Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-10-30 02:44:42 följande:

Tror någonting kan vara på G, så jäääklans ont sen 21 igår. Kan inte sova utan vaknar av smärtorna och ligger mentalt och väntar på nästa värk liksom. Men bara 7 min emellan.

Åh vad spännande GästenT! Det är nog på gång om inte precis nu så snart! Håller tummarna för dig att allt går smidigt och bra! Heja!
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-10-30 08:31:27 följande:

Mitt var väl i nästan två dygn.. hur går det för dig??? Så nyfiken!

Jag som sa att det skulle bli himla många novemberbebisar men jag kommer nog bli ensam om att föda i november, hehe...

Här blir det nog novemberbebis också. Har bf i morgon 31/10 men hur stora är oddsen att bebis tittar ut just då...typ 4-5% . Har ju inga känningar, förutom ej onda oregelbundna sammandragningar. Så tror inte du blir ensam i november Sajocawa!
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-10-31 05:09:35 följande:

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

Men stort grattis GästenT! Ja, det var en punktlig tjej

Här väntas det fortfarande. Vår flicka kommer inte vara lika punktlig dock och komma idag på bf...
  • Iskristall
    sagoskog skrev 2016-10-31 14:57:06 följande:

Antar att du inte är så pepp på detta.. men knip till 11/11 :) Det är min födelsedag och ett superbra datum att landa på! Till och med den glömskaste kommer ihåg min födelsedag :) jag gissar på 11/11.

Haha tack för tips! Låter som ett bra datum ja. Ska komma ihåg det, 11/11...får se om hon bestämmer sig för att vänta...jag är dock som du säger inte lika pepp på att vänta 11 dagar till
  • Iskristall
    mamalolo skrev 2016-11-01 15:50:56 följande:

Värsta tänkbara besked. Misstänkt trisomi 13. Allvarligt. Många överlever inte ens graviditeten. Jag är bestört. UL och ev MKP imorgon för att bekräfta. Är så ledsen.

Men! Säger som Symetrical, finns inga ord! Så hemskt besked. Stor kram
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-11-02 15:10:50 följande:

Jag som hade tänkt att ge ett sammanfattande svar här i min glädjebubbla som man befinner sig i!

Aurora heter våran älskade dotter. :) Vägde 3445 när hon kom ut och var 52lång. Hon har nu lugnat sig och idag har hon sovit korta stunder i vagnen! I natt ville hon bara sova på mig men skrek ingenting. Sambon låt vaken och höll koll på oss i 3 timmar medan hon sov på mig så jag kunde slappna av. Amningen går galant, vätskan försvinner mer och mer för varje dag. Blöder typ ingenting och behövde bara sy 3 st "skönhetsstygn" som inte alls gör ont. Magen börjar dra ihop sig. Shit va det rullar på bra och lyckans mig att ha en barnmorska i närmsta familjen som tar emot mina samtal med frågor! Vi åkte hem redan på måndagen vid 17.00. Så blev typ en halv natt och dag på BB. :)

Så härligt att höra! Skönt att det gått så bra. Fint namn på tösen!
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-11-02 17:50:31 följande:

Hur går det för dig då? Känns det något?

Är det förresten någon som sparat gissningarna på iskristall så man slipper leta upp den där listan igen? :D

Det går på som vanligt här, känner inte mer än ej onda sammandragningar som är totalt oregelbundna

Var hos bm idag, inget nytt, allt såg bra ut. Bara fortsätta vänta...
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-11-04 12:13:40 följande:

Herregud hur löpngesen var det iskristall var här inne egentligen? Vad sker iskristall?

Hallå! Nope sker tyvärr ingenting här bara väntar och väntar! Funderar på vad jag ska göra för att locka ut henne? Bm tyckte vi skulle locka med julklappar...men inte ens det verkar fungera
  • Iskristall

Hej tjejer! Ursäkta sen uppdatering. Vår dotter föddes i söndags, så Sajocawas gissning slog in

Vi mår efter omständigheter bra. Detaljrikare uppdatering vill jag inte ge på fl. Kommer på fb.

• Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-11-16 09:46:41 följande:

Nej verkligen inte... hade oregelbundna värkar till och från hela dagen igår. På kvällen kom dom var 5 minut ganska länge, sen vände det och så blev det typ en gång i halvtimmen igen och sen somnade jag och sov som en stock hela natten. Inga värkar idag hittills...

Håller tummarna för att det snart sätter igång!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend