Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Kung Markatta skrev 2016-12-09 13:43:23 följande:
    I V finns en hel del kommunister kvar.
    Det gör det säkert, men V är ofarliga idag, så dom lär med största sannolikhet tyna bort.
    Värre är det på högersidan, där ökar t.o.m nazisterna i Sverige idag, och även inom SD kryllar det av allehanda högerextrema galningar.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    nihka skrev 2016-12-09 14:47:46 följande:
    Så vad föreslår du att japanerna ska göra? Ättestupan?
    Dom ska göra som Sverige har gjort, ta emot invandrare, för det är det enda som fungerar.
    Det eller jobba ihjäl sig, nåt annat alternativ finns inte så länge dom använder sig av samma ekonomiska system som vi andra, alltså pyramidspelet kapitalismen.

Och som du säkert redan noterat i nyhetsflödet, så måste vi i Sverige för att behålla vår nuvarande goda utveckling, ta emot ca 60.000 nya invandrande personer i arbetsför ålder, varje år, under minst 10-15 år framåt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-09 16:45:28 följande:
    Det där är bara trams. Det är så man bygger ett korthus. Det som bör eftersträvas är konstant befolkning där befolkningen består av egna barn
    Nej, så fungerar kapitalismen, för att överleva så behövs alltid tillväxt, och det kan bara fås med en större och arbetsför befolkning.
    Det är precis därför den är ett pyramidspel som "alla" vet kommer att kollapsa, det är bara en tidsfråga.

Ska din idé fungera, ja då måste vi först riva ner kapitalismen, och det kan du ju försöka med.

Jag har inget alls emot ditt tänk, det är bara det att vi inte kommer att få nåt gehör för dom idéerna, så jag väljer att spela med och leva ett gott liv, så cynisk är jag.

Jag vet att det kommer att gå käpprätt åt helvete, och ingen kapitalist kommer att säga emot mig, om det sen blir med självkollaps eller genom krig är skitsamma, jag är ändå död och uppeldad då, synd bara att folk inte kommer att inse det, förrän det är försent.

Sen finns det inget sätt att bibehålla en konstant befolkning med jämnviktsnivå i åldersfördelning, det går t.ex inte att förbjuda olyckor eller sjukdom.., fast vi kan förstås sätta en åldergräns när vi anses ha levt klart.., mellan 40-50 år bör bli bra, efter den åldern så är vi ändå på väg utför.
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-09 17:08:32 följande:
    Det säger sig själv att ditt förslag om evig befolkningstillväxt är omöjlig och att ditt förslag kommer att förstöra kommande generationers möjöighet att leva vettiga liv.

Människan måste skapa hållbara system.
    Javisst, jag håller med dig, men så kommer det att fortsätta ändå till vi ser en system-kollaps, eller ett större krig som ändrar förutsättningarna.
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-12-04 15:02:33 följande:
    Talar du om SD-gänget nu?

Ryssarna/Putinisterna/Trumpetarna?

• Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-04 20:16:11 följande:
    Jag instämmer i att extremisterna har mycket gemensamt. Dock är det intressant att notera att avståndstagandet från nära anhöriga och vänner för att de har fel åsikter normaliserats inom vänstern. Samtidigt får du bege dig till kristen sekthöger a la Knutby för att hitta något liknande.

Vänster och högerskalan håller på att skrivas om eftersom så gott som alla partier har liknande ekonomiska politik. Att prata om SD som en isolerad grupp är passé. För egen del har jag aldrig ens röstat på SD men SD, KD och M ligger nära varandra. Finns även strömningar i S med liknande åsikter.

Tittar vi internationellt har den s.k. högerpopulismen nu närmare 50 procent av väljarna i väst. I Storbrittanien, USA och framförallt Frankrike är de snarare än fler.
    Men ge dig nu, SD är ett rent populistiskt parti utan egen politik, dom vänder kappan efter vinden, och utöver det så spelar dom stenhårt på rasism, rädsla och använder genomgående lögnen som närmaste bundsförvant.

SD är ett mycket farligt högerextremt skitparti, fullt i klass med forna tiders vänsterns VPK, SD är ett parti alla borde ha vett att hålla sig för god att lägga sin röst på.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-12-05 09:25:06 följande:

Nja, det italienska resultatet i folkomröstningen har stöd både från höger och vänster, i österrike stod valet mellan högerpopulism och liberalism.

I Österrike fick dessutom högerpopulsiten en betydligt mindre andel räöster äm vid förra valet.

Hursomhelst. Fenomenet att inskränktheten frodas är inget nytt utan snarare en cyklisk företeelse som uppträder i tider där osäkerheten inför framtiden är stor. Själv är jag utvecklingsoptimist och tar för givet att inskränkheten aldrig i längden kommer att ta överhand. Därmed inte sagt att den inte kan orsaka stora skador.

På kort sikt befarar jag att clowntrenden kommer att stärka Ryssland men försvaga USA och Kina, på lite längre befarar jag att det är Kina som blir den dominerande stormakten.

En obehaglig farhåga - men det riggade valet i USA kommer nog att få ganska dramatiska konsekvenser för den globala maktbalansen.

Jag såg att den bortskämda clownen Trump twittrade om Kina i natt. Det bästa vore om det var möjligt att omyndigförklara den instabila narcissisten.

Frågan är om inte detta kommer att ske någon gång under de kommande fyra åren.
    Utgången i Italien var given, det folket verkar aldrig vilja ha nån form av stabilitet..., har aldrig förstått att just italienare aldrig kan enas om nånting, måste va nåt genetiskt.

Att amerikanarna som helhet kommer att få lida för valet av Trump, är glasklart, bara det att det blir en nästan ren militärregim har redan fått många att undra vart Trump är på väg att dra in USA i.
    Men de flesta är ändå eniga om, att Trump vill se nån form av vitmakt rörelse som ska kuva alla med fel åsikter och ursprung.

• Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-12-09 18:03:20 följande:
    Äsch, inte alls. Miljöpåverkan kommer ta koll på oss (och praktiskt taget allt annat liv på planeten) långt innan dess.
    Inte omöjligt om Trump får bestämma.., men jag tror faktiskt att de mer miljömedvetna nu är i majoritet, och det kommer att tvinga Trump till eftergifter.
    Att inte kunna sälja sina varor för att USA inte kan miljökraven, det kommer att kosta för mycket.

Själv tror jag mer på att de multiresistenta bakterierna kommer att bli avgörande för vår framtid, fast med stor sannolikhet så kommer ett förödande storkrig, som drabbar oss i Väst att hinna före, det mesta tyder på det just nu.
    Får vi inte stopp på högerextremismen, så kommer dom att kunna tvinga fram det kriget, inte minsta tvivel på det.
    Hela deras ide om nationalism går ju ut på att göra sig ovän med andra, så dom högerextrema i andra länder drar bara åt samma håll, tills dom inser att alla andra vill och gör exakt samma sak, och då går det åt helvete.

• Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-12-09 18:02:14 följande:
    Ehheh, tala för dig själv!! Tungan ute
    Du har väl märkt att allt fler förespråkar dödshjälp, så var inte för säker på att dina ungar låter dig leva när du mest bara är "jobbig", å arvet drar mer än din närvaro.
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-10 07:29:40 följande:
    Ja, och ju förr den systemkollapsen kommer desto bättre. Bättre miljö till kommande generationer och bättre möjlighet till bra bostäder.
    Vad får dig att tro att miljön är vinnare efter kollapsen, det kan bli precis tvärtom..
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?