Gravida från Tempar/Fertility Friend
Hur tidiga var ni att berätta om graviditeten? Vi ska till mina föräldrar idag och sambon vill berätta för dem. Vet inte hur vi ska göra :/
Hur tidiga var ni att berätta om graviditeten? Vi ska till mina föräldrar idag och sambon vill berätta för dem. Vet inte hur vi ska göra :/
Jag vill uppmana alla nya och halvnya som ännu inte fyllt i bf-listan att göra det. Det är en egen tråd och ni hittar länken till den i trådstarten.
Kan nån vänlig själv ändra mitt datum i bf listan? 21/5 ska det vara istället för 22/5
Tack för alla tipsen! Ska prata med bm idag, då jag genomgått behandlingar hos dem så vill de veta om mensen kommer eller om jag blivit gravid. Hoppas på tidigt vul så oron kan lugna sig lite..
Nu på morgonen fick jag först en minimal ljusbrun/genomskinlig flytning och sen en som var väldigt ljus men lite rosaaktig. Var väldigt lite, och väldigt ljust rosa. Läste att det är vanligt så tidigt? Att kroppen inte fattat att den är gravid?
Man blir ju ändå orolig :(
Fick 1-2 v på digitala nu på eftermiddagen.
När slog era om till 2-3 veckor? Är ju om möjligt mer orolig nu..
Känns som att det är foglossning på g här också :/ ska man få det redan i v.15? Undrar ju hur det kommer bli framöver liksom :P tror det är foglossning i alla fall. Det liksom skär till ner mot vänster skinka när jag ska resa mig ur soffan eller ur sängen. Speciellt om jag varit uppe och rört mig mycket innan. Har inga problem med att gå och promenera utan endast när jag liksom böjer mig för att resa mig eller för att plocka upp saker från golvet.
De kan tyvärr absolut börja i v 15 inte kul!
Det kanske tog sig tidigare efter äl för dig då? Så du hade mer hcg på äl+14?
Ja det kan ju variera.. Hoppas verkligen att det slår om snart! <3
Ja de kan ju stanna upp, hoppas de känns som en evighet för mig att ha så här ont i 12 veckor till blä
En tjej på mitt jobb fick hemsk foglossning runt vecka 16-17 under sin förra graviditet och hade det jobbigt ett par veckor, men sedan försvann det helt och hållet och kom inte tillbaka mer under resten av graviditeten. Håller tummarna för att ditt inte eskalerar!
Det låter som foglossning men det behöver inte bli värre och värre. När jag var gravid med sonen fick jag jobbig foglossning redan i v 10. Men i v 20 ungefär gick det helt plötsligt över. Min bm sa att om man får tidig foglossning så är det stor chans att det går över.
Denna grav hade jag kraftig foglossning mellan v 4 och 7. Supertidigt alltså! Det var mitt första gravsymptom. Sen gick det över helt. Men omkring v 26 kom det tillbaka lite smått och verkar nu bara bli värre och värre.