IVF mars/april
Idag började jag med ägglossningssticka,ganska nervös och idag känner jag mej så trött o off!
Hoppas verkligen Letrozolet gjort sitt och att omslaget kommer denna månad och snart!
Idag började jag med ägglossningssticka,ganska nervös och idag känner jag mej så trött o off!
Hoppas verkligen Letrozolet gjort sitt och att omslaget kommer denna månad och snart!
Ivfsyskon > åh så tråkigt att höra, men hoppas att allt hopp för denna omgång ändå inte är ute.
Linoa131 > Hoppas många äggblåsor ser fina och stora ut!
Nicka > lycka till!
Regnbågsdröm > hoppas denna nya omgång ger dig fina ägg!
Själv har jag fått besked från kliniken att tre ägg befruktades.... Önskar såååå mycket att de ska ha utvecklat sig fint tills imorgon då insättning är planerad!!!
Började med lutinus idag, på klinikens uppmaning. Såg på bipacksedeln att de säger att man ska börja samma dag som äggplock? Undrar då varför kliniken tyckte idag räckte?
Vill ju att slemhinnan ska vara fin imorgon så ägg får bra miljö.....
Sjöblomman > aha så var det ju! Spännande och nervöst samtidigt. Mycket väntan i den här processen.... Tack för svaret om Lutinus, blev lite osäker där.
Idag hade de ringt från kliniken två gånger, vilket jag missade. Fick världens hjärtklappning och ringde så klart upp. Var livrädd för att de skulle säga att det inte fanns några embryon att sätta in, men allt var lugnt och de ville veta om vi skulle sätta in idag som planerat eller vänta två dagar.
Vi körde enligt plan och gjorde insättningen, gjorde väldigt ont den här gången. Har aldrig känt så tidigare men jag är fortfarande svullen och öm i stockarna och runt omkring. Förstoppad också vilket inte gör det bättre. Hon kollade och det var inte så mycket vätska i stockarna och hon sa att det troligen inte blir överstimulering. Skönt! Nu hoppas jag att värken försvinner och att våra småttingar stannar!
Hoppas det går bra för alla var vi än är olika processen. Tacksam för att ha denna ventil och läsa lite från er andra som går igenom samma sak! Även om varje steg är individuellt, så känns det tryggare på nåt sätt.
Bk1986 > Låter ju fint, lycka till på torsdag i förväg.
Celavie1 > håller tummarna att det är ert guldägg!
Sjöblomman > skönt med insättning avklarad, men trist det gjorde ont såklart. , fick ni också två tillbaka?
Har också gjort äggplock nyss, fick ut 5 stycken så det känns väl sådär, håller tummarna för er andra!
Lycka till celavie1!
Och Sjöblomman med din insättning i em!
Nu har jag precis fått två små embryon insatta! Känner mig så glad!
6 äggblåsor > 5 ägg > 4 befruktade > ett jättefint 4celligt & ett 2celligt tid mig. De andra två försöker de odla vidare till blastocyster, de var inte tillräckligt bra för att frysas nu.
Hej ruvarstadie
[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]
Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)
Men vad knasigt att de inte redan har satt in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?
Håller tummarna stenhårt för dig!
[/
Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.
Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(
Nu har jag tagit sista "klockan 15-synarelan". Imorgon går jag över till att bara spraya två gånger om dagen då jag börjar med sprutorna på kvällen sen. Känns bra! Nu jävlar ska jag aldrig mer spraya synarela klockan 15. Den här gången ska vi lyckas!!