-
Vi är där minst en gång per månad ;)fotbollsmorsan skrev 2016-03-09 13:06:08 följande:Ja absolut! Många som åker hit bara för deras pizza, speciellt på sommaren där man kan ta med till havet och sätta sig :)
-
amalie79 skrev 2016-03-09 15:22:24 följande:Fick bebis i januari och mitt tips är slappna av och ta det som det kommer. Oroade mig också för hur det skulle gå med katterna men det har gått hur bra som helst. De sover i både spjälsängen o vagnen ibland men man får komma ihåg att dammsuga och rulla bara. De går aldrig dit när sonen ligger där dock. De får sova i vår säng som vanligt, tror att ju mer man bråkar med dem desto mer problem får man .
Store nosar på sonen ibland och ligger bredvid oss och gosar , lilla katten är inte så noga med sonen.
Jag tror på att göra delaktig mer än förbjuda, då är det större chans de tar med bebis också i " familjen"Jättebra att det fungerat för er, men vi har bara "ligga på"-katter och jag vill inte riskera eller tänka på att passa tre stycken. Vi lånar i alla fall bort 2 av 3 katter ett tag :)
Välkommen hit :)
-
Milleman skrev 2016-03-09 18:21:00 följande:Det har pratats om igångsättning på mig men de vill inte sätta igång barn över 4500 g och det är vad vår lilla beräknas till just nu. Sonen vägde 5300 g. På BB kallade de honom Buddha!
Oj, ja det var en stor bebis det :)
Varför sätter man inte igång ju större de är? Ut ska de väl ändå, eller menar du snitt?
-
Curlingmorsan skrev 2016-03-09 21:35:13 följande:
Slänger mig in i kattdiskussionen. :) När mina barn va små så hade vi en katt. När dottern föddes gick allt jättebra, inga problem. Men när hon började gå, då började katten kissa inne. :( Försökte allt men inget hjälpte. Veterinärens lösning var att avliva katten, de hittade inget fel på honom. Istället för att gå på deras lösning så kontaktade jag en kinesolog som kunde "prata" med djur. Han kom hem till oss, katten som hatade främlingar rev honom på armarna och höll på. Men efter någon timme så låg katten på rygg i hans knä och lät honom klia honom på magen, något bara jag fått göra innan. Helt sjukt! Kissandet blev bättre och ca två veckor efteråt så slutade katten kissa inne. Jag kan inte förklara det annat än att han reagerade på att dottern började gå, det var en omställning han inte gillade. Men så blev jag gravid igen efter ca 1 1/2år, då började katten kissa igen. Sängar, soffan, dotterns vagn. :( Kinsesologen kom igen men hittade inget "fel", kissandet fortsatte. Tog honom till veterinären som upptäckte blåsljud på hjärtat och sa att det kanske kunde va därför han kissade, att han hade ont. Till slut var det ohållbart så vi tog det svåra beslutet att ta bort honom. Jag var helt knäckt, ville verkligen inte. Men det sista han gjorde den morgonen var att gå upp i min dotters säng, när hon satt där, och kissa. Det hade han aldrig gjort innan. Tog det som en tecken på att jag/vi fattat rätt beslut, att han ville visa oss det.
Idag har vi en ny katt och två hundar. Hoppas verkligen att det kommer gå bra med djuren för jag vill inte behöva lämna bort någon av dem!
Jag tror på djurpratare. Egentligen kan man nog göra det själv men man blir nog så låst eftersom man har egna föreställnignar/tankar om djuren. Ja det var kanske ett tecken, ni hade ju gjort det det ni kunde.
Det kommer säkert gå jättebra med katten och hundarna :)
-
Välkommen :)haga81 skrev 2016-03-10 01:56:40 följande:
Hej!
Hänger gärna på här :). Jag är 35 år, bor i Lindome och väntar vårt andra barn. Har en son som fyller 6 i dagarna. Har bf 30/6.
Då bor vi nära varandra, jag bor i Balltorp :) Du kanske känner till Öppna förskolor? Det gick jag på med vår tjej (i Frölunda) för några år sedan. Jättetrevligt var det :) -
Milleman skrev 2016-03-10 06:46:02 följande:Hej!
Vi kommer också ha "många" år mellan våra barn. Sonen fyller snart 5. Det har varit stundtals rätt jobbigt mellan varven med omgivningens kommentarer, har ni upplevt det? När Milton var mellan 1,5-3 år fick man frågor konstant om när syskon skulle komma. Sen hade vi en period när det kvittade vad jag sa, typ att jag hade lite ont i magen, så trodde vissa direkt att jag var gravid. Jag var så trött på det så jag nästan blev anti att skaffa fler barn.
När jag sen blev gravid hade många "gett upp" och trodde nog inte att vi skulle ha fler barn :P men det verkar liksom inte okej i vissas ögon att ha några år mellan barnen.
Jag ser det tvärtom. Vi har haft 5 fantastiska och ganska ostressiga år med Milton och nu är han "stor" och vi kommer kunna njuta av småbarnslivet igen :) han längtar som bara den! :DMilton, ja det är ett fint namn. Det är precis det jag vill döpa vår bebis till om det är en kille, men vi får se :)
Våra vänner har två barn, kanske med ett par år emellan och jag vet att det var "på" oss om fler när de planerade, men vad de inte tänkte på var att vi redan hade/har två barn. Vår stora kille på 14 år räknar man tydligen inte med, för han är ju så stor ;) Nu när vi väntar tredje, ja då hänger ingen annan på. Haha.
-
Hur jobbar ni om dagarna? Tänkte sen när det är lite varmare kanske vi kan träffas (eller det går ju ändå). Antingen hemma hos någon (här går också bra) eller ett fik i stan :)
Jag är sjukskriven och flexibel.
-
A då förstår jag :) Hoppas du får till det då.Milleman skrev 2016-03-10 09:34:41 följande:Det krävs ordentliga och starka värkar för att få ut ett stort barn och då är de naturliga värkarna de mest effektiva!
Just nu skulle jag föredra snitt. -
Men då måste vi få ihop något.Moorii skrev 2016-03-10 10:14:29 följande:Jag jobbar fyra dagar i veckan och bara kvällar, 3 av fyra helger i månaden (jag vet, jag har världens sämsta jobb), så jag är ofta ledig vardagar, alltid måndagar. Ja, det är väl härligt om det blivit lite vår, mysigare då :) idag är det förvisso superhärligt väder!
Ska snart in till stan för att köpa "skötväska" på stadium, de har fina axelremsväskor till ett bra pris har jag hört. Ska bli skönt att komma ut i friska luften en stund också!
Å skötväska, ja du kan väl ta bild sedan. Det behöver jag/vi en också :) -
Här är en bild på min gravidmage, hur ser era ut :)
Min växer som bara den, tror det har med ju fler barn desto större mage, eller något ;)