Inlägg från: Anonym (har sagt det förr..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (har sagt det förr..)

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 17:00:40 följande:
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 15:41:37 följande:
    Fast, även om du påpekar dessa regler så finns det ju ingen lag som stödjer dig. Så, av ren nyfikenhet, ligger du mycket? Alltså, vågar du riskera det?
    Visst finns det lagar som stödjer mig, pröva själv att göra nått mot en annan människa som bryter mot hens regler. Bara för att vi hamnat i sänghalmen behöver det inte betyda att jag har all rätt att utföra alla mina fantasier.. 

Förslag till lag? Varför svarar du då att det finns lagar som stödjer dig, när det uppenbarligen inte finns? Det är ju bara förslag.
    Vad vill du ha svar på?

Att mitt påstående om att det finns lagar som ger dig rätten att bestämma över vad någon annan människa skulle få göra med din kropp skulle vara felaktigt eller,
    att förslaget från LUF skulle ge mannen rätten att göra juridisk abort?
    TeresB skrev 2016-03-06 18:38:19 följande:
    En juridisk abort är ju någon alla borde ha rätt till isf. Kvinna som man. Eller?
    Absolut! Något jag även skrev tidigare i tråden. Ber om ursäkt för min otydlighet.
    Anonym (NEJ!) skrev 2016-03-06 19:15:54 följande:

Nej, det är urbota dumt för att en juridisk abort innebär att kvinnan måste ta hand om barnet själv eller tvingas till att göra en riktig abort. Betänk även att bebisen i magen kanske inte ens är pappans biologiska barn utan någon annan mans. Då aborterar någon som inte ens egentligen är barnets pappa bort ett barn.

Det här ligger på samma nivå som obligatoriska faderskapstester, dvs bottennivån. Det är misogynt och syftar enbart till att sätta dit kvinnor och kontrollera kvinnans sexualitet. Ett barn behöver sin mamma och en omhändertagande pappa, män skall inte kunna friskriva sig från det ansvaret!!!

På vilket sätt menar du att det skulle kontrollera kvinnans sexualitet?

Hur skapar du en omhändertagande pappa genom att tvinga på honom en roll han inte ställer sig bakom?

Hur menar du att en abort blir framtvingad? Sist jag kollade på reglerna så var det endast den som var gravid som satt på den rätten..

?
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-07 21:16:34 följande:
    Vad är det som gör den otroligt svår.

Du ställer barnets rätt till försörjning mot - vadå? (pappan rätt att få knulla utan ansvar?)
    Att knulla innebär att man accepterar varandras önskan om hur,när och vad vi gör vilket i sig är ett ansvar. Men att ligga för att skaffa barn är något heeeeelt annat.. Förstår man det så förstår man även LUF's förslag.
    yodi skrev 2016-03-08 17:15:27 följande:
    och då får man även acceptera att sex kan leda till en oplanerad graviditet.
    man kan bli gravid fast man sköter p medlet helt korrekt.
    Acceptera kan jag ju göra men jag har även möjligheten att följa överenskommelsen om att knulla och välja juridisk abort.
    yodi skrev 2016-03-08 17:23:04 följande:
    juridisk abort finns inte som möjlighet
    Du får ursäkta min förvirring men handlade inte hela tråden om just förslaget, männens rätt till juridisk abort?
    yodi skrev 2016-03-08 17:44:26 följande:
    förslaget ja men än så länge så finns inte möjligheten juridisk abort.

varför helt enkelt inte acceptera att sex är en handling som kan leda till oplanerade graviditeter istället för att friskriva män allt ansvar ?
    Därför att mannen inte hade en överenskommelse att göra barn, han var överens om att knulla. Idag finns det tyvärr folk som inte ser skillnaden..
    yodi skrev 2016-03-08 17:56:29 följande:
    och som sagt det är inte alltid p medel fungera även om man tar dom helt enligt regelverket oavsett om man bara knullar.

varför ska män bli friskrivna från allt ansvar?
    Jag har ju redan svarat på det, mannen håller sin del av överenskommelsen. Kvinnan kan välja att bryta sin del men om förslaget skulle finnas så skulle mannens rätt till sitt liv vara orubbad. Han skulle kunna följa sina drömmar och bli den han vill bli innan livet med familj etc startar.
    yodi skrev 2016-03-08 18:21:19 följande:
    med andra ord så behöver män inte ta något ansvar alls utan dumpar över allt på kvinnan, bara hon får ta konsekvenser och risker för en gemensam handling.

och exakt hur håller mannen sin del av överenskommelsen för den delen?
    Du måste lära dig att se skillnad på knulla och skaffa barn samt vara bättre på att hålla avtal. Mannen håller ju sin del i avtalet medans kvinnan väljer att bryta den.

Det är inte raketforskning.
    nevermind skrev 2016-03-08 18:18:11 följande:

OM det mot all förmodan skulle gå igenom så löser kvinnorna det lätt genom att hålla tyst om graviditeten tills det är försent för mannen att göra abort. Problem solved.

Om inte förslaget genomskådar en sån slamkrypare och ger mannen en svarsrätt på en oönskad graviditet.. problemet löst..

Eller varför inte skriva ett avtal där man är överens att man skaffar barn så behöver kvinnan inte oroa sig över om han ska använda sig av sin rätt till att neka faderskap, fast.. har man gått så långt att man inte längre knullar så vet man om att man vill vara en familj.
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?