• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-21 08:13:40 följande:
    Det kan variera mellan olika kliniker hur de räknar, kanske din börjar en dag tidigare? :)
    Aha, tog för givet att RD1 alltid är återföringsdagen då både Sophiahemmet och Ivfkliniken räknar så, men man lär sig alltid något nytt. :)
  • mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-21 08:34:33 följande:

Aha, tog för givet att RD1 alltid är återföringsdagen då både Sophiahemmet och Ivfkliniken räknar så, men man lär sig alltid något nytt. :)

Finns även kliniker som räknar ifrån ÄP-dagen. :)
  • Silmation

Om jag minns rätt så stod det "test sker 15 dagar efter återförandet" på mitt papper, så då är det nog dagen efter som gäller hos mig <3

• mini72
    Silmation skrev 2016-06-22 14:37:45 följande:

Om jag minns rätt så stod det "test sker 15 dagar efter återförandet" på mitt papper, så då är det nog dagen efter som gäller hos mig <3

På min klinik så är det inte hemma-tester som gäller, utan de vill att man mäter hcg'n med blodprov 2 veckor efter insättning. Detta pga att Ovitrellen är med även som stöd behandling 8 dagar efter ET, i pyttesmå doser varje dag (plus Lutinus och Progynova).
  • Silmation
    mini72 skrev 2016-06-22 15:46:56 följande:
    På min klinik så är det inte hemma-tester som gäller, utan de vill att man mäter hcg'n med blodprov 2 veckor efter insättning. Detta pga att Ovitrellen är med även som stöd behandling 8 dagar efter ET, i pyttesmå doser varje dag (plus Lutinus och Progynova).
    Jaha, har endast lutinus 3/dag :S
  • Emmet1976

Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.
    Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.
    Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!
    Kram och all lycka från mig till er! <3

• mini72
    Silmation skrev 2016-06-22 16:35:06 följande:

Jaha, har endast lutinus 3/dag :S

Ja men det verkar vara jätte vanligt med bara Lutinus. Vet egentligen inte varför jag får extra allt, men det ska väl hjälpa. :)
  • Klaras76
    Emmet1976 skrev 2016-06-22 20:00:36 följande:

Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.
    Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.
    Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!
    Kram och all lycka från mig till er! <3

Vad tråkigt Emmet1976. Rynkar på näsan
    Ta några glas rosé i helgen det är du värd!

Jag plussade imorse, TD på lördag, men ville veta innan helgen då vi åker bort. Har mått ganska dåligt i en vecka nu så jag hade på känn att det skulle bli ett plus. Eftersom jag plussade förra gången (IVF1) och sedan började blöda tidigt är jag bara försiktigt positiv den här gången. 

Hoppas alla får en skön midsommarhelg! 
  • Emmet1976
    Klaras76 skrev 2016-06-23 06:59:28 följande:
    Vad tråkigt Emmet1976. Rynkar på näsan
    Ta några glas rosé i helgen det är du värd!

Jag plussade imorse, TD på lördag, men ville veta innan helgen då vi åker bort. Har mått ganska dåligt i en vecka nu så jag hade på känn att det skulle bli ett plus. Eftersom jag plussade förra gången (IVF1) och sedan började blöda tidigt är jag bara försiktigt positiv den här gången. 

Hoppas alla får en skön midsommarhelg! 
    Vad underbart att höra Klaras76. Grattis!!! All lycka nu i ditt ruvande. Jag tar ett extra glas rosé för din skull och firar att det finns underbara ljus i denna mentalt tunga tunnel. :)
    Kram
  • mini72

Fått besked nu från kliniken att det inte blir fler försök. De anser de senaste resultaten som dåliga och att detta är en indikation på att ivf inte är vägen för oss att gå.

Så, långvården nästa, eller?

Nej, jag tänker att nu kör vi naturligt samtidigt som vi bestämmer oss för i vilket land vi ska göra äggdonationen, det är ju som inte lov i Norge ännu. Danmark är ju ett liberalt land som tillåter ivf/donation upp till 46 år. Det svåraste är dock att inte bli stressad av tidens tand, min biologiska klocka hörs ticka nu. Samtidigt som man vill vara positiv är det lätt grubbla.

Det var lite om mitt. Hoppas det går bättre för er andra, kämpa på och lyft hakan de dagar allt känns tungt! Styrkan sitter i huvudet!

Klem från Norge. :)

Svar på tråden IVF Juni 2016