Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-03-04 18:11:23 följande:

Know the feeling! Aha... Du tror inte att de kommer bli överförtjusta, eller..? :-/

Det kan gå precis hur som helst. I det långa loppet så kommer de nog tycka att det är roligt. Men de kan nog bli lite chockade. Den ena är ganska svartsjuk av sig och inte särskilt barnkär, medans den andra är barnkär och inte ett dugg svartsjuk.. så de kan ju reagera helt olika också. Nu på senast har de dessutom blivit lite avskräckta genom att bara träffat superkinkiga, halvsjuka barn i deras värsta trots-faser. Men jag hoppas det går bra ;) är nästan mest nervös för deras reaktion, de är ju alla närmsta familjen.
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-04 22:46:59 följande:

Har erat partner ändrats något sen ni blev gravid, typ mer hjälpsamma omtänksamma... Min man verkar glömma bort att jag är gravid ibland :(

Min sambo har alltid tyckt att det här med barn är en jävligt stor grej. Han har alltid varit väldigt rädd för att skaffa barn, och i vissa peroder t.o.m. hellre sett sig som barnlös. Det gav honom nog en liten kris till en början. Lite panikkänslor. Inte så att han betedde sig illa på något sätt, absolut inte. Däremot hanterade han nog det genom att ignorerade graviditeten de första veckorna. Kändes som om han bara låtsades att allt var som vanligt. Jag ville prata om det hela tiden och tyckte att det var jätte jobbigt. Men det släppte efter ett tag. Den stora skillnaden blev när han berättade för en kompis. Tror det blev mer verkligt och mindre läskigt då. Sen har det bara blivit bättre och bättre för varje vecka. Han hjälper mig jättemycket nu när jag mår dåligt. Men det här med måendet var också en invänjning.. I början trodde han nog att jag överdrev (fast var snäll och hjälpsam ändå), för alla mina värsta dagar kom när han var på jobbet. Men när det även började infalla när han var hemma och han kunde se hur illa det var, så känner jag en mycket mer genuin sympati :)
  • sagoskog

Eagel: Sådär har jag haft tre gånger. En gång i graviditeten med tvillingarna och två gånger i denna. Senaste gången för några dagar sen och första i ungefär samma vecka som du är i nu. Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken att kolla upp det. Tror det är så mycket vanligare med rosa flytningar som är helt ofarliga än att de innebär något dåligt.

Mina har också varit rosa första dagen och brun-beiga andra och sedan upphört. De är rosa när blödningen är "aktiv", men blir sedan bruna när blödningen avstannat och blodet hinner koagulerar. Jag tror de är borta imorgon. Låter som ett blodkärl gått sönder, som de andra skrivit :)

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-06 10:11:43 följande:

Vill inte jag för jag vet att ni är flera som har det värre. Men illamåendet har kickat in ordentligt nu. Spyr hela tiden och har inte kunnat borsta tänderna sen i torsdags utan att spy 3 gånger per tandborstning minst. Just tandborstningen är super irriterande för det gör att jag känner mig så ofräsch eftersom jag borstar, spyr, borstar osv så känns det aldrig som munnen är riktigt fräsch. Nån annan som haft detsamma med tandborstning?

Jag lider med dig loppan:/ Jag har inte upplevt samma med tandborstningen själv, men jag har för mig att jag läst/hört om det. Är det att du blivit väldigt känslig i kräkreflexen? Isf kan du ju testa att köpa en barntandborste (kommer dessutom oftast åt bättre med en sån även på vuxna) och ta det väldigt försiktigt?
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 11:41:42 följande:

Ni fattar inte hur mycket ni betyder O hur mkt ni lugnar ner mig <3. Vet inte va ja skulle gjort utan er.., inget mer rosa idag..

Fått tid för ul imorn kl 10:30. Så jäkla nervös... Loppan när har du ul?

Det kommer gå bra. Finns det risk att det är för tidigt att se något nu eller borde det synas? Hjärtslag? Jag har kub ul på tisdag och vet inte riktigt om jag ska vara förväntansfull eller livrädd.
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 11:51:45 följande:

Ingen aning är i v 6+3... De borde synas hjärtslag då va?

Nej du har ingen anledning att vAra orolig alls..<3....

Verkar som om det oftast syns hjärtslag då, men att det inte behöver betyda att något är fel om det inte gör det. Att det kan vara för tidigt och så får man göra om vul lite senare. Såg du mitt inlägg om mina rosa/bruna-beiga flytningar? Jag tror verkligen det är lugnt. Det är ju utan tvekan den "bästa sorten" av blödningar iaf, med bäst odds.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-03-06 07:55:33 följande:

Här börjar det hända grejer!

Liggande morgonmage idag v 15+3.

Guuuu så fiiin mage! Jag är avundsjuk ;)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 12:55:39 följande:

Aa såg de, fick mig verkl O lugna ner mig.. Har intr haft ngt de senaste 3 timmarna.. Mår lite illa O har som ett dovt tryck över magen ovanför naveln sen typ att de drar O ilar vid vänster äggstock...

Vad bra, upptäckte att jag inte citerade nämligen :) beige-brunt brukar det vara i sluttampen, så jag hoppas det försvinner nu så att du får lite lugn. Jag hade jättemycket känningar och mensvärk från magen i början. Förhoppningsvis är det ett tecken på att det växer som det ska :)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 13:23:28 följande:

Tack för att du får mig lugn.. Som ni vet kommer min mans familj idag.. Vi hade ju tänkt berätta idag. Men känner att de bättre nu O Vånta ngr dagar O efter ul imorn? Vad tycker ni?

För mig hade flytningarna inte gjort någon skillnad vad det gäller att berätta eller inte. Däremot vill jag själv vänta tills efter första ul. Våra familjer vet inget än. Det blir nog någon gång efter kub och då är jag i v. 11+5. Hade vi gjort ul tidigare hade vi nog berättat tidigare också. Sen kan man ju fundera över om det är personer som ni vill ska veta oavsett hur det går. Är det de så spelar det ju ingen roll om veckan är 4 eller 18. Är det inte där så är det kanske skönt att sätta någon gräns när det känns säkrare (efter vul/ul/v12/etc).
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-07 13:04:49 följande:

Ingen blödning i livmoden, bebis mäter 5.8 mm O hjärtat slår!!!!!!!!!!!! Blev daterad v 6+1 fast enligt mig är jag v 6+3....

Underbart! vad skönt att få det bekräftat att allt är ok :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend