Inlägg från: Belly |Visa alla inlägg
  • Belly

BF november 2016

Hej!

Grattis till era graviditeter och det vore jätteroligt att följas åt här!

Inezmaxmons: Så underbart att lyckas efter så många år! :D

Jag plussade igår och väntar andra barnet! Har en son på 16 månder! =)
    Sonen tog sammanlagt 9 månader att få till med ett missfall där i mellan , så när vi nu lyckades på andra försöket så vart jag minst sagt paff!
    Skulle testa igår bara för att och upp kom ett starkt plus direkt! Galet :D

• Belly

Tack! :)

När har ni BF? Om ni hunnit räkna ut det än?

Jag får olika på alla sidor, men 1 November lär stämma bäst. Men så har jag en kortare cykel så blir kanske flyttad 2 dagar bak.

Men jag utgår från 1 November =)

• Belly

Grattis till er alla nya också!
    Det är så häftigt ändå att se att alla har så olika vägar dit vi alla är idag!
    Alla har sin egen historia liksom! :)

Jag har haft molvärk hela dagen, jag vet ju att det är normalt men jag slängs mellan att tänka "åh så mysigt , livmodern växer" till att tycka det är läskigt!

• Belly
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-24 15:26:44 följande:

Skumt, ringde för att boka tid för ett vul och fick tid den 2/3 dvs om en vecka. Jag kommer ju vara i vecka 5+? då och då ser man ju inget iaf. Underligt att barnmorskan bokade in mig då.

Ja det är ju lite tidigt, barnmorskan kanske inte tänkte på hur långt gången du skulle va då.

Men ring och boka en senare tid, det borde du väl få göra?
  • Belly
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-24 17:15:53 följande:
    Ja funderar på det eller så går jag och får komma tillbaka. Förväntar mig ändå inte att se ett hjärta men skulle vara skönt att se så det finns en graviditet.
    Ja okej! :)
  • Belly
    emmaslemma skrev 2016-02-24 19:54:11 följande:

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

Nja min mage är inte svullen än, men när jag ätit mycket kan det spänna i magen. Mer än det gjorde förut alltså :)
  • Belly

Där är det ingen tvekan! :P
    Vad starkt testet vart redan på BIM -4! :)

• Belly

Förövrigt så har jag också fått den där känslan tänk om det var fel på testet (fast jag vet att det i princip inte händer). Men sen nästa stund kommer jag ju på att min mens också är borta så 1+1 blir ju liksom 2 :P

• Belly

Grattis till er alla och vad roligt att vi blir några som kan följas åt! :D

• Belly
    Mrs R skrev 2016-02-26 21:45:19 följande:

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

Vad roligt jag har läst om fler som just fått gröna äpplen som cravings!

Lite har nog mitt sug ändrat sig. Jag vill ofta ha glass och sånt istället för lösgodis. Igår köpte jag blåbärsglass och idag blåbärspaj, blåbär är jag inte sugen på annars, så kanske det är pågrund av gravidteten! :)
Svar på tråden BF november 2016