Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag tycker att ni är superfina såhär pass kort efter fl, tjejer! <3

Själv gick jag ju som sagt var bara upp knappt 10 kg och hade dessutom en liten mage (trots stor bebis!) så det var inte så mycket som skulle gå tillbaka och dessvärre inte mycket till reserver heller. Syns tydligt nu när magsjukan härjat här hemma. Har tvingat i mig mat ändå och tvärvägrat kräkas, så har inte gått ner mer än max ett kg, men trots det börjar jag se tärd ut. >_< Fördelen är att det där störiga extrafläbbet på magen (som bara jag själv såg såklart) har försvunnit, men det har dessvärre även den lilla rumpan jag slitit som en djur för att bygga upp igen gjort. XD

• Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-11-15 07:06:02 följande:

Här har jag haft ett gäng regelbundna förvärkar i alla fall, och jag är inte den som går runt med förvärkar flera veckor (till och med förra graviditeten fick jag mina första förvärkar på bf, två dagar innan vattnet gick, och vill minnas att dom inte ens gjorde såhär ont!). Vi hade sex och det startade direkt efter, gick och la mig efter en timme och jag vaknade flera gånger under natten av att det gjorde så ont. Men besvikelsen när man vaknar på morgonen och får en vanlig sammandragning utan att den knappt känns.. :(

Sorry tmi, men en jäkligt blodig slempropp kom ut på morgonen åtminstone (slemproppen har släppt lite inomgångar i en vecka redan, men det här var bra mycket mer både slem och blod) så nånting är ju i alla fall på gång även om det inte är idag...

Men gud så spännande! Bf imorgon, va..!?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-15 08:58:06 följande:

Haha typiskt. Den kommer tillbaka! Du ser strålande ut sim vanligt

happylife skrev 2016-11-15 09:07:46 följande:

Men hallå kvinna! Har du fött barn sa du?!

Drömmage!

Tack finingar! Hade dock gärna tagit lite mindre synliga revben och lite mer rumpa. Men man är ju ta me tusan aldrig nöjd! XD
  • Symetrical
    mamalolo skrev 2016-11-16 15:20:25 följande:

Hej alla! Vill bara säga att vi nu, efter bekräftad trisomi 13, har avslutat graviditeten i vecka 17. Jag sörjde massor innan ingreppet så jag kände mig förvånansvärt "stark" och fokuserad under förlossningen. Det blev till slut ganska fint och värdigt.

Vi lutar åt att vilja försöka igen men vi vet inte säkert. Så kanske, kanske ses vi i någon temp-tråd igen framöver. Hoppas det gått bra för alla er andra med NIPT och kub och RUL etc. Stor kram!

Du är verkligen stark. Sänder en massa kärlek och respekt till hela er familj. Sköt om dig nu! <3
  • Symetrical
    frestelsen skrev 2016-11-16 15:29:06 följande:

Hej hopp, är inte inne här så ofta men vill tala om att vi va på vul idag 6+4 och fick se ett tickande hjärta:)

Åh, vilken lättnad! Stort grattis!
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-11-23 10:57:55 följande:

Kl 11!

Hur gick det??? Alla tummar och tår hållna här!
  • Symetrical

Kikar också in titt som tätt för att följa er. Dags för trappgång nu, sagan och eid. ;-P

• Symetrical
    Bäbiiiis skrev 2017-01-17 09:52:52 följande:

Hur är det mer er och småttingarna? Har allt gått bra för er?

Bara bra, tack! Lite förkylda, men det hör ju årstiden till. XD Ibland är det verkligen trippelt med jobb med två jämfört med en, men samtidigt får jag en hel del hjälp av duktiga storebror. <3
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2017-02-19 08:27:37 följande:

Hej på er!

Vet inte om ni minns mig, men ger det ett försök. Hoppas alla mår bra!

Jag har äntligen plussat igen (imorse ) efter vårt MA i oktober. Är såklart orolig så har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 

DPO 13 idag, lutealfas 14. Det säkraste tidiga tecknet på graviditet för mig är uteblivna spottings, det har jag inga nu. Spottings kan ju bero på lågt progesteron vad jag minns, kan lågt progesteron ge LÄTT klåda i slemhinnorna men typ på blygdläpparna?

Stort grattis till dig, kära kollega! Denna gången skall de banne mig gå hela vägen!

Vilket försök efter MA tog det sig på?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2017-02-19 08:48:05 följande:

Smyger mig in här hos er då jag faktiskt plussade i morse!! Känns helt overkligt, jag och sambon är i chock :)

<3 :-*
  • Symetrical

Hej fina ni! Kikar in och kollar till er då och då. Sååå kul att följa er. Ni måste hojta till om ni vill vara med i vår hemliga Facebook-grupp.

• Symetrical
    Bäbiiiis skrev 2017-04-30 17:56:43 följande:

Han är här! Föddes strax efter kl 13 och vägde 3400 g och 50 cm lång. Allt gick jättebra så nu är vi på bb.

Hoppar in och hojtar stort grattis till lillebror! <3 Skönt att allt gick bra.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend