Inlägg från: Belly |Visa alla inlägg
  • Belly

BF november 2016

frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

Jag går via vårdcentralen. Fick som svar av dom att innan vecka 16 så är det vårdcentralen som sköter sånt. Sedan är det mödrahälsovården.
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-04-13 22:35:15 följande:

Får panik på att må såhär dåligt :( Hur står man ut?? Enda jag kan äta just nu utan att kräkas är vitt färskt bröd med leverpastej, frozen yoghurt och mangobitar. Äter typ 8 smörgåsar per dag men vad ska man göra? Dagarna går såå långsamt och jag vet att det kommer kännas såhär i säkert 6-7 veckor till. Är det bara jag som mår såhär dåligt? Kan liksom inte glädjas ett dugg nu, bara gråter för att jag mår skit rent fysiskt.

Jag lider på riktigt med dig för sådär dåligt mådde jag för några veckor sedan som jag nämt förut.

Medicin och absolut liggläge och äta det lilla och enda man kan. Det är fruktansvärt jag vet men det enda man kan göra är att ta en dag i taget.
    Det känns som livet sakta rinner ur en och kroppen och psyket bryts ner. Och det enda man kan göra är att räkna dagar.

Det kommer att vända! Jag kan knappt tro det men nu är jag hanterbart illamående och kräks bara 1 gång per dag. Det känns som livet kommer tillbaka till mig och det kommer det göra för dig också!!
  • Belly
    Greta90 skrev 2016-04-19 22:41:16 följande:

Aa, det är mitt första besök så. Jag tog kontakt med min vårdcentral så fort jag plussat för att jag ville träffa en barnmorska och få detta bekräftat (trodde inte på att jag var gravid..haha) och då tog en kvinna kontakt med mig och frågade när jag hade min senaste mens och efter de bokade hon in de här besöket.

Jag har även fått några papper hemskickade som jag ska fylla i om min hälsa, levnadsvanor, sjukdomar m.m. inför besöket. 

Får man göra något som kan bekräfta på att det finns ett liv där inne?? :/ Kommer aldrig palla vänta till v.18 eller när det nu är man gör RUL. Om det inte lever något där inne så vill jag gärna veta det.. :/ Är extra orolig nu pga blödningen och att jag ej känner några speciella symptom.

Om du har blödit och tycker att du inte har några symptom så borde du få ett UL! Om du berättar det för barnmorskan och att du är orolig så kan hon boka in dig på ett UL om hon inte kan göra ett direkt.

Dom gör ju bara UL när man har anledning för det, men det har ju du!
  • Belly

Ni som vill gå med i Facebook gruppen kan skicka mig ert namn här på privat meddelande och beskriv gärna hur er profil bild ser ut också.

Så ska jag försöka hitta er och lägga till er i gruppen! :)

• Belly
    Greta90 skrev 2016-04-20 07:45:41 följande:
    Ja jag ska berätta detta för barnmorskan och sedan får jag hoppas på det bästa! Ska dit idag efter lunch... Men brukar dom ha utrustning så man kan göra det direkt på plats?
    Endel har det och sedan ska ju personen kunna göra ultraljudet också. Därför en del gör direkt. Och andra bokar en tid till det.

Lycka till idag!
  • Belly

Hej tjejer! Vill bara nämna att ni som har funderat på att gå med i Facebook gruppen men inte gjort det än bör göra det.

Det diskuteras att kanske stänga gruppen snart och det vore ju synd om någon som tänkt gå med inte han!

Så ni som vill gå med skicka mig ett meddelande här med namn, stad och beskriv profilbild. ELLER skriv eran mailadress som är kopplat till Facebook! :)

• Belly
    IccaPicca skrev 2016-04-24 08:55:30 följande:
    Försöker, men det verkar inte funka. Får du ngt av mig?
    Nej, men jag kan skicka ett meddelande till dig så kan vi se om du kan svara på det. Ibland krånglar det för att man sitter över mobilen .
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-04-24 15:09:04 följande:
    Jag vill gärna vara med men vet inte om meddelandet kommer fram till dig, det blir liksom avbrutet när det skickats, har du fått ngt?
    Jag har inte fått något :/ Testa skicka från en vanlig dator. Jag upplever att meddelande funktionen krånglar från mobilen.
  • Belly
    Numm3r tre skrev 2016-04-24 15:14:34 följande:

Jag vill gärna vara med i FB gruppen men vill vänta till efter Kub på onsdag om det är ok?!

Det är inte jag som bestämmer utan det pågår en omröstning om gruppen ska stängas eller inte som avslutas idag, ikväll antar jag.

Men gruppen kanske inte stängs omedelbart om det skulle bestämmas så jag kan uppdatera hur det blir!
  • Belly
    Numm3r tre skrev 2016-04-24 15:14:34 följande:

Jag vill gärna vara med i FB gruppen men vill vänta till efter Kub på onsdag om det är ok?!

Som det ser ut nu så lutar det mot att sen stängs och det ganska omgående. Så du behöver gå med NU om du vill med.
  • Belly
    Greta90 skrev 2016-04-24 19:42:01 följande:
    Kan ens vänner se att man gått med i gruppen? Har ej gått ut med att jag är gravid och vill inte att någon ska veta det ännu..

Om det inte syns så vill jag vara med :)
    Nej den är helt hemlig!

Då får du skicka mig ett meddelande med all info jag behöver :)
  • Belly

Nu är gruppen på fb låst så att ingen kan lägga till några fler.

Vilket innebär att ni INTE kan skicka meddelande till mig om att gå med. Jag kan INTE bjuda in.

• Belly
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

Jag hoppas på bra besked för er! Och tänker på er!
  • Belly

Ett tips är att be era respektive lägga huvudet på magen när ni ligger på rygg.
    Min bebis blir vansinnigt arg av det och börjar sparka sambon i huvudet :P

Svar på tråden BF november 2016