Gravida från Tempar/Fertility Friend
Sagoskog, nu är det spännande och följa dig och förhoppningsvis kommer känningarna igång så att bebis snart är här!
Sagoskog, nu är det spännande och följa dig och förhoppningsvis kommer känningarna igång så att bebis snart är här!
Oj vad ni skriver i tråden! Försöker läsa ikapp då jag inte hinner in och läsa här så ofta, men blandar ihop allt
Grattis och lycka till, till alla som ska ha det!
Tänkte att det skulle bli lättare att läsa i fb-tråden när den startades. Men det är ju här allt händer
I morgon är min sista dag på jobbet, så kommer förmodligen kunna hänga med här i tråden mer sen!
35+3 idag!
Ja, varför dödar graviditet och förlossning? rumpor?
Tycker du verkar ha en fin bakdel ändå Symetrical!
Ska man behöva börja oroa sig om sin bakdel nu också?! ;-D
Jag ska säga er nygravida, att här går tiden så sakta att urverken hinner rosta :P :P Mvh BF+10
Ingen anning, men det är med typ 100% tillförlitlighet. Tyvärr för min egen del. Om kroppen skulle vilja lyssna så skulle jag gärna föreslå andra kroppsdelar att angripa :/Nje, det är riktigt hopplöst här. Blev väckt ett par gånger i natt av förvärkar. Så jag blev riktigt besviken när jag vaknade helt normalt i morse. Hoppas majoriteten av er har rätt och att det blir i helgen iaf. Men det känns nästan omöjligt. Har svårt att ens föreställa mig att det faktiskt skulle dra igång vid det här laget.
Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3
Kikar in med en liten uppdatering.
Vi är hemma än så länge. Har haft onda värkar sen 05 i morse, med ca 7 min emellan. Blodblandat slem också. Men det har liksom hållt sig på samma nivå hela tiden. Antar att det är en sån där latensfas som jag missade förra gången :) Nu verkar det dock dra på lite. Eller om det är önsketänkande. Tack för alla tummar! :)
Så spänd på hur det gått för sagoskog. Troligen ligger hon och snusar på sin lilla bebis nu <3
Här är det faktiskt också lite ändringar idag men vet inte om det är helt vanligt vid denna tiden eller om det beror på flytt/stress/härj eller om nått faktiskt är på väg att ske här.
Till och från under dagen har jag haft mycket stark nedpress - det känts som att jag inte kan gå pga det pressar så nedåt och det känns som nått är på väg ut. Förstår såklart att det inte är bebis men kan det va vatten eller nått?
Förutom nedpress har jag molvärk i nedre delen av magen och ryggen samt väldigt ömma ljumskar och lite molande också inne i Fifi.
Har däremot absolut inga förvärkar och nästan inga sammandragningar sista dagarna (trots att jag hatt det regelbundet i kanske 10 veckor).
Någon som känner igen sig eller kan gissa vad som händer?
Håller tummarna för dig misslina att det inte är nån fara och att det bara är växtvärk du känner och det bruna är tex en ofarlig blödning från slemhinnorna!
Åh vad roligt!
Precis hemkommen från UL. Allt såg fint ut! Lilla hjärtat pickade på fint! :) så lättad just nu!
Jaaa jag sa ju det falskt alarm!
Bruna flytningar är vanligt märker man. Men så störigt att de likagärna kan betyda något dåligt, knepigt det där!
Alltså jag har sett reklam här på fl om en mobilapp som man kan hålla mig magen och höra hjärtljud! Undra om den funkar?! Definitivt inte så tidigt i graviditeten som vi är men kanske längre fram. Någon som hört om den eller provat den?