• Emmet1976

IVF Juni 2016

Då gick startskottet idag för ivf-möjligheten nr 2. :) Nyss intogs första sprutan efter lite blandning. Planerat uttag är runt den 7 juni.

IVF-kliniken i Stockholm kör jag på denna gång nu när jag kommit fram via landstingskön. Dosen är 375 ie och består av Fostimon. (Första gången körde jag 300 ie av Gonal F och det var på Sophiahemmet och bekostades privat i väntan på att komma fram i kön.)

• Emmet1976
    stajlish skrev 2016-05-29 09:31:32 följande:
    Härligt! Spännande =)
    Nu håller vi tummarna för denna gång!
    Då plockar du ägg ungefär en vecka efter mig! =)
    Ja, vi håller alla tummar, tår och tassar! :)
    Första försöket var generalrepetition. Vårt andra ska ge oss ett litet underverk! :)

Och naturligtvis så hoppas jag av hela mitt hjärta att vi alla i denna tråd får mars-bebisar. :)
  • Emmet1976

Hur kan man varje dag längta till kvällens spruta? Haha. Vi och pundarna. ;)
    För varje spruta - ett steg närmare ett litet pyre. <3

• Emmet1976

Idag skedde äggplock. 5 ägg vart det. Hoppas alla blir befruktade och delar sig på 4 till ET på torsdag em....

• Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-08 15:57:30 följande:
    Så bra, det var en fin skörd! Har du fått veta nåt mer, eller måste du vänta till imorrn för info?

Själv ska jag på första VUL imorrn eftermiddag. Försöker ignorera alla symptom av behandlingen, men har i vart fall blivit piggare av hormoninjektionerna, precis som vid de andra försöken.

Håller en tumme för dig imorgon! :)
    Jag går ihärdigt och längtar tills imorgon eftermiddag för återföring och information om hur mina ägg mår. :)
    Min första ivf jag gjorde utfördes privat på Sophiahemmet och då skulle de ringa dagen efter plocket om det var några problem eller om odlingen skulle förlängas. Jag fick inte den informationen när jag nu går på ivf-kliniken, men jag förmodar att de skulle ringt, precis som Sophiahemmet.
    Tysthet från kliniken idag tolkar jag som goda nyheter. Ser fram emot att få tillbaka två av mina ägg imorgon...:)
  • Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-08 15:57:30 följande:
    Så bra, det var en fin skörd! Har du fått veta nåt mer, eller måste du vänta till imorrn för info?

Själv ska jag på första VUL imorrn eftermiddag. Försöker ignorera alla symptom av behandlingen, men har i vart fall blivit piggare av hormoninjektionerna, precis som vid de andra försöken.

Håller en tumme för dig imorgon! :)
    Återkom med vad de sa på din Vul. Håller tummarna. :)
  • Emmet1976

Ivf-systrar!
    Jag är så glad idag och skickar över massor av positiv energi till er!
    Av 5 ägg vid plocket i tisdags så blev alla 5 befruktade. Full pott! :)
    2 femcelliga ruvas i mig nu sedan 4 timmar och två trecelliga odlas vidare för ev frysning. 1 delade sig bara på två.
    Och härmed är RD1 inledd. :)

• Emmet1976
    SaraTorste skrev 2016-06-09 19:15:15 följande:

Hej alla. Vi har genomgått en ivf. Vid äggplock fick vi 30 ägg. 21 var dugliga, 10 blev befruktade och 5 klarade sig på långtidsodling och blev frysta, så i tisdags återfördes ett tinat ägg, så ruvar förfullt och håller tummarna

Välkommen ruvhöna till oss andra ruvande hönor. ;)
    Med hopp om att det delas och frodas därinne så vi får våra feb-/marsbebisar. :)
  • Emmet1976
    Klaras76 skrev 2016-06-10 08:41:38 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in i tråden då jag också ruvar från och med igår.

Det är ivf nr 2 (första slutade i tidigt missfall) och igår fick jag tillbaka två embryon. Två pga av ålder/dålig äggreserv. Fick ut 6 ägg detta plock varav 4 befruktades. Har inte så stora förhoppningar på frysen och känner att tiden bara rinner ifrån en.

Men nu är jag peppad på att ruva på dessa två :)

Klaras76, Vi har flera gemensamma faktorer!
    *Ålder
    *Antal ivf-försök ( fick min mens på RD14 på första försöket) Fick då ut 7ägg varav 5 befruktade. Av dessa blev 2 insatta, 2 kastades och 1 odlades vidare men klarade inte att frysas. Körde då med Gonal F på Sophiahemmet.
    *Antal ruvarägg med anledning av ålder och avtagande äggreserv
    *Inne på samma RD :) Jag fick ut 5 ägg och 5 befruktades. Två ruvas och två odlas vidare. Denna gång Fostimon vimlet gav bättre äggkvalitet och nu på IVF-kliniken St Görans.
  • Emmet1976
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-11 01:03:04 följande:
    Då är vi tre med flera gemensamma faktorer
    Jag är på ruvardag 8 med en 5-dagars frysis. Första ivf gick tyvärr inte vägen. Av 6 ägg befruktades 3, en färsk fick vi tillbaka efter 2 dagar, en gick till frysen ( vårt hopp som jag ruvar på nu) och den tredje klarade sig inte. Är också 76:a (26/11) och går på St Göran. Nu håller vi tummar och tår stenhårt tjejer! För alla såklart! :)
    Här hemma bidrar vi med 4 tummar, 40 tår och 8 tassar för att det tar sig för alla!
    Jag fyller 40 (nya 30) den 2 oktober.
    Lutinus ger mig superkänsliga bröstvårtor haha. Kunde inte ens ha täcket på igår när jag skulle sova. haha
Svar på tråden IVF Juni 2016