Världsmedborgare skrev 2016-11-11 11:51:18 följande:
Det har det redan gjort, han påstår att media tillsammans med "yrkesprotestaner" ligger bakom upploppet i Orlando och övriga protesttåg.
Nåt som nu fått media att reagera kraftigt.
Lite mer siffror.
Det var endast 53% som röstade av alla röstberättigade, alltså fick Trump stöd av ca 25% av det amerikanska folket, så han har absolut inte nån majoritet av det amerkanska folket bakom sig, tvärtom.
Och nu hyllar extremhögern i USA, som öppet nazistiska grupper och Ku Klux Klan sin nye ledare, Donald Trump. He will make America white again!
Finns det verkligen nån som längre tror att Trump kan ena USA?
Inte jag iaf, det verkar istället gå käpprätt åt h-vete med ilfart, om inte Trump träder fram och talar till folket, på ett sätt som kan lugna ner dom.
Att inte rösta är en röst på vinnaren. USA har lågt valdeltagande, men det kan mycket väl vara så att även en stor del av de som inte röstade faktiskt skulle rösta Trump om de var tvungna.
Jag tycker för övrigt att du ska ta din passion för att Trump inte har majoritet och applicera det på svensk politik. Vi har ett parti med enkom ett par procentenheter i regering, för bövelen.
Med svenska mått mätt har Trump ett oerhört starkt stöd.
Enda anledningen till att Trump eventuellt kommer få svårt att ena USA, handlar om att dumma människor, framför allt demokrater likt barn som är besvikna på julafton, kan komma att sätta sig på tvären och inte ge Trump en chans. Självklart kan ingen president ena ett folk som inte vill bli enat.
Trump har redan i sitt vinnartal sagt han vill vill vara allas president och betonat vikten av att landet ska enas. Idioterna svarar med upplopp. Jag hoppas åtminstone att media tar sitt ansvar och bedömer Trump rättvist. Jag misstänker dessvärre att agendan kan komma att fortsätta.
Sorgligt.