

Jag gillar L'Oréals Elvital shampon, brukar byta mellan de olika sorterna då håret känns finare då, men gillar den gula bäst. Har oxå väldigt känslig hårbotten som lätt blir torr, röd o kliar sönder, men dessa funkar för mig iaf! Även håret blir lätt torrt o sprött, använder Elvitals rosa hårinpackning en gång i veckan ungefär :))

You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Duckan

Jag har inte hittat ett bra schampo från vare sig frisören eller de billiga varianterna. Vill ha nåt som lämnar mitt hår gnisslande rent.
    .
    Men hur som, om jag ska köpa från Ica så blir det Dove och på Åhléns har jag testat lite olika, bl a Aussie, Sacha Juan, John Frieda och alla funkar, men ger mig inte det jag söker så att säga.

• Duckan

Björn Axén har ett schampo för känslig hårbotten som jag vet att nån bloggare hyllade.

• sextiotalist

Här har vi Barnängens schampo, fungerar bättre än dyra frisörschampo. Grabben köpte ett dyrt frisörschampo, som han dissade efter några veckor och återgick till Barnängens schampo.
    Jag tvättar varannan till var tredje dag, håret håller sig fräscht i fyra-fem dagar om det skull knipa, jag har typiskt nordiskt hår, men det är alltid volym i det (utom kalla vinterdagar) och jag behöver inte klippa det oftare än var tredje- var fjärde månad. Dvs schampot fungerar utmärkt för mitt hår

• Deceree1

Loreal elvital. Jag använder den röda mest men byter ibland. Har jättebra kvalité på håret.

Svar på tråden Tips på bra schampon från mataffären!