• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Hope2016
    Emmet1976 skrev 2016-06-18 09:44:04 följande:

Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.

Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.

Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.

Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(

Vet inte vad jag skasäga för att trösta dig, är lite i samma situation fast vi är lite yngre, jag är 33 och vi har försökt i snart 15 år, 3 ivf och 4 fet senare så lyser ett plus långt ifrån. Vi har jätte bra resultat och 5 st blastocystee kvar men det vill sig ändå inte. Läkarna står funderande även om jag misstänker immunologisk orsak så är de inte hhälpsamma mer än att de säger att det kommer, upprepandefrekvensen verkar vara av deras motto trots att de säkert är medvetna att detta är psykisk terror. Vi får se om det leder till en graviditet med dessa kvarvarande i frysen men för min del och utifrån min syn så ser inte jag att det skulle göra det.

Dessutom så har jag en bakåtlutad hjärtformad livmoder vilket i mina öron kan ses som ytterligare en orsak som är tokig i min kropp.

Stay strong du är inte ensam...
  • Klaras76

Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
    Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
    Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
    Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(

Jag håller tummarna för att det inte är mensen som är påväg. "Mens håll dig borta" som min sambo sa igår. Förstår hur det känns, känner själv i mörka stunder att det inte finns någon rättvisa.
  • Emmet1976

Tack Hope2016 och Klara1976. :)
    Det var en mental svacka i förmiddags i och med allt runt den här nästan maniska längtan efter barn. Vi har inte skyddat oss i fem år och kämpat i tre år så tillslut kommer de där svackorna som tar musten ur en. Men det är bara att rycka upp sig. Mensen har ju inte kommit ännu. Det blir en liten mental pärs ikväll igen när en vän kommer över och hon är gravid och ska ha i höst...

• Jazzgirl76

Jag håller tummarna stenhårt för dig och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen för dig/er nu! Jag vet precis hur du känner med stress och oro kring ålder och kringliggande orsaker. Jag vågar heller inte tro eller tänka positivt med anledning av att jag då blir så fruktansvärt besviken när det inte funkar. Men såklart önskar jag att vi alla får lyckas. Vi som vill. Tänker på de som aldrig vill ha barn men blir gravida och tar bort det. Så himla orättvist livet kan vara. Så nu är det faktiskt vår tur! Heja heja!
  • Emmet1976
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-18 22:48:52 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt för dig och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen för dig/er nu! Jag vet precis hur du känner med stress och oro kring ålder och kringliggande orsaker. Jag vågar heller inte tro eller tänka positivt med anledning av att jag då blir så fruktansvärt besviken när det inte funkar. Men såklart önskar jag att vi alla får lyckas. Vi som vill. Tänker på de som aldrig vill ha barn men blir gravida och tar bort det. Så himla orättvist livet kan vara. Så nu är det faktiskt vår tur! Heja heja!
    Klart det är vår tur! :)
  • Jazzgirl76

Tyvärr blev det negativt för min del idag. Så ledsen. Hade ju hoppats på att d skulle gå vägen eftersom jag borde fått mensen förra söndagen. Men jag tänker att det var rätt av mig att få beskedet här hemma 3 dagar efter officiell TD istället för i England, en bra bit bort från min sambo.

Ska ringa kliniken imorgon. Antar att det blir ivf 2 i höst. Vi fick ju bara en till frysen.

• fideli fidelej

Hoppar in i tråden hos er andra ruvade. Själv ruvar jag på två stycken ägg och hoppas att minst ett av dessa är ett riktigt guldägg. Glad
    Är på ruvardag 6 och tiden fullständigt kryper fram. Å ena sidan längtar jag till testdag och å andra sidan ser jag fram emot denna dag med skräck. 

• Emmet1976
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-19 15:48:55 följande:

Tyvärr blev det negativt för min del idag. Så ledsen. Hade ju hoppats på att d skulle gå vägen eftersom jag borde fått mensen förra söndagen. Men jag tänker att det var rätt av mig att få beskedet här hemma 3 dagar efter officiell TD istället för i England, en bra bit bort från min sambo.

Ska ringa kliniken imorgon. Antar att det blir ivf 2 i höst. Vi fick ju bara en till frysen.

Fasiken vad trist. :(
    Koppla av i sommar och starta om inför augusti istället. 1,5 månader går fort.
    (Misstänker starkt att vi ses i ny augustitråd)
    Varm kram
Svar på tråden IVF Juni 2016