Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-10-23 11:14:43 följande:

Neej men eller hur! Jag tror inte ens jag minns hur man gör längre?? Här har det inte heller varit mycket aktivitet sen vi plussade och han själv har och är inte heller sugen. xD Allt känns bara så osexigt när man är gravid tycker jag. Nu är det klassikern "Det känns som om jag skulle peta ungen i huvudet" från hans sida. Hahahh.

Helskotta, 3ggr?!?! Ah det är ju bara att fetglömma. Om man inte kan inseminera. ^^ Hahah

Hahaha. Jag skämtade faktiskt med min kusin om det när hon hade gått över 12 dagar, att hennes käre man gott kunde producera en 3-4 satser och spara i kylen så att hon sen kunde suga upp dem med en sån där medicinspruta och därefter tjoffa upp hela härligheten i själva härligheten. ;'D
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-23 12:01:17 följande:

Haha, men gullet <3 jag ser ingen skillnad på de där bilderna och något put vet jag inte vart det isf skulle finnas :) Men jag förstår dig med att man är olika petiga med vissa kroppsdelar. För mig är också magen väldigt viktig. Bristningarna på rumpan stör mig knappt alls, hängigheten i brösten är inte jättekul men ingen katastrof. Men det lilla rynket jag har över naveln (som knappt är synbart för andra) har jag ständiga funderingar på att operera. Tror det är för att min mage har goda förutsättningar att vara riktigt snygg, medans brösten och rumpan inte skulle kunna bli bättre än halvdana (och brösten lär det vara riktigt kört för efter amningen). Känner mig därför väldigt nervös för magen nu Den var ju nästan dubbelt så stor förra gången, men då var jag ju också 9 år yngre. Känns dock som musklerna redan repat sig ganska bra nu. Det är nog mest fett- och hudöverskott som putar nu. Jag ligger ju fortfarande 9kg + och nästan allt på mage, höfter och lår. Hur går det med din vikt? Går det bra att amma utan att du tappae allt för mycket? Kan du äta som vanligt?

Men visst är det så!? Hur irrationellt det än kan vara.

Den är faktiskt under kontroll än så länge, ligger bara knappt 2 kg mindre än när jag blev gravid. Äter som en tok! Gör typ inget annat än äter dagarna i ända, så är väl därför jag håller mig här kring 55 kg nu.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-24 12:37:14 följande:

Tack hörrni. De gjorde en ctg och kollade Bt och urin igen. Allt verkar bra med honom. Mycket liv och normala hjärtslag igen, verkar som han blir lite stressad när jag ligger på rygg och kanske får navelsträngen klämd då och därför för högre puls av det och låg på rygg när hon undersökte på mvc. Mitt blodtryck var plötsligt också väldigt bra igen på 73/120 så var nog bara att jag hade en del smärta och sd när jag va på HS som förhöjde det. Noll protein i urinen också.

Försökte dock lura till mig en undersökning av tappen när jag ändå var här men de vill inte göra det "i onödan" pga infektionsrisk så jag får bara leva i ovisshet

Skönt att det inte visade sig vara något fel i alla fall, trots att det var trist att de inte ville kolla status i aussie, så att säga.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-25 06:39:02 följande:

Och där kom det som kroppen försökt fighta hela veckan - vaknade med jätteont i halsen och blåsor i hela munnen. Hoppas inte det är halsfluss men ganska säker på att det är nog för att stoppa förlossning iaf så nu räknar jag med att det dröjer. Buuuuu :(

Usch, stackare! Hoppas verkligen att det går över fort. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-25 06:39:02 följande:

Och där kom det som kroppen försökt fighta hela veckan - vaknade med jätteont i halsen och blåsor i hela munnen. Hoppas inte det är halsfluss men ganska säker på att det är nog för att stoppa förlossning iaf så nu räknar jag med att det dröjer. Buuuuu :(

Usch, stackare! Hoppas verkligen att det går över fort. <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-10-25 10:38:28 följande:

Mår skit får noll sömn..,, han vill ammas varje timme O ja kan inte stänga av mentalt O sova när han sover o han tar ej flaska just nu vill jag dö... skulle gå igenom 10 förlossningar hellre än detta

Hjärtat då! Lider med dig! Vet hur vidrigt det är när man inte får sova. Håll ut. Förr eller senare vänder det! <3
  • Symetrical

Tror att man även kan lägga till via mailadress, så PM:a sagoskog era mailadresser. Är nämligen hon som är admin (tror jag i alla fall med min amningshjärna XD)

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-26 13:44:08 följande:

Nej vi är faktiskt alla admin, som varit med sen ganska tidigt iaf. Det går bra att pm:a mig. Men jag kan inte lägga till utan att bli vän med er först. Jag har letat, googlat och slitit mitt hår.. men får inte fram vart man läget till via mail (men det SKA gå, blev själv tillagd så). Så det jag kan göra är att lägga till efter att vi blivit vänner. Vilket iofs går lika bra det med, vänskapen kan man ju ta bort sen om man vill.

Om man avskyr varandra, menar du!?

Som sagt var; amningshjärna. XD
  • Symetrical
    frestelsen skrev 2016-10-26 14:50:33 följande:

Asså känns helt overkligt att säga det men jag hoppar in i tråden här nu:) får jag det? Har inte tagit digitalt, eller jo men dum boken kom upp så fick ett nytt test. Men jag har fåt plus på gravkollen, billiga tester och cb plus så är GRAVID!! Vågar inte va superglad förns v. 12 efter alla dumma mf!! Men tänker inte lägga fokus på mf utan ta en dag i taget:)

Hjärtligt välkommen, babe! Du och Bell ligger ju väldigt nära i tid. Verkar som att det är så vi jobbar här; trillar liksom in stötvis ett par, tre stycken.
  • Symetrical
    Bell13 skrev 2016-10-26 14:36:50 följande:

Kan du lägga till mig i gruppen? Funkar inte att maila men jag heter Malin Bellhorn det finns bara en alla kommer ju ändå få veta mitt namn sedan i alla fall

Jag skickade vänförfrågan till dig på fejjan nu för att kunna bjuda in dig till dig i gruppen sen!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend