Låter som vi har samma "symptom" fast jag ligger typ och myser när jag vaknar och kommer på att det är en liten i magen <3 Tittar på min bebis bredvid (11mån) och blir alldeles till mig när jag ser "vad som komma skall" om typ 7-8 mån, lycka!!!
Men vad härligt att ni är gravida igen, den här gången ska det bli bebis ???? Jag försöker alltid påminna mig själv om man väntar bebis inget "annat" ???? Förstår att du är orolig men kan man känna igen ett utomkveds? Min närmsta vän fick det förra året, dom tog bort ena äggledaren för henne men hon hade som känningar/smärtor på bara ena sidan rätt tidigt, då visste hon ju inte vad det var så sökte inte för det förens hon inte kunde gå typ :((( Hon vart gravid igen för ett par mån sedan och sa direkt att det kändes annorlunda denna gång, å det var det, den satt så fint i livmodern <3
Ja man har ju hört att svenska förlossningsvården är så mycket bättre än på många andra ställen och även föräldrapenningen och föräldraledigheten. Inget man (jag) tänkt på själv eftersom man blir van med hur man lever eller hur jag nu ska säga... Spännande att se vad ni kommer fram till, måste vara ett rätt svårt val när man läser vad du får välja mellan <3
Kul att följas åt ![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Norrlänning86 skrev 2016-02-27 14:25:07 följande:
Jag har haft ont i brösten i typ en vecka, annars känner jag mig mest svullen och "gasig" haha :) annars sover jag bara väldigt dåligt, somnar väldigt tidigt på kvällarna men vaknar flera gånger på natten och sen vid 4-5 är det kört och kan inte sova mer. :p
Jaa tiden går ju sjukt sakta, jag är bara på 3+6.. Nu får det snabba på lite iaf till v 12 så man kanske kan pusta ut lite.
För mig så är jag och min kille glad över graviditeten då vi haft otur med utomkveds och missfall men känner iallafall att jag är optimistisk och tänker "tredje gången gillt" men sen oroar jag mig lite över en ny utomkveds så vill veta att allt är okey men får vänta 3 veckor tills undersökningen. Sen har jag och min kille ett distansförhållande så vi får väl bestämma hur vi ska göra med allt. Jag vill gärna föda i Sverige men har inga problem att bo i hans land under föräldraledigheten som vi tänkt innan.. Men om jag vill stanna i Sverige tills bebisen är född så missar han ju en hel del.. Så.. Ja vi måste bestämma hur vi ska göra efter sommaren. :)
Hur känner du själv inför allt? :)