FDFMGA skrev 2016-07-24 08:44:59 följande:
Jag är färdigväxt redan, så pass färdigväxt att jag inte skulle låta min avsky inför en presidentkandidat få mig att kalla henne kärringen.
Jag har heller inte särskilt mycket emot Hillary Clinton, men i likhet med många andra kvinnliga politiker så (be)-döms hon enligt en annan måttstock bara för att hon är kvinna.
Tyvärr är det förmodligen så att Trumps chanser är större i och med att han möter en kvinna, det finns många som tycker att det räckte med en svart och att efter detta få en kärring till president skulle innebära att USA blev mindre storslaget - rentav till åtlöje.
En seger för Trump skulle vara en katastrof för USA och i viss mån för resten av världen. Att lyssna på konventets skrän om vad man bör göra med "kärringen" är som att vara åskådare till en ond fars som mycket väl kan bli verklighet.
Vad tror du kommer att hända om Trump vinner? Vad tror du kommer att inträffa när Amerika inte blir stort igen som han utlovat? Vilka kommer att få skulden?
Trump är det största jävla skämt som en demokrati hittills har presenterat, att sätta SD vid makten och låta dessa klåpare splittra och förstöra ett land vore en mild västanfläkt vid en jämförelse.
För övrigt kan man ta den här tråden och se vilka sympatisörer Trump har här på Familjeliv och vad de står för för åsikter i övrigt. Det är du, Flash G och någon till.
Det förvånar mig inte
Jag tycker nog att den största anledningen till varför hon ifrågasätts rätt frekvent, är det faktum att hon i likhet med George W Bush tenderar att vara rätt usel som politiker. I likhet med George W Bush så hade hon inte heller kandiderat till presidentposten om det inte vore för att en närstående tidigare varit POTUS. Hon är inte den bäst lämpade demokraten och hennes tidigare resumé som är fyllt till eggen med dåligt omdöme bör och skall ifrågasättas.
Kvinnor har det på många sätt svårare, men vi talar inte om en kvinna utan röst här. Utan vi talar om en köpt politiker som blivit mycket förmögen på att representera det amerikanska folket. Att hon är kvinna är förmodligen hennes största kvalité och har knappast missgynnat henne. Tvärtom.
Påtal om dubbla måttstockar. Trump bedöms helt klart utifrån andra måttstockar än Hilary Clinton. Finns ingen presidentkandidat i historien som fått utstå ett så pass hårt mediedrev. Jag tycker att du i en sådan kontext gör fel när du drar fram kvinnokortet, då hon knappast är den som granskats och bedömts hårdast i detta race.
För övrigt är en del republikaner sura på Clinton, för att hennes email-skandal inte ledde till åtal. De menar att hon bedöms utifrån andra måttstockar, än exempelvis Petraeus. Men vad menar du att "de" ska göra med Clinton? Återigen målar du upp en fiendebild som inte är befogad.
Trumps chanser är stora inte för att han möter en kvinna, utan för att han möter Hilary Clinton. Hade Trump mött Obama anno 08 hade Trump inte haft en chans. Det handlar således inte om att hen är kvinna, svart whatever. Utan det handlar om kompetens och vitalitet!