• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Belly

Där är det ingen tvekan! :P
    Vad starkt testet vart redan på BIM -4! :)

• Belly

Förövrigt så har jag också fått den där känslan tänk om det var fel på testet (fast jag vet att det i princip inte händer). Men sen nästa stund kommer jag ju på att min mens också är borta så 1+1 blir ju liksom 2 :P

• Injon
    emmaslemma skrev 2016-02-24 19:54:11 följande:

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

Jag upplever också att magen är lite svullen, och att det liksom kliar lite eller känns obehagligt i huden när jeansen sitter tight. Blir också irriterad på resåren på vissa trosor, så det blir nog mest mjukiskläder och knäpper upp knappen på jeansen så ofta som möjligt! Vet inte heller om det är en fysisk eller mental grej, men jag tycker det känns mysigt att känna av det även om det mest är inbillning!
  • Injon
    Sassa89 skrev 2016-02-25 08:47:30 följande:
    Grattis :) då har vi samma bf nog :) är iaf 2-3 november
    Vad kul!
  • Anonym (MumToBe)

Hej alla, jag hoppar in här :D jag plussade i onsdags, beräknad till början av november någon gång, men vet inte exakt när, tror jag är i v 4-5 någon stans där så fortfarande väldigt tidigt. Vad kul att följa er alla, jag hoppas allt går vägen för oss!

Någon mer som är "ung" mamma? Jag är 19, (20 när bebis kommer), och överlycklig! Kanske till och med någon som bor i Norrköping eller i närheten?

Lycka till med graviditeterna ni som plussat, och ni som väntar på ett plus; lycka till till er med :D

• Julia79

Hej tjejer :)

Hoppas gärna in här med

Plussade för en vecka sen, BF 30 okt men brukar bli flyttad framåt på ul så tror jag hamnar i nov

Gjort flera grav test som alla stegrat så nu tror jag mig veta att jag är gravid Så svårt att ta in ????????

Väntar mitt 5:e barn, har en 11mån hemma och en 16, 13 & 12 åring :) Sååååå glad <3

• Norrlänning86

Hoppar gärna in här! :) fick ett + i onsdags och enligt NC appen är jag beräknad till 7november. Är nu i vecka 4 (3+5) :) fått tid för ultraljud 17 mars i och med att jag haft ett utomkvedshavandeskap som innebar att jag fick ta bort äggledare och fick ett missfall i juni. Så nu hoppas jag på tredje gången gillt! :)

• pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-02-26 12:20:37 följande:

Hoppar gärna in här! :) fick ett + i onsdags och enligt NC appen är jag beräknad till 7november. Är nu i vecka 4 (3+5) :) fått tid för ultraljud 17 mars i och med att jag haft ett utomkvedshavandeskap som innebar att jag fick ta bort äggledare och fick ett missfall i juni. Så nu hoppas jag på tredje gången gillt! :)

Först och främst grattis och välkommen hit! Har också ett utomkveds i bagaget så ska på vul den 8e mars (v6+1). Kul att följas åt :)
  • pandoraDiem
    Julia79 skrev 2016-02-26 11:27:30 följande:

Hej tjejer :)

Hoppas gärna in här med

Plussade för en vecka sen, BF 30 okt men brukar bli flyttad framåt på ul så tror jag hamnar i nov

Gjort flera grav test som alla stegrat så nu tror jag mig veta att jag är gravid Så svårt att ta in ????????

Väntar mitt 5:e barn, har en 11mån hemma och en 16, 13 & 12 åring :) Sååååå glad <3

Grattis!
  • hannagustavsson

Hoppar också in här. Plussade i morse på bim-4. Har en son på 3,5 och längtar efter ett syskon till honom. Fick ett missfall i september och ett i januari så är väldigt orolig och vågar inte ta ut något i förskott denna gång. Hoppas på tredje gången gillt för oss :) Har enligt natural cycles BF 10 november. Ska bli kul att följas åt :)

Svar på tråden BF november 2016