Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

BF november 2016

Hallå! Jag plussade svagt igårkväll och tog tre test till idag för att vara på säkra sidan, så nu vågar jag presentera mig här.
    Vi väntar syskon till vår 1,5-åring, vi ville egentligen ha väldigt tätt mellan barnen så började försöka när minstingen va 2-3 månader redan, men ägglossningen kom inte igång förrän jag slutade amma när dottern var 10 månader. Då blev jag däremot gravid på första försöket men MA upptäcktes i vecka 10, i oktober. Nu har vi försökt sen dess och äntligen tog det sig på fjärde försöket! Känns så overkligt, och jag hoppas att det kommer gå hela vägen den här gången!
    Juste, bf 16 november!

• Sajocawa
    Bell13 skrev 2016-03-09 19:30:56 följande:
    Jag bokar ett tidigt privat för jag vill se så att allt står rätt till
    Visst hade du också fått missfall? Jag har också bokat in ett tidigt ultraljud för jag vill inte "vara gravid" så länge som sist utan att ens vara gravid... Behöver bara veta att det blir något denna gång, sen kan man andas ut igen..
  • Sajocawa
    Emmissara skrev 2016-03-09 20:19:45 följande:
    Jag ska på hälsosamtal på måndag, så ska då prata med bm om ett tidigt ultraljud, Hälsomässigt så borde det inte vara några problem med att de godkänner de, annars tar jag också o bokar ett privat, dock finns det inga i närheten men de spelar ingen roll.
    Vad menar du hälsomässigt?
    Oftast får man inga ultraljud bara sådär av barnmorskan, man blir bara remitterad under speciella omständigheter.. :/
  • Sajocawa
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:20:58 följande:

Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)

Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt. 

Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till. 

Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma! 

För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till. 

Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!

Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)
  • Sajocawa
    Emmissara skrev 2016-03-09 20:27:15 följande:
    Har kroniska smärtor i magen (nerv och muskelskada) sedan lite mer än 6 år tillbaka. Smärtornas centrum sitter över vid högra äggstocken/äggledaren, så vill kolla att embryot sitter på rätt ställe, för annars kan de rent ut sagt vara livsfarligt då jag eventuellt kan ta fel sort smärtor för mina "vanliga smärtor".
    Då förstår jag, hoppas allt är bra då men det är det säkert! :) Det borde du ju kunna kolla så tidigt som möjligt om du blir för orolig, även om hjärtat inte hunnit börja slå än så ser man ju i alla fall vart graviditeten sitter.. :)
  • Sajocawa
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:58:22 följande:
    Tack så mycket. Och vad roligt att vi är på samma dag! :)
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)

Tack så mycket, det tycker vi också :)

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?
    Hade inte ett enda symptom på graviditet innan BIM, sen på BIM sa det bara Pang Boom extremt trött, hungrig konstant så det på riktigt gör ont i mig, och kissar en gång i timmen.. Men jag tackar och tar emot vilka symptom som helst, sist jag var gravid fick jag missfall i vecka 11 (uteblivet missfall) och anade kanske något innan då mina symptom (som redan innan var väldigt svaga) blev helt obefintliga. Jag kommer hoppa av lycka om jag kräks varje dag igenom den här graviditeten, bara som bevis på att rackaren därinne lever!
  • Sajocawa
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 06:58:18 följande:

I min förra graviditet sa det digitala gravid 1-2 när jag va på 4+0. Kanske vänta en vecka och ta ett nytt då? Kram

På äl+13 fick jag Inte gravid på digital, på äl+14 fick jag 1-2 veckor. Det handlar ju lite om när ägget fäst, och jag vet att mitt ägg fäste mycket senare den här gången än förra (då fick jag 1-2 veckor på äl+11).
    Du behöver inte oroa dig, det är ju därför dom garderar med att skriva 1-2, 2-3 veckor istället för att skriva exakt 1 vecka, 2 veckor eller 3 veckor för det blir för svårt att mäta så exakt..
  • Sajocawa
    Emmissara skrev 2016-03-10 13:30:03 följande:
    har skickat pm till dig
    Får jag också vara med i fb-gruppen?
    Försökte skicka pm till dig men din sida är privat så går inte att skicka pm till dig :(
  • Sajocawa
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-10 12:37:59 följande:

Kom på att på lördag ska jag ha fest här , planerat sedan länge med mitt tjejgäng som sällan ses samtidigt..har lixom försvunnit helt efter +, de enda ja tänker på ;) hade aldrig räknat med att vara gravid eftersom de gått dåligt i över 2 år.. men jag vill inte avslöja något , även om det är mina vänner.. har ni något gott alkoholfritt vin ni druckit ? Ja e ganska ny på den avdelningen och kmr inte bli nått proffs heller men nu behöver ja nått så ja kan ta nått glas o låtsas som inget ???? kanske kan hitta nån flaska som inte skriker alkoholfritt på etikett så förhoppningsvis märker de inget. .kanske kan hälla över de i en tom vanlig flaska hahaha ni hör vilka stora problem jag dras med idag ???? hur ska ni göra ? Berättar ni nu lr sen ? Problemet är bara hur jag ska orka , somnar kl 20 & jag förmodar att då har festen börjat.. jag brukar vara den som är med längst när de är nått speciellt ????????

Arc-en-ciel är ett gott mousserande rosévin, drack jag massor av sommaren -14 när jag var gravid ;)
    Det både smakar och luktar som om det vore alkohol i dessutom så dina vänner bör nog inte bli misstänksamma om någon vill smaka ;)
  • Sajocawa
    Alorac82 skrev 2016-03-14 07:13:42 följande:

Mina symtom de senaste dagarna (är i v. 6+4 idag) har varit extrem trötthet, somnar så fort jag sätter mig ner, och extrem ilska. Blir jättesur för minsta lilla... Försöker bita mig i tungan så att familjen inte får lida men det är inte lätt.

Berättade för de blivande storasystrarna igår. Stora tjejen grät och undrade varför, hon tänkte inte byta rum eller ta hand om någon skrikande bebis. Hade kanske inte väntat den reaktionen riktigt, men efter vi förklarade att hon varken behövde byta rum eller ta hand om bebis så lugnande hon sig och frågade om hon får designa bebisrummet.

Haha, hur gammal är hon? :D
Svar på tråden BF november 2016