• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vainilla

Om ni är fler som kommer resa utomlands efter v28 vill ja tipsa om en försäkring som täcker för både mamma o barn om den lille skulle komma för tidigt osv.

www.erv.se/privat/vara-reseforsakringar/smart/

Hoppas att ni alla mår ok i era graviditeter. Fick mig en riktig knuff idag när jag bockade mig fram o "klämde" magen. Går in i v17 idag

• MammaEm

Hej! Ska ni resa utomlands i sommar? Min kille är jätteorolig av sig och tycker vi ska välja ett säkert resmål osv för att jag är gravid men vad kan hända? Jag är i v 14 nu och har mått dåligt m illamående plus infektioner (UVi, förkyld, maginfluensa) men räknar inte med att jag är sjuk i sommar. Kommer vara v 18-19 då. Vad tycker ni man ska tänka på vid val av resmål/resa?

• Sajocawa
    MammaEm skrev 2016-05-27 07:48:57 följande:

Hej! Ska ni resa utomlands i sommar? Min kille är jätteorolig av sig och tycker vi ska välja ett säkert resmål osv för att jag är gravid men vad kan hända? Jag är i v 14 nu och har mått dåligt m illamående plus infektioner (UVi, förkyld, maginfluensa) men räknar inte med att jag är sjuk i sommar. Kommer vara v 18-19 då. Vad tycker ni man ska tänka på vid val av resmål/resa?

Det enda jag hade tänkt på är väl att åka till ett ställe med bra sjukvård ifall det behövs på plats.
    Och sen är jag sådär lite nojig att jag hade väl undvikit ställen där zikaviruset riskerar att få stor spridning.
  • Lilla Luna

Var i Paris nyligen. I vecka 17. Inga problem så. Men se över din reseförsäkring. IF tror jag har gravidförsäkring som gäller redan nu, kan ju vara ett alternativ. Jag åkte med mamma på en weekend, mamma är barnsjuksköterska så det kändes tryggt. :)

MammaEm skrev 2016-05-27 07:48:57 följande:

• Sajocawa
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-27 13:32:15 följande:

Apropå gravidförsäkringst, när tecknar man barnförsäkring? :)

När man vill att den ska börja gälla.. ;) De flesta försäkringar gäller däremot inte före vecka typ 22 eller nåt sånt :) kolla upp villkoren hos just ditt bolag :)
  • Lilla Luna
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-27 13:32:15 följande:

Apropå gravidförsäkringst, när tecknar man barnförsäkring? :)

Min gravidförsäkring börjar gälla v.22 och gäller fram tills bebis är 6mån. :)
  • vainilla

Vi ska resa till Grekland. Ser inget hinder för de alls men med handen på hjärtat hade vi nog lagt resan tidigare eller inte alls om jag varit gravid när resan bokades. Nu blir de lite "meck" med läkarintyg osv. + att jag har en känsla av att jag kommer gnälla över värmen:p

Resten till Hawaii när jag var gravid med min dotter o de var ju en låångt resa men de gick oxå bra:)

• 90pettersson

Går in i vecka 18 imorgon :) Den senaste veckan har jag varit otroligt trött, sovit 2-3 timmar efter jobbet varje dag! :O Någon som har ett tips mot tröttheten eller är det bara att sova som gäller? ^^

• Mrs R
    90pettersson skrev 2016-05-29 15:12:44 följande:

Går in i vecka 18 imorgon :) Den senaste veckan har jag varit otroligt trött, sovit 2-3 timmar efter jobbet varje dag! :O Någon som har ett tips mot tröttheten eller är det bara att sova som gäller? ^^

Vet du hur ditt blodvärde ser ut? Tröttare än vanligt brukar man ju va som gravid men är man extremt trött så kanske man behöver järntillskott. Kolla med din bm. Lycka till!
Svar på tråden BF november 2016