• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-01-29 17:32:59 följande:

Men Gud vad skönt! Perfekt att du fick tag i en doppler ju!

Clefairy skrev 2017-01-29 19:12:58 följande:

Så himla skönt :D jag hade precis samma känsla när jag såg babyn med ultraljud i onsdags. Då var det vecka 11+4 och barnmorskan som utförde ul sa att det var väldigt liten risk att nåt händer efter det. Så himla skönt att bli av med oron att man bara inbillat sig en graviditet eller att babyn dött!

Ja, minst sagt skönt! Vilken lättnad och nu kan man äntligen börja njuta lite ^^

Jag såg att du lagt ut ett foto :) så mysigt att se också ju!

Då är ju vi rätt nära varandra med bf! Vad roligt!
  • Erla

Här har vi precis fått se bebis. Fick oväntat ett samtal, från sjukhuset jag haft kontakt med, i veckan. Jag var ärlig och berättade att vi hört hjärtat och att vi trodde att allt var bra trots blödning. De insisterade på att vi skulle komma in och dubbelkolla för säkerhets skull och där var en aktiv bebis som motsvarar 11+6. Två dagar större än mina beräkningar. Fick till och med en bild ^^

• Erla
    eid skrev 2017-02-05 12:03:28 följande:

Hej,

Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

Åh vad härligt! :D grattis till dottern!
  • Erla

Idag var vi på vårt andra besök hos BM. Tog en massa prover som hittills sett bra ut. Får besked om järn inom ett par veckor :) vikten hade dock stått still sedan första besöket och då visade det sig att jag hade gått ner i vikt under jul och nyår. Blev lite orolig, men det var inget att oroa sig för alls såhär tidigt sa hon. Hur betedde sig eran vikt i början?

För övrigt går jag in i vecka 14 på söndag ^^

• Erla
    happylife skrev 2017-02-09 21:23:58 följande:

Jag gick ner 3-4 kg tom vecka 16, sen började de lite uppåt. Ligger på +2 kg nu. Var också orolig men bebis får de den behöver ändå

Åh vad skönt att veta. BM berättade att allt som allt bör man ha gått upp minst 6 kg innan bf då det är ungefär vad själva graviditeten väger i slutändan. Just nu ligger jag på -3kg från min vikt innan jag blev gravid.
  • Erla
    happylife skrev 2017-02-10 08:13:25 följande:

Ja men precis så är det blev chockad av viktnedgång, trodde jag skulle gå upp massor!

Ja, samma här :P det kommer väl lite pluskilon senare :)
  • Erla
    Sagan12345 skrev 2017-02-11 21:03:13 följande:

Nu har även vår lilla pojk tittat ut.. Gick väldigt bra allt och vi mår utmärkt. 3.5kg och 50 cm, bf+9 :)

Stort grattis!! :D
  • Erla
    ohhello skrev 2017-02-12 11:17:43 följande:

Grattis till er som fått era bebisar!

Själv har jag bara gått in i v.12 nu, känns som att slutet av augusti är låååångt borta just nu, även om det känns som att själva graviditeten går fortare den här gången än med första barnet. :) Längtar till v.14 så jag får höra hjärtljuden hos BM & sen tills första sparkarna känns! Just nu är det mer som att man är inne i en tråkig period med precis noll tecken på graviditet förutom kissnödigheten. :D

Tycker också augusti känns långt borta :P men måste ändå säga att det gått ganska snabbt än så länge. Själv gick jag in i v.14 idag ^^ kul att vi är nära varandra.

När har du bf?
  • Erla

V.14 och jag får nog inse nu att svullnaden jag haft nog bara kommer bytas ut mot en kula :P har inte kunnat få igen mina vanliga byxor sedan v.9 och i förrgår köpte jag äntligen ett par gravidbyxor ^^
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend