Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-08-04 15:22:40 följande:

Hahaha. ;'D

Kom nyss hem efter Mvc-besöket.

Fick komma till en kollega pga att min vanliga bm har semester och hon var sååå mycket bättre och noggrannare än min ordinarie!

Hon fick SF-måttet till mindre än vad jag hade sist, men å andra sidan var det helt oproportionerligt stort då! Hon sa till och med själv att min vanliga bm mäter "väldigt generöst" när det kommer till livmodermåttet. Hon tog in en annan kollega som också fick det till max 36 (hade 36,5 för 2,5 veckor sedan enligt min bm), så skall tillbaka för magmätning nästa fredag för att vara på den säkra sidan. Dock trodde hon att allt var som det skulle, då jag följer min kurva finfint med dagens mått.

Hb 123, socker 5,9, hjärtljud 145 och bt 105/70.

Härligt Symetrical! Nu väntar vi bara på bebis!
  • Iskristall

Hej, varit lite frånvarande igen. Haft sjukt stressigt på jobbet. Inget graviditetsrelaterat så jag får inte gravidpenning, funderade ett tag på sjukskrivning. Var hemma ett par dagar den här veckan, men fortsätter jobba har jag bestämt. Har även bestämt att gå hem 4v. istället 2v. innan bf, inser att jag inte kommer orka med jobbet längre än så.

Hoppas ni mår bra alla alla goa tjejer här inne?!

Nästa vecka är det mvc besök samt en tur till sjukhuset för att få min immunitetsspruta då jag har i blodgruppen rh- och bebis är rh+...tack för den käre sambo ;-D

• Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-08-04 23:06:39 följande:

Tråkigt att du har så stressigt på jobbet :(

Hur vet dom att bebis har rh+? Jag har också rh- & sambon rh+

Det tog blodprov på mig för antal veckor sen hos bm. Där kunde de tydligen se både min och bebisens blodgrupp, mycket fascinerande! Frågade bm hur, men det kunde hon inte svara på dock
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-08-09 06:50:48 följande:

Det här går verkligen inge vidare! >_<

Idag blir det glassfrossa! ;-P

Men åh haha! Men jag tror att bebisen tar det den behöver! Men glassfrossa lät gott! Har du glassfrossat hela dagen nu?

Milkshake, vart jag jättesugen på nu Loppan85
  • Iskristall
    eid skrev 2016-08-13 08:04:11 följande:

Sjukt hur mycket det kan skilja sig med magar, Sagan12345 du har ju en superfin bebismage! Min ser BARA konstig ut- här är en bild från när vi var i Grekland (2-3 veckor sedan och inte mycket har hänt sedan dess).. Jag har sedan start blivit bred- midjan är som bortblåst och min lilla putmage har blivit lite större, men jag har fortfarande kvar lite konturer av magmuskler högst upp. De senaste dagarna känns det nästan som magen har blivit mindre- ska man oroa sig? Gick in i vecka 17 idag.. Sorry för fånigt inlägg men vill ju att det ska börja synas ju!

Ett litet tillägg är att det inte ser ut såhär hemma hos oss.. ;)

Tack

Det kommer komma en "riktig" bebismage Eid, försök att inte oroa dig!

Jag som gjorde ivf, svullnade upp som en spärrballong av hormonerna och detta höll i sig lääänge! Kände mig jättetjock och pluffsig innan "riktiga" magen gav sig tillkänna.

Det är fler saker som påverkar som tex magmuskler, hur ens livmoder är placerad och hur man är byggd från början så att säga!
  • Iskristall

Eid: Det första tacket i mitt tidigare inlägg vet jag inte vart det kommer ifrån haha bortse från det

• Iskristall
    eid skrev 2016-08-14 07:57:27 följande:

Så intressant att höra hur det har varit för alla andra och få ta del av massa bra (och lugnande) tankar! Tack så himla mycket :) Det känns som jag kan ta det lugnt- och bebismagen kommer när den är redo..

Iskristall: Haha alltid trevligt att inleda med ett tack!

Haha får väl avsluta med ett varsågod då också när jag ändå håller på!
  • Iskristall

Symetrical: så mysigt med ett bebisrum. Hos oss blir det också till att dela rum de första året/åren. Vi får se hur länge vi står ut!

• Iskristall
    Symetrical skrev 2016-08-14 14:20:06 följande:

Som jag skrev till eid; finns inget negativt med det i min värld.

Vad skönt att höra! Men platsbristen oroar mig lite. Vart ställer vi spjälsängen sen egentligen? Äh det ordnar sig förstås! Vi har tanken nu att börja med en såndär sidecrib att ha vid vår säng.
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-08-14 18:28:54 följande:

Nu var det jag som kom hem till världens chock!! Tydligen har mina vänner dragit ihop en babyshower med hjälp av min sambo eftersom att jag har så spridda vänner som inte ens känner varandra. Shit va jag blev chockad och såklart jätteglad. Men det var helt oväntat eftersom att jag aldrig haft ett "kompisgäng" på det sättet.

Åh vad roligt! Jag har inte heller kompisgäng på det sättet, jag får glädjas åt er andra

Fick du nåt roligt?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend