Inlägg från: Julia79 |Visa alla inlägg
  • Julia79

BF november 2016

Hej tjejer :)

Hoppas gärna in här med

Plussade för en vecka sen, BF 30 okt men brukar bli flyttad framåt på ul så tror jag hamnar i nov

Gjort flera grav test som alla stegrat så nu tror jag mig veta att jag är gravid Så svårt att ta in ????????

Väntar mitt 5:e barn, har en 11mån hemma och en 16, 13 & 12 åring :) Sååååå glad <3

• Julia79

Bor i Stockholm :)

Norrlänning86 skrev 2016-02-27 08:45:15 följande:

Vart kommer alla i gruppen ifrån? :) Jag bor i Göteborg. (Men kommer ursprungligen från ett mindre samhälle i Lappland)

• Julia79

Hej tjejer!

Vad roligt att vi är så många redan

Idag är första dagen jag känner av något symptom, mina bröst har svällt massor under natten :))))

Är det bara jag som vaknar på natten och kommer på att jag är gravid och lägger handen på magen och somnar om igen? Gjort så tre, fyra nätter i rad nu <3 Myyyyyssss!!!

Är idag i 4+6 ungefär men tiden hår ju så galet sakta just nu!!! Tänk tjejer när vi passerat v 12 och endel har varit på RUL och VUL osv och sett våra små sprattla där inne <3

Längtar så mycket tills första tiden är passerad

Hur känner/tänker ni kring era graviditeter?

• Julia79

Åh vad roligt att berätta som presenter :)))) Gjorde inte kub med mina äldsta barn, visste inte ens att det fanns då (jag var 20 år) men med sista förra året gjorde jag kub. Kommer absolut göra det igen då vi är en stor familj och skulle behöva tänka till ordentligt om det visade sig vara något på kub resultatet!!

Har oxå lite mens och ryggvärk som kommer och går, ena bröstet ömmar på ordentligt och det andra är som vanligt....haha, lite skev ;)))

Vi kommer hålla det hemligt för barnen och vänner så länge det går... Barnen slipper "vänta" så länge då och sen blir det lite roligare för dom när dom direkt kan känna sparkar och liknande på magen :))) <3

Sist lyckades vi hålla det hemligt tills dec och hon föddes 14 mars Var rätt jobbigt med kläder och ställningar i slutet innan dom visste, jäklar vad duktig man blev på att dölja magen hemma ????????

Kul att följas åt!!!

Cfmilla skrev 2016-02-27 13:21:38 följande:

Jag längtar också! Vi har bestämt att berätta tidigt för närmsta vänner och familj. Min syster fyller 45 i veckan som kommer så jag kommer berätta för henne då, pappa fyller år i april så då berättar jag för resten av familjen. (Syster får hålla tyst )

Vi tänker också göra ett kub, jag är 33 i år och min sambo 37 vi har båda erfarenheter av barn med både svåra utvecklingsstörningar och lite "lättare" så för oss är det ett självklart val.

Började känna mina bröst igår jag är i v 4+0 det gjorde svinont när jag kramade om en kompis. Det var nästan lite komiskt. annars mår jag fint. Lite "mensvärk" bara.

• Julia79

Låter som vi har samma "symptom" fast jag ligger typ och myser när jag vaknar och kommer på att det är en liten i magen <3 Tittar på min bebis bredvid (11mån) och blir alldeles till mig när jag ser "vad som komma skall" om typ 7-8 mån, lycka!!!

Men vad härligt att ni är gravida igen, den här gången ska det bli bebis ???? Jag försöker alltid påminna mig själv om man väntar bebis inget "annat" ???? Förstår att du är orolig men kan man känna igen ett utomkveds? Min närmsta vän fick det förra året, dom tog bort ena äggledaren för henne men hon hade som känningar/smärtor på bara ena sidan rätt tidigt, då visste hon ju inte vad det var så sökte inte för det förens hon inte kunde gå typ :((( Hon vart gravid igen för ett par mån sedan och sa direkt att det kändes annorlunda denna gång, å det var det, den satt så fint i livmodern <3

Ja man har ju hört att svenska förlossningsvården är så mycket bättre än på många andra ställen och även föräldrapenningen och föräldraledigheten. Inget man (jag) tänkt på själv eftersom man blir van med hur man lever eller hur jag nu ska säga... Spännande att se vad ni kommer fram till, måste vara ett rätt svårt val när man läser vad du får välja mellan <3

Kul att följas åt

Norrlänning86 skrev 2016-02-27 14:25:07 följande:

Jag har haft ont i brösten i typ en vecka, annars känner jag mig mest svullen och "gasig" haha :) annars sover jag bara väldigt dåligt, somnar väldigt tidigt på kvällarna men vaknar flera gånger på natten och sen vid 4-5 är det kört och kan inte sova mer. :p

Jaa tiden går ju sjukt sakta, jag är bara på 3+6.. Nu får det snabba på lite iaf till v 12 så man kanske kan pusta ut lite.

För mig så är jag och min kille glad över graviditeten då vi haft otur med utomkveds och missfall men känner iallafall att jag är optimistisk och tänker "tredje gången gillt" men sen oroar jag mig lite över en ny utomkveds så vill veta att allt är okey men får vänta 3 veckor tills undersökningen. Sen har jag och min kille ett distansförhållande så vi får väl bestämma hur vi ska göra med allt. Jag vill gärna föda i Sverige men har inga problem att bo i hans land under föräldraledigheten som vi tänkt innan.. Men om jag vill stanna i Sverige tills bebisen är född så missar han ju en hel del.. Så.. Ja vi måste bestämma hur vi ska göra efter sommaren. :)

Hur känner du själv inför allt? :)

• Julia79

Samma här eller igår ) 5+1 eller 5+0, har två appar som visar olika ???????? Men den ena räknar väl med skottåret och den andra inte så gissar 5+1 är rätt ????

LaPil skrev 2016-02-28 08:04:02 följande:

Söndagar är mina nya favoritdagar ???? 5+0 idag

• Julia79

Du väntar bebis inte mf <3 Försök njuta nu

Cfmilla skrev 2016-02-28 08:23:26 följande:

Blä idag orkar jag inte riktigt med mig själv. Har aldrig funderat på missfall tidigare men bara för att jag inte får ett ordentligt starkt + så tror jag att jag ska råka ut för ett. Försöker hela tiden intala mig själv att jag faktiskt sett stegring på mina test (testoman) och att jag bara ska andas och njuta. Antar att det kommer släppa lite efter inskrivning och så... Hoppas jag iaf! Nä jag ska rycka upp mig och äta frulle!!

• Julia79

Hej och välkommen hit :)

Tufft med två mf, tredje gången gillt!! Snart är du förbi första milstolpen.

Är oxå 36, har oxå en 11åring, snart 12 och en bonus på 9 som fyller 10år i år hemma, plus några till

Kul att följas!

linolin skrev 2016-02-28 07:38:41 följande:

Hej är gravid m nr 3 vecka 4+3 idag och tredje gången nu. Fick missfall v 5+0 o 5+2 förra året. Så nu hoppas jag allt går bra. Två stora barn 11,9 år. Är 36 precis. Ska göra kub men nu är milstolpen att komma förbi den veckan då jag fick missfallen.

Lycka till alla

Svar på tråden BF november 2016