Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 11:59:29 följande:
    Jo såklart det är ett "jobb", men det är även i det yrket skillnad på att själv på egna meriter ta sig in på en privat advokatbyrå t.ex., eller som affärsjurist på ett stort företag, än att använda makens kontakter för att starta karriären som juridisk rådgivare till Kongressen. Och hon har tydligen alltid arbetat i skattefinansierade verksamheter, inom förvaltningarna och nära makten. 

Det är INTE som en fattig pojke som försörjer sig själv med olika typer av manuella arbeten vid sidan av high school och college, ändå får toppbetyg och får ett stipendium till Harvard Law School, och som sedan tas in på en ärevördig gammal advokatbyrå i konkurrens med flera hundra andra graduates, och där han så småningom blir delägare... Den sistnämnde kommer alltid att veta hur verkligheten ser ut, till skillnad från Fru Clinton. 
    Där har du ytterligare en angreppspunkt när du åker till USA och med dina respektingivande kunskaper förklarar hur det ligger till.

Självklart så är det maken som ligger bakom allt Hillary åstadkommit, och nu vill han bli president igen genom ombud.

Du kan ju förklara att den svenska skrikhögerns skarpaste analytiker konstaterat att det närmast kan beskriva i termer av diagnosen Münchhausen by proxy - och det vet ju alla vilka konsekvenser den sjukdomen kan få.

Jag säger som allas vår talesperson Flash Gordon: Nästa amerikanska hangarfartyg kommer att få sitt namn efter Donald TrumpSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 12:16:51 följande:
    Det där skrev inte jag. Jag tror att det är Hillary som vill bli president och ingen annan. Jag tror att Bill lika gärna skulle njuta av sin pensionärstillvaro nu. 

Det där hangarfartyget känner jag inte till. 
    En riktig höjdare. Vi får hoppas att Flash Gordon inte har övergett FL för gott, få om ens någon debattör här har fått mig att skratta så ofta.

Här var det något om att många före detta presidenter står på kö för att få sina namn som hangarfartyg - Men Donald Trump kommer att gå förbi dem alla. Eller kanske flyta är ett lämpligare ord i sammanhanget.

Nåja. Grejen är väl att Trump måste kunna locka andra väljargrupper än vita män. Min uppfattning är att han inte har lyckats särskilt väl så här långt

"Kvinnokvoteringsaspekten" som du och Konstatera tog upp skulle jag vilja vända på. Hade det varit en manlig demokratisk presidentkandidat som haft precis samma politiska bakgrund och gärning som Hillary skulle ingen överhuvudtaget ha reagerat på den. Det är just för att hon är kvinna som hon får så mycket skit från personer som i grunden anser att en kvinna inte duger som USA:s president.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-22 12:57:56 följande:
    Jag tog inte upp kvinnoaspekten. Jag tror dock att det är en högst marginell anledning till varför hon inte är särskilt älskad. Tror du att Michelle Obama hade varit lika impopulär?

Jag har för övrigt tagit upp flera sakliga anledningar till varför Hillary får mycket skit. Sluta flumma.
    Nej, jag flummar inte, minns mycket väl när du kallade henne kärringen, inte kärringen Clinton utan enbart kärringen.

Ja, jag tror att även Michelle Obama eller vilken som helst annan kvinna hade fått möta just det motstånd som finns mot att kvinnor kan hamna i positioner där de kan ta beslut som påverkar många av oss män.

Hillary Clinton ljuger påstår du. Valet står mellan två kandidater - om dessa bägge skulle omfattas av pomperipossaeffekten skulle Clinton få en snabel medan Trump skulle få en kran längre än den mur han vill bygga mot Mexiko.

Jag kan inte påstå att jag är särskilt förtjust i Clinton som politiker men jämfört med Trump är hon ett under av pålitlighet och dessutom, till skillnad från honom, ingen ynkrygg.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-10-22 15:54:44 följande:
    Det gnälls ju en del, i alla fall från visst håll, på AKB.

För att hon är kvinna?

Har jag inte noterat, tja förutom då mannen med 30.000 nick på FL som kallade sig Notariatet när jag började läsa här och Nätarbetare just nu. Men hans åsikter betraktar jag inte som särskilt representativa för något överhuvudtaget.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-22 16:02:42 följande:
     Inte en enda gång har jag hört Trump diskvalificera Clinton på meriten att hon är kvinna. 
    Haha, har du testat Revaxör

Eller är det tinnitus som drabbat dig.

I senaste debatten kallade han henne "nasty woman".
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-22 16:02:42 följande:
     Inte en enda gång har jag hört Trump diskvalificera Clinton på meriten att hon är kvinna. 
    FDFMGA skrev 2016-10-22 16:35:56 följande:
    Haha, har du testat Revaxör smile1.gif

Eller är det tinnitus som drabbat dig.

I senaste debatten kallade han henne "nasty woman".

Läs gärna det här - så kanske du kan revidera din uppfattning om att kvinnor inte kan begripa lika väl som oss män vad det innebär att vara kvinna

www.theguardian.com/commentisfree/2016/oct/20/nasty-woman-insult-hillary-clinton
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 16:55:41 följande:
    Fast jag är kvinna, och jag känner inte igen mig alls. Det där är rent snömos. Jag har för övrigt i mitt liv haft mycket mer problem med nasty women (som var nasty girls redan när de var fem år gamla och gick på samma lekis som jag, ingen metamorfos där utan de föddes sådana) än vad jag har haft med män. Och JO jag har varit med om att män har visslat och ropat saker efter mig, t.ex. byggnadsarbetare när man gått förbi deras bygge, eller tagit kontakt på krogen. Men det är ju ändå en komplimang, eller någon form av komplimang. När det glesnar ut p.g.a. ens ålder känner man sig osynlig...

Medan de nasty flickorna och kvinnorna gjort mycket värre saker. 
    Jaha, du är kvinna och tycker att Hillary Clinton är förmäten som inte nöjer sig med att vara presidentfru vilket är alla amerikanska kvinnors högsta dröm

Har åtminstone för mig att du skrev något i den stilen i ditt första inlägg i tråden. Tänk på den gamla goda tiden när kvinnor kunde få sola sig i glansen från sina män genom att ha en feminin variant av mannens yrkestitel:

Är du gift förresten. Kanske doktorinna rentav
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-10-22 17:42:59 följande:
    Jaha, du är kvinna och tycker att Hillary Clinton är förmäten som inte nöjer sig med att vara presidentfru vilket är alla amerikanska kvinnors högsta dröm smile1.gif

Har åtminstone för mig att du skrev något i den stilen i ditt första inlägg i tråden. Tänk på den gamla goda tiden när kvinnor kunde få sola sig i glansen från sina män genom att ha en feminin variant av mannens yrkestitel:

Är du gift förresten. Kanske doktorinna rentav smile1.gif
    Citat:

"Och dessutom: att bli presidentfru är alla amerikanska flickors högsta dröm /.../ Om man har uppnått det - varför är man inte NÖJD? Hur mycket uppmärksamhet behöver en och samma människa egentligen? :-O"
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-22 17:58:14 följande:
    Öh, ja. Du besitter sannerligen konsten att värdera en text. Låt mig göra det enkelt för dig. Det vitala här är inte att hon är en kvinna, utan att hon är nasty. Det där är ju en av Trumps go to lines. Brukar fraseras "nasty person".

Det där är varken sexistiskt eller diskriminerande mot något kön. Finns inget i det där som talar om för oss varför en kvinna inte kan vara president. Hade han sagt att Hillary inte kan bli president pga av att kvinnor inte kan ta tuffa beslut eller att kvinnor inte kan hålla sams ex så kan vi börja snacka.

Du tycker alltså på riktigt att Hillary primärt ogillas eftersom hon är kvinna? Är det den främsta kritiken som riktas mot Hillary? Kan du utveckla lite för jag förstår faktiskt ingenting. Ser du inte hur populistiskt och inkonsekvent din argumentation faktiskt är?
    Konstatera skrev 2016-10-22 18:02:06 följande:
    Förlåt, men orkar inte läsa fler av dessa usla krönikor som du brukar länka till. Men låt mig gissa. Skribenten gör en poäng av att fler kvinnor också kallats nasty women och att män omöjligtvis kan sätta sig in i den känslan.

Jag är lite less på sådana forcerade och konstruerade texter, om jag ska vara ärlig.
    Du är less på konstruerade texter du inte läst men vars innehåll du gissat dig tillSkrattande

Som pojkrumsaktivist är du lika tyckmycken som okunnig.

Det är inte utan att jag förstår att Trump kan vara en hjälte ur ditt perspektiv.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-22 19:43:34 följande:
    Av de åtta i SD som angav någon av kandidaterna stödjer fem Trump och tre Clinton. INGA andra riksdagspartier har någon riksdagsledamot som uppgett att de stödjer Trump. Inte en enda.

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/riksdagsledamoterna-som-hoppas-att-trump-vinner-usa-valet/
    Hm, slarvigt av mig att inte kolla svarsfrekvensen. Tror kanske att jag förslappats av att debattera med skrikhögerns trumpetorkester.

Påminner om de och dem, man ser dem felanvända så ofta att man snart riskerar att tappa förmågan att skilja mellan objekt och subjekt

Beklagar att jag överskattade seriositeten hos våra SD-riksdagsledamoter, trodde närmast att Trump var för galen till och med för dem.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?