Inlägg från: Pira |Visa alla inlägg
  • Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Och det här med att sova. Hur sover ni? Jag kan inte ligga ner överhuvud taget :( Blir yr om jag ligger på sidorna, liksom som täppt i näsan och ryggen är ju uteslutet. Så jag sitter upp och har nästan skav i rumpan. Hur ska jag stå ut all den här eviga väntan som är kvar ;)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Milleman skrev 2016-04-05 16:05:34 följande:

Jag har mindre känsel runt naveln men inte helt bortdomnad.

Jag hade sovit bättre om inte min man snarkade som en fabrik haha. Han är jättestressad. Ny bebis på gång, jobb, jättesjuk far, båten ska fixas och träning inför Göteborgsvarvet. Mycket för en som aldrig upplevt stress.
    Sen vaknar jag av varenda litet ljud utifrån och tror att nån bil exploderat eller nått. Haft flera bilbränder på vår parkering. Inte läge att vår brinner upp när vi har två veckor till bf.

Ja snarkandet eller minsta ljud, det klarar inte jag av heller. Men om det var det som var problemet, eller inte kunna sova för sovandet, så ja. Men gaah blir tokig. Läste också att det var farligare att ligga på höger sida som gravid men det finns ju inga vetenskapliga studier så. Men det spelar ingen roll, jag får svårt att andas och då sitter jag hellre upp.

Förstår att han har att tänka på! Inte kul med bilbränder :(

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-05 22:00:44 följande:
    Kan bara sova på rygg eftersom jag har karpaltunnelsyndrom i vänster arm/hand (den högra opererade jag för fem år sen), och får svinont i ryggen pga det och foglossningen blir värre. Fick en skena hos sjukgymnasten idag, så får se om det hjälper.

Usch, vad jobbigt att inte kunna ligga ner! Har du någon aning om varför? Tar du något mot nästäppan? Jag kan inte sova alls om jag inte kan andas genom näsan.

Oj, kan du sova på rygg, inte problem att andas då? Skönt i så fall! :)

Jag fick karpaltunnelsyndrom vid min senaste graviditet, det försvann efter förlossningen. Så du har haft problem innan? Usch, det som är så jobbigt :(

• Pira
    Milleman skrev 2016-04-05 22:01:43 följande:
    Du (och bebisen) får bättre blodgenomströmning (heter det så?) om du ligger på vänster sida. De har kunnat se ett litet samband mellan psd i magen och att mamman sovit på höger sida.
    Men jag blir yr på vänster sida och ligger mest på höger. Alla såna undersökningar måste man ta i relation till hur många det är som drabbas. Min barnmorska har bara sagt att sidan är bättre än rygg, inget om vilken sida.

Det var som nu när vi råpluggade risker med kejsarsnitt. Det stod att det var 30% högre risk för barnet att få andningsbesvär efter kejsarsnitt. Visade sig innebära att det var 2,5 barn av 1000 som fick det medan 2 av 1000 fick andningsbesvär vid vaginal (siffrorna är kanske inte helt exakta men innebörden). Man måste därför vara källkritisk och gå djupare in på fakta innan man bara ser den snabbt och blir rädd.
    Jo men precis, det finns inga vetenskapliga studier på det, men det finns barn som inte klarat tiden i magen och man har sett att mamman kommit åt stora kroppspulsådern även så. Men jag vet inte. Jag kan inte sova på någon av sidorna nu, det är tungt, gör ont, spänner och drar. Alltså jag fattar inte detta. Magen är hård som sten också. 
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 08:25:57 följande:
    Har inte så mycket val, det är det enda som funkar tyvärr :/ får ont i rygg och i fogarna av att sova så, men andningen har jag inte fått problem med än. Kommer väl sen när jag blir tyngre.

Skönt att det försvann! Ja, jag var tvungen operera mig då jag använder händerna dagligen i jobbet, lyfter tungt osv, fick såna kramper nattetid. Har haft problem med den vänstra innan också, men inte så illa som nu när jag blev gravid. Förhoppningsvis går det tillbaka till att "bara" domna bort dagtid efter förlossningen!

Aj aj, vad jobbigt för dig :)

Kom med förslag på en dag att ses :)

• Pira
    Pira skrev 2016-04-06 12:31:27 följande:

Aj aj, vad jobbigt för dig :)

Kom med förslag på en dag att ses :)

Nej inte aj aj glad gubbe, såkart! 
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 13:00:57 följande:
    Förstod det ;)

Ok, vad sägs om kanske måndag eller tisdag nästa vecka? :)
    Så bra :)

Ja det tycker jag låter som en bra ide! Har du möjlighet att ta dig hitåt? 
  • Pira
    Maggii skrev 2016-04-06 17:33:20 följande:

Hej,

Precis hittat detta forum :)

Är 29 år, vecka 32 med bf 4/6 och bor i centrala Göteborg ihop med sambon.

Är vårt första barn

Välkommen hit, kul!
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 17:53:48 följande:
    Absolut! Ska vi säga måndag då? Vilken tid passar dig? Och hur tar jag mig till dig från centrum på bästa sätt? :)
    Kan man skicka privata meddelanden här tro? Tänkte att jag inte ville skriva ut adressen här offentligt ;)

Måndag blir kanon :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 18:07:28 följande:
    Jo, det ska ju gå, men när jag trycker på ditt namn så kommer jag inte till någon profil, så går inte att jag skriver till dig iallafall, men kanske åt andra hållet? :)
    Jag kunde skicka till dig :)

Ska kolla det med profilen, konstigt.
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd