Nordström skrev 2016-12-09 16:45:28 följande:
Det där är bara trams. Det är så man bygger ett korthus. Det som bör eftersträvas är konstant befolkning där befolkningen består av egna barn
Nej, så fungerar kapitalismen, för att överleva så behövs alltid tillväxt, och det kan bara fås med en större och arbetsför befolkning.
Det är precis därför den är ett pyramidspel som "alla" vet kommer att kollapsa, det är bara en tidsfråga.
Ska din idé fungera, ja då måste vi först riva ner kapitalismen, och det kan du ju försöka med.
Jag har inget alls emot ditt tänk, det är bara det att vi inte kommer att få nåt gehör för dom idéerna, så jag väljer att spela med och leva ett gott liv, så cynisk är jag.
Jag vet att det kommer att gå käpprätt åt helvete, och ingen kapitalist kommer att säga emot mig, om det sen blir med självkollaps eller genom krig är skitsamma, jag är ändå död och uppeldad då, synd bara att folk inte kommer att inse det, förrän det är försent.
Sen finns det inget sätt att bibehålla en konstant befolkning med jämnviktsnivå i åldersfördelning, det går t.ex inte att förbjuda olyckor eller sjukdom.., fast vi kan förstås sätta en åldergräns när vi anses ha levt klart.., mellan 40-50 år bör bli bra, efter den åldern så är vi ändå på väg utför.