Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-09-27 13:25:52 följande:

Hörrni NU börjar jag bli otålig och nervös!

Imorgon bitti har jag mitt tidiga ultraljud.

Jag är nervös för att inte se ett hjärta, att inte se något överhuvudtaget, att de är fler än ett foster (hjälp!!!!). Vilken martyr denna väntan är, kommer skaka i gynstolen! Tog/tar ni med era partners in i rummet?

Första VUL satt min utanför sen ropade vi in honom och visade honom bilderna,

Andra gången var han med in på VUL så även han fick se.

Är lite kluven, vill inte att det ska bli så kliniskt för honom, samtidigt som vi märkte sist att det enda han (och jag) tittar på är skärmen och ingenting annat. Man glömmer liksom bort vad som försigår down there.

Kan förutspå hur min redan kassa nattsömn kommer bli inatt...

Min sambo följde med, men väntade utanför. Jag är som ett djur där; när något känns jobbigt vill jag vara själv. I alla fall till en början. Som när jag fick mitt MA. Då satt jag själv inne på toaletten och vaggade fram och tillbaka, tidvis krystandes i nästan fyra timmar, medan han fick sitta ute i soffan och spela wordfeud med mig. Ja, ni hör ju själv hur "normal" jag är. ;'P
  • Symetrical

Gud vilka fina gravidmagar på er båda två, sagoskog och loppan! Älskar alla sorters gravidmagar och tycker att just det att de kan skilja sig så mycket är fascinerande! Kan vi inte få en bild på din mage också, eagle?

Stort gratttis happylife. Vilken lättnad! ':D Inte konstigt att digitala var lite segt med att slå om, när det nu visade sig att du låg några dagar efter enligt vul.

Förstår din oro sagan, men allt är säkert som det ska! Vilken vecka är du i nu?

Lycka till idag Columbus och Hoppitossa! Mina tankar kommer vara hos er. <3

• Symetrical
    happylife skrev 2016-09-29 08:04:17 följande:

Ja precis vad jag tänkte! Helt plötsligt så stämmer de digitala känns skönt!

Lite konstigt dock att inte veckorna dom gav mig på vul stämmer med ägglossning. Eftersom jag tempati så trodde jag det skulle vara exakt min uträkning?!

Har ni några erfarenheter kring det?

När plussade du första gången? Tänker att ägget kanske tog lite tid på sig att fästa. Bara det kan ju göra att det diffar på typ 5 dagar om ägget fäster på äl +5, jämfört med äl +10.
  • Symetrical
    columbus skrev 2016-09-29 09:42:38 följande:

Lilla Räkan lever <3 fick tyvärr ingen bild men fick se ett såååå litet hjärta slå. Blev framflyttad från 6+3 till 6+6 också. Herregud vilken lättnad!

Åh, stort grattis! Jag blev också flyttad framåt vid första vul, hela fyra dagar.
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-09-29 11:37:01 följande:

Men det förklarar ju varför jag fick "gravid 2-3" två gånger också, måste ha varit precis på gränsen första gången och sen för tidigt för 3+. 

Du är med andra ord i v 6, eftersom de räknar fulla veckor när d säger v 5, så 5+ nånting dvs en vecka efter.

När plussade du? På äl +?
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-09-29 12:14:04 följande:

JAHA! Har kämpat med tanken på hur jag ska få ihop det med antal dagar osv. Men då känns det inte lika konstigt att bli flyttad 1 vecka tillbaka, trodde ju jag var 6+4 idag. Och med den infon så blir det mer logiskt att hon sa att jag borde ha varit där nästa vecka för att ha kunnat se hjärtat. Plussade starkt på äl+15, äl+16 "gravid 2-3". Men då borde jag kunna säga att jag är ungefär 5+4 idag då?

Precis! Du kan ju haft en ganska sen infästning, typ äl +10 och då kanske du är i v 5+4-5+6 idag. Fick du reda på hur stort fostret och hinnsäcken var?
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-09-29 14:00:42 följande:

Jag räknar på 5+4, precis en vecka efter vad FF trodde. Hinnsäck ca 10 mm, foster 3 mm.Jag har inget återbesök bokat men är välkommen att boka en tid längre fram om jag vill. Tänkte kanske göra det om några veckor så jag vet mer precis hur långt gången jag är med tanke kommande flygresa i april. :)

Enligt tabellen sätter 3 mm dig i v 6+0 och 10 mm hinnsäck till 5+5. Tänkte att det kanske var intressant info för dig.
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-29 14:19:29 följande:

Hmm, svaaaaga plus äl 9 och 10 sen dag 11 var det tydligt.

Enligt FF hade jag ägglossning 29 augusti vilket är 4 veckor och 3 dagar sedan.

Om det då tog några dagar för det att fästa så kan v 5+6 mycket väl stämma va? 

Det kan det ju absolut göra! Sen har jag läst att embryon växer lite olika fort redan från allra första början, så man skall inte stirra sig blind på det där med bf.
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-29 14:30:12 följande:

Hehe ja precis, i slutändan är det bara några dagar!

Mitt frö var 5 mm, så väldigt likvärdigt

Ja precis om du menar vi och columbus. Jättekul!

Men 5 mm sätter ju dig kring 6+4, enligt den tabell som gynekologerna går efter! Märkligt att de sa 5+6...

• Symetrical
    happylife skrev 2016-09-29 15:00:46 följande:

Då är jag säkert 6+4 som jag trodde haha

Han kanske sa fel med 5+5..

happylife skrev 2016-09-29 15:02:12 följande:

Fast i min gravidapp står det att i v 6 är det 0.5 cm

Kan säkert diffa en del. Apparna är nog dock minst tillförlitliga när det kommer till just vetenskaplig fakta.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend