Världsmedborgare skrev 2016-05-08 08:27:40 följande:
Men skärp dig, alla vet väl hur det gått med hans projekt, det behövs ingen speciell insyn för att se när företag går överstyr, och projekt havererar.
Dessutom räcker det med att höra hans eget svammel om sina affärer, för att veta att utan andras hjälp, så skulle han ha varit utfattig idag.
I jmf med alla andra bra affärsmän, så är han en nolla, som inte ens borde få kallas affärsman.
Han är en skrävlare, som haft turen att få ärva och överta pappans rådgivare, utan dom hade han som sagt varit utfattig.
Finns ingen affärsman som kan lyckas på egen hand. Utan andras hjälp har du ingen att göra affärer med. Jag tror knappast att någon tagit sig dit dem är idag utan hjälp från andra. Jag tror ex inte att Hilary hade varit en utmanare till presidentposten utan en god bakgrund eller en make som tidigare varit president.
Jag tycker att du är rätt pinsam i det att du baserar dina uttalanden på kontrafaktiskta spekulationer. Jag vill nog påstå att Donald Trump är kapabel till att klara sig ganska bra.
Vilka andra affärsmän tänker du på som är fantastiska? Är Bill Gates världens bästa affärsman? Du kan inte mäta kompetens i hur rik personen är. Olika branscher har olika förutsättningar.. Donalds främsta bedrift är inte hur pass mycket pengar han tjänat, utan på sättet han marknadsfört namnet Trump. Namnet Trump var inte känt utanför New York, Brooklyn innan Donald tog över.
Det är även Donalds känsla för marketing som räddat företaget. Det går upp och ned i fastighetsbranschen, men tackvare ett starkt varumärke har banker och investerare vågat investera i företaget även i tuffa tider. Då jag tror att varumärket är så pass starkt och även kommer överleva under en lång tid, så är det mycket märkligt att påstå att han är en värdelös affärsman.
Ett starkt varumärke säkrar dina barn och dina barnbarns barns framtid. Sedan finns det säkerligen mer kortsiktiga lösningar som genererar mer pengar, som verkar vara din definition av en god affärsutveckling.