Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej tjejer!
    Kul att se tjejer jag "känner" Gått med i annan bf-tråd men det är bara massa nya, det är kul det med. Men att få följa er är nåt speciellt!

Jag ska alltså vara gravid i v.7 (6+6 idag) går in i v.8 i morgon Illamåendet satte igång i fredags. Idag panikköpte jag Postafen och Saltiner...verkar fungera rätt så bra hittills. Idag har jag fått i mig hela middagen och än så länge inte börjat må sjukt illa av att bara se bilder på mat på fb x-)

På fredag ska vi på tidigt vul på ivf-kliniken, ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Lite läskigt om de inte skulle hitta nåt foster, har en bekant som det hände just det för i veckan så lite skraj är man...

• Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-03-13 19:54:37 följande:
    Välkommen hit! Då är du väldigt nära mig och Eagle i tid. Jag är 7+4 och Eagle 7+2 tror jag :) Kommer säkert bli bra på vul, men förstår att du är nervös det va jag också.

Kommer inte riktigt ihåg om detta va ditt första barn?
    Aha kul att följas! Jo, det är mitt första barn
  • Iskristall
    Längtar88 skrev 2016-03-14 19:59:18 följande:

Började vid 20-21 och slutade vid 3 så kan inte ha varit någon hastig rörelse, men låter rimligt om de skulle blivit nån trauma av annat som jag inte reagera på innan... Den tycker jag att vi kör på, förklarar ju allt isf. Den gillar jag mest :) haha förklarar nog varför duscha varmt lugnade med.

Ska vara där kl 13 så är en evighet och hon sa att får jag ont får jag ringa 1177 hjälper de mig med tid snabbare men ville inte bråka om tid idag då de känns ok nu och gjort hela dagen så är inte akut. Håll tummar och be för mig imorgon! :)

Håller tummarna!
  • Iskristall

Tack tjejer det känns underbart!

Eagle: ja, jag hänger kvar i ivf-grupper

Symetrical: v.8 7+4 idag

Sajocawa: Bf 31:a oktober.

• Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-03-18 20:58:08 följande:

Vad roligt att kunna följa någon som ligger hyfsat nära i graviditeten :)

Loppan84 skrev 2016-03-18 21:07:33 följande:

Hehe vi är ju typ 5 som ligger en vecka från varandra :) Blir sjukt när alla vi närmar oss BF och det kommer typ 5 bebisar på några dagar :)

Vilka dagar/veckor är ni på då tjejer? Ja, tänk så många bebisar
  • Iskristall

Vad kul med bf-listan! Ja, det blir en spännande höst med många små bebisar! <3

Jag har sett i appar att vissa appar räknar graviditetslängden till 39+6 och andra till 40+0 så där kan vara en förklaring till att det diffar 1dag mellan bf på olika appar.

• Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:46:24 följande:

Kommer inte ihåg om du skulle göra vul innan v.12? Om du har möjligheten att göra det i v.7 eller 8 rekommenderar jag det för att slippa oron. När du sett hjärtslag i v.8 har du ju samma missfallsrisk som efter v.12 så du slipper 4 veckor med extra oro

Är det så loppan?! Tack för infon! Det var skönt att höra!
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:08:30 följande:

Är faktiskt nervös för dagens ul... Speciellt me alla dessa hugg knip kramper :(

Håller tummarna eagle87! Jag tror på att det kommer gå jättebra!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend