Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-29 14:06:47 följande:

Ja just det! Ja bort ska det ju iallafall så får vi se när och hur. Ja har varit mysigt ändå fakriskt och nu ska vi strax få flytta till patienthotellet där pappa också får bo vi måste stanna 2 till nätter dock pga min infektion men gör inget när vi har ett helt fint dubbelrum vi 3 :)

Nej där får man bara föda om man inte har några komplikationer eller nått så pga igångsättningen var det inte ett alternativ. Efter att fått epidural så tycker jag det va himmelriket så ska inte klaga - det var nog helt rätt för mig. Dock tror jag kanske jag sluppit de svaga värkarna på slutet som gjorde att fl drog ut på tiden är men i efterhand är jag ändå ett stort fan av epidural. Hsde aldrig trott det var SÅ stor skillnad alltså. Hade du det förra gången? Tänker du ta det denna?

Edan är Guds gåva till födande kvinnor! ;-P

För mig har det dock blivit precis tvärtom båda förlossningarna, att öppningsskedet gått segt fram tills jag fått epiduralen och efter det har det bara smällt till!
  • Symetrical
    frestelsen skrev 2016-10-29 15:06:37 följande:

Stor stegring på graviditetskollen nu på em. Underbart

Åh, så gött! Och graviditetskollens dessutom, som är så notoriskt kassa!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-10-30 02:42:32 följande:

Ni som fött barn, hur länge varade latensfasen?

3-4 dygn för min del. XD
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-10-31 05:09:35 följande:

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

Åh, stort grattis! <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-31 07:00:06 följande:

Här kämpar vi väldigt väldigt med en mycket hungrig killle och mjölk som inte runnit till än, vaknar till hand dag 4 så stort hopp om att det blir bättre idag. När lossnade det för er andra? Hur länge ska man hålla ut innan man erbjuder nått annat?

Han har legat och suttat hela dagen igår i stort sett med bara råmjölken och han blir otroligt arg varje gång den tar slut. Nu inatt 3 timmars storgråtande som slutar med att bebis kollapsar av trötthet och sover med pappa medan mamma måste gömma sig i annan säng tills det kommit några droppar råmjölk i brösten igen. Jag gråter för baby blues men också för stt det gör så ont med så ledsen och hungrig bebis. Vet inte hur länge man ska köra på så?

Med storebror rann mjölken till på dag 4, så håll ut lite till. Men var samtidigt beredd på att du kan känna dig fysiskt sjuk av mjölkstasen!
  • Symetrical
    columbus skrev 2016-10-31 19:29:11 följande:

Jo, så är det ju och det vet man ju innerst inne men man blir så himla lätt påverkad. Som en vän sa, nu som gravid påbörjas det oändligt oroliga livet. Man kommer ju inte vara mindre orolig sen när barnet föds och ska växa upp, haha. Tusen tack för pepp! Hoppas timmarna går fort till 11.30 imorgon så vi får se ett friskt pyre! <3

Precis så är det; oron försvinner aldrig, man bara lär sig leva med den! XD
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-11-01 08:41:46 följande:

Tuffa dygn har det varit.

Började ju att få kraftiga värkar lördag kväll så låg vaken hela natten till söndagen. Samma sak hela söndagen men dom blev aldrig tätare än var 9de minut men ökade och ökade i styrka så tillslut sprutade tårarna vid varje värk. Då ringde jag för andra gången förlossningen och sa att det inte gick längre så vid 19 var vi inne, öppen 4cm och vattnet kvar. Fick ett rum och testade lustgas fram till typ 21, för då höll jag på att dö av smärta och trötthet så fick epidural och sov på den näst intill in i det sista. Haha. Helt plötsligt kom krystvärkarna och vattnet gick, 4 krystar sen for hon ut 00.14. Gick svinsnabbt och gjorde förjävligt ont. Haha. Så där ser man att ringa in vid 3-4 värkar på 10 minuter inte alltid är aktuellt. :P för varken vatten, blod eller slempropp hade gått heller så därför höll jag på att inte få komma in när det var så långt emellan värkarna hemma.

En skrikig brud som vill ha bröstet i munnen dygnet runt och skriker för allt har vi fått. xD Här får man inte mycket sömn och jag och sambon har avlastat varandra så gott det gick inatt. Kommer nog behöva mycket tips och råd framöver. ^^

Kämpa på, raring! Det brukar vända efter ett tag. <3
  • Symetrical

Underbart Loppan! Är en sån lättnad när man känner att man äntligen kan ge sin bebis vad den behöver. Milian gick bara ner 130 gram, trots att han var stor, men så sov han ca 23,5 timmar per dygn första tiden och åt i sömne. ;'D Hur mår du nu då? Fortfarande babyblues?

Lycka till nu idag happylife och Columbus!

Håller tummarna för att du får ditt svar ikväll, mamalolo!

Eagle, hur mår du nu? Tänker på dig en massa! <3

Här väntar andra mamma/babypasset på lokala gymmet strax. Nu jäklar skall jag få tillbaka mitt, eller åtminstone någon form av ass igen!

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-01 09:32:27 följande:

Stressad över vikten förresten. Hur mycket är normalt stt ha gått ner de 3-4 första dagarna? @'mm

Gått ner ca 4-5 kg så kvarstår alltså hela 9-10 till ursprunget. Hur mkt som är vätska vet jag inte men fortfarande väldigt svullna händer och föttrr. Magen ungefär som månad 4-5 och ser ut som världens ölmage men där märker jag stor skillnad från dag till dag och har mycket eftervärkar så är nog mycket kvar på licmodern.

Här är magen före och efter plus mjölk boobs som ser ut som giga sillissr tom i mjuk amningstopp utan bygel

Jag tror att det är väldigt olika hur mycket man går ner i början. Det är för Guds skull bara 4 dagar sedan du fick barn, vännen! Ge din kropp (och framförallt livmoder) en chans att återhämta sig. <3 Jag känner först nu idag, två månader efter fl att min livmoder är nästan normal. Dock är det en hel del kvar av magmuskeldelningen... får se hur pass de lycka hitta tillbaka till varandra. Kör i på flitigt med "mammamage", så känns som att jag gör vad jag kan i alla fall.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-01 09:51:41 följande:

Nej ingen blues. Hög på endorfiner av att va hemma efter 7 dagar borta. Och nu när han är mätt och beblpter sover ju Arild också mycket mycket mer så istället för att sitta och amma en arg bebis dygnet runt hinner jag vila :)

Fy fan vad härlig känsla att gå och träna. Längtar! Lycka till med asset utfall med kettlebells och massa pilatesövning rekommenderas. Kolla på youtube på typ "pilates backside" eller booty, behind , ass etc så hittar du säkert massa övningar du kan göra hemma när du har 5 min.

Bra tips! Dock känner jag att det fortfarande finns en hel del övningar som påfrestar fogarna, så får passa mig lite. XD
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend