-
Absolut! Heja oss kämpar! Mot bebis!mini72 skrev 2016-06-15 21:32:54 följande:Kämpa på! Håll huvudet högt och tänk på hur superstark du är som går igenom det här! :)
-
Idag på RD9 är jag nojjig haha. RD9 förra IVF-försöket så började mina menskänningar i magen. RD14 kom mensen, 5 dagar sen i och med Lutinus. Klarar jag tisdag nästa vecka så känns det mer lovande.
Nej, nu får min hjärna sluta grubbla.
Heja Sverige i em! :) -
Det är jättepositivt! Supergrattis!Klaras76 skrev 2016-06-17 09:12:35 följande:
Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...
-
Blev den inte alls förskjuten med Lutinus? Jag har konstaterad kort luteral fas (8dagar), men både Lutinus och Crinone (progesterontillskott) förlänger luteralfasen med 4-5 dagar...Hope2016 skrev 2016-06-17 09:19:54 följande:
Hej
Som vnligt kom mensen på klockslaget :(
Har td 25/6 och vet redan nu att det är kört, tog gravtest på morgonen då mensen är igågn och ringde till rmc men som vanlogt lika envisa och vill att jag ska testa den 25/6 ändå. Ser inte att det skulle kunna ändras. Är så uppgiven då betyder det att min kropp fattar nada med ett befeuktat ägg eller så har jsg kort lutealfas??
Är så trött på den här känslomässiga karusellen :(
De vill väl ta det säkra före det osäkra med att låta dig fortsätta med Lutinus. Förstår att det känns mindre kul om du testat neg. -
Vad kan det vara för nackdel/biverkning om du fortsätter med sprutorna dessa extra dagar? Om du kombinerar även med orgalutranen? Nyfiken...mini72 skrev 2016-06-17 17:50:33 följande:
Negativt besked fick jag idag, då kliniken tolkar blodprovet som att värdet är för lågt för att ägget ska vara moget. Då är därmed detta ivf-försök avbrutet, och vi får höra på torsdag om vägen vidare.
Det går både upp och ner här med äggkvalitéten - mest ner. Har dock spekulerat på om jag ska våga ta hormonsprutor 2 dagar till, samt sätta ägglossningssprutan på söndag, så vi får göra ett eget försök, nu när jag vet att jag har en äggblåsa och alla mediciner bara ligger där och väntar?
-
Vilka sprutor får du förresten?Emmet1976 skrev 2016-06-17 19:06:37 följande:Vad kan det vara för nackdel/biverkning om du fortsätter med sprutorna dessa extra dagar? Om du kombinerar även med orgalutranen? Nyfiken...
-
Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :( -
Tack Hope2016 och Klara1976. :)
Det var en mental svacka i förmiddags i och med allt runt den här nästan maniska längtan efter barn. Vi har inte skyddat oss i fem år och kämpat i tre år så tillslut kommer de där svackorna som tar musten ur en. Men det är bara att rycka upp sig. Mensen har ju inte kommit ännu. Det blir en liten mental pärs ikväll igen när en vän kommer över och hon är gravid och ska ha i höst... -
Klaras76 menade jag naturligtvis i mitt inlägg ovan. :)
-
Klart det är vår tur! :)Jazzgirl76 skrev 2016-06-18 22:48:52 följande:Jag håller tummarna stenhårt för dig och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen för dig/er nu! Jag vet precis hur du känner med stress och oro kring ålder och kringliggande orsaker. Jag vågar heller inte tro eller tänka positivt med anledning av att jag då blir så fruktansvärt besviken när det inte funkar. Men såklart önskar jag att vi alla får lyckas. Vi som vill. Tänker på de som aldrig vill ha barn men blir gravida och tar bort det. Så himla orättvist livet kan vara. Så nu är det faktiskt vår tur! Heja heja!
-
Fasiken vad trist. :(Jazzgirl76 skrev 2016-06-19 15:48:55 följande:
Tyvärr blev det negativt för min del idag. Så ledsen. Hade ju hoppats på att d skulle gå vägen eftersom jag borde fått mensen förra söndagen. Men jag tänker att det var rätt av mig att få beskedet här hemma 3 dagar efter officiell TD istället för i England, en bra bit bort från min sambo.
Ska ringa kliniken imorgon. Antar att det blir ivf 2 i höst. Vi fick ju bara en till frysen.
Koppla av i sommar och starta om inför augusti istället. 1,5 månader går fort.
(Misstänker starkt att vi ses i ny augustitråd)
Varm kram -
Välkommen och all lycka!fideli fidelej skrev 2016-06-19 20:12:13 följande:
Hoppar in i tråden hos er andra ruvade. Själv ruvar jag på två stycken ägg och hoppas att minst ett av dessa är ett riktigt guldägg.
Är på ruvardag 6 och tiden fullständigt kryper fram. Å ena sidan längtar jag till testdag och å andra sidan ser jag fram emot denna dag med skräck.
-
Tjuvtestade imorse på RD12. Negativt. :(
Knappast troligt att det vänder till positivt på lördag. Testade med clearblue digital. -
Har jag då fått om bakfoten att dag 1 är dagen då du får tillbaka ditt embryo? Dvs Silmation är väl då på RD4? Men jag kan ha rört ihop det.mini72 skrev 2016-06-21 06:27:34 följande:Silmation skrev 2016-06-21 05:49:42 följande:Fantastiskt resultat, jag håller tummarna för dig! RD1 är dagen efter embryotransfer, så det vill säga du är på RD3 nu. Ägget fäster sig de närmaste dagarna nu, spännande tider! :)
Återföring skedde i lördags<3 hur räknar man RD?:S
-
Aha, tog för givet att RD1 alltid är återföringsdagen då både Sophiahemmet och Ivfkliniken räknar så, men man lär sig alltid något nytt. :)mini72 skrev 2016-06-21 08:13:40 följande:Det kan variera mellan olika kliniker hur de räknar, kanske din börjar en dag tidigare? :)
-
Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.
Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.
Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!
Kram och all lycka från mig till er! <3 -
Vad underbart att höra Klaras76. Grattis!!! All lycka nu i ditt ruvande. Jag tar ett extra glas rosé för din skull och firar att det finns underbara ljus i denna mentalt tunga tunnel. :)Klaras76 skrev 2016-06-23 06:59:28 följande:Vad tråkigt Emmet1976.
Ta några glas rosé i helgen det är du värd!
Jag plussade imorse, TD på lördag, men ville veta innan helgen då vi åker bort. Har mått ganska dåligt i en vecka nu så jag hade på känn att det skulle bli ett plus. Eftersom jag plussade förra gången (IVF1) och sedan började blöda tidigt är jag bara försiktigt positiv den här gången.
Hoppas alla får en skön midsommarhelg!
Kram -
RD14 är en skitdag! Ledsen för er skull. :(Mallangbg skrev 2016-06-24 06:59:32 följande:Hej,
Jag är på ruvdag 14idag och blodet flödar samt testat minus nu på morgonen. Har egentligen TD på måndag. Så nu har även realisten i mig tagit över. Vet inte om man vågar dricka ett glas rose ? När tänker ni köra igen ? Vi planerar att starta början av augusti. Tyvärr fick vi inga ägg med oss till frysen så vi får helt enkelt starta om. Då är vi två som som känner sig lite uppgiven, ledsen på årets annars roligaste dag. Ibland längs det som man är helt själv om detta. Styrke kramar till dig !!
Vi har inte heller några i frysen och får börja om på ivf nr 3 i augusti. Satt och räknade nu och gissar att jag börjar med sprutorna runt 10 aug.
När jag på min första ivf fick riklig mens, tom mer än vanlig, på RD 13 och testade neg med clearblue digital så höll de med mig från Sophiahemmet att jag kunde avbryta. Likaså avbröt jag nu på RD 14.
Om du har rejäl mens så får man nog vara realist... Återigen så trist, men det är vår tur i aug, dvs majbebisar. :)
Strax ska jag njuta av rosé och blicka framåt. :) varm kram med hopp om att du får en fin midsommar med nära och kära. ( Så gott det går) -
Hoppas hoppas det bara är din kropp som inte fattar att den är gravid. Håller alla tummar!fideli fidelej skrev 2016-06-26 20:39:31 följande:
Tyvärr verkar det inte som om det var min tur denna gång heller. Fick ngn form av brun flytning igår. Bara lite, men har aldrig tidigare fått det. Tog därför ett test idag som visade negativt. Har under dagen inte haft fler bruna flytningar och inte heller någon mens. Vad tror ni? Kan det vara som så att jag varit gravid och nu har ett missfall på gång?