• Klaras76

IVF Juni 2016

Hej på er!

Jag hoppar in i tråden då jag också ruvar från och med igår.

Det är ivf nr 2 (första slutade i tidigt missfall) och igår fick jag tillbaka två embryon. Två pga av ålder/dålig äggreserv. Fick ut 6 ägg detta plock varav 4 befruktades. Har inte så stora förhoppningar på frysen och känner att tiden bara rinner ifrån en.

Men nu är jag peppad på att ruva på dessa två :)

• Klaras76
    Emmet1976 skrev 2016-06-10 16:53:01 följande:
    Klaras76, Vi har flera gemensamma faktorer!
    *Ålder
    *Antal ivf-försök ( fick min mens på RD14 på första försöket) Fick då ut 7ägg varav 5 befruktade. Av dessa blev 2 insatta, 2 kastades och 1 odlades vidare men klarade inte att frysas. Körde då med Gonal F på Sophiahemmet.
    *Antal ruvarägg med anledning av ålder och avtagande äggreserv
    *Inne på samma RD :) Jag fick ut 5 ägg och 5 befruktades. Två ruvas och två odlas vidare. Denna gång Fostimon vimlet gav bättre äggkvalitet och nu på IVF-kliniken St Görans.
    Ja verkligen många likheter!
    Vi fick ut 6 ägg, av dessa sattes två in och två odlas vidare. Förra gången fick jag bara ut 5 ägg så detta var positivt ändå på något sätt. 

Har kört Gonal F & Menopur på Huddinge. Känner mig väldigt ny i den här världen och när läkaren frågar om man har några frågor så är jag oftast tyst då jag inte vet vad man ska fråga. Lär mig massa här i tråden. :)
  • Klaras76

Har ni ruvare i denna tråd några "känningar"? Själv känner jag faktiskt inte så mycket alls. Ruvardag 5 och ibland lite hugg/stickningar men i övrigt känns det som "vanligt".
    Å denna väntan...

• Klaras76

Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...

• Klaras76
    Emmet1976 skrev 2016-06-18 09:44:04 följande:

Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
    Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
    Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
    Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(

Jag håller tummarna för att det inte är mensen som är påväg. "Mens håll dig borta" som min sambo sa igår. Förstår hur det känns, känner själv i mörka stunder att det inte finns någon rättvisa.
  • Klaras76
    Emmet1976 skrev 2016-06-22 20:00:36 följande:

Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.
    Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.
    Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!
    Kram och all lycka från mig till er! <3

Vad tråkigt Emmet1976. Rynkar på näsan
    Ta några glas rosé i helgen det är du värd!

Jag plussade imorse, TD på lördag, men ville veta innan helgen då vi åker bort. Har mått ganska dåligt i en vecka nu så jag hade på känn att det skulle bli ett plus. Eftersom jag plussade förra gången (IVF1) och sedan började blöda tidigt är jag bara försiktigt positiv den här gången. 

Hoppas alla får en skön midsommarhelg! 
Svar på tråden IVF Juni 2016