Emmet1976 skrev 2016-06-18 09:44:04 följande:
Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(
Vet inte vad jag skasäga för att trösta dig, är lite i samma situation fast vi är lite yngre, jag är 33 och vi har försökt i snart 15 år, 3 ivf och 4 fet senare så lyser ett plus långt ifrån. Vi har jätte bra resultat och 5 st blastocystee kvar men det vill sig ändå inte. Läkarna står funderande även om jag misstänker immunologisk orsak så är de inte hhälpsamma mer än att de säger att det kommer, upprepandefrekvensen verkar vara av deras motto trots att de säkert är medvetna att detta är psykisk terror. Vi får se om det leder till en graviditet med dessa kvarvarande i frysen men för min del och utifrån min syn så ser inte jag att det skulle göra det.
Dessutom så har jag en bakåtlutad hjärtformad livmoder vilket i mina öron kan ses som ytterligare en orsak som är tokig i min kropp.
Stay strong du är inte ensam...