• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-12-25 18:18:18 följande:

Berättade du eller hur gick det?

Jag blev tvungen att berätta. Så våra närmaste i familjen vet.
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-26 09:53:53 följande:

Va kul ändå roligt att få berätta en sån god nyhet!

Ja :) det blev ju inte som planerat, men det passade ändå bra att betätta på självaste julafton.
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-26 10:13:31 följande:

Hehe de blir de sällan

Det är väl sant :P hoppas bara att illamåendet släpper snart. Verkar som att clementin är det enda som lindrar. Tur jag inte börjar jobba förrän den 9:e januari och då kan man väl hoppas att man har tur att det släppt :P
  • Erla

Någon här som styrketränat under graviditeten? Köpte ett gymkort i november för vem kunde tro att man skulle bli gravid liksom?? Har mått så mycket bättre idag, med mycket mindre illamående så tänkte kanske passa på att utnyttja det lite :P finns ju annat att göra där än just styrketräning, men tänkte att lite muskler att hjälpa kroppen bära den förhoppningsvis framtida magen, inte är så dumt.

• Erla
    Bäbiiiis skrev 2016-12-27 15:45:41 följande:

Kort uppdatering. Allt såg fint ut och vi väntar en lite kille.

Så härligt att allt såg bra ut! Grattis till pojken ^^
  • Erla
    eid skrev 2016-12-27 18:18:06 följande:

Jag kör fortfarande ca 3 pass i veckan (går in i v 36 imorgon). Mestadels body pump på gymmet, vilket funkar alldeles utmärkt. Jag kör såklart inte lika tungt som vanligt, men upplever att jag mår så mycket bättre när jag tränar. De övningar jag inte gör är utfallssteg- pga att jag kände av foglossning runt v 20 sedan byter jag ut magövningar mot höftlyft och den här övningen när man står på alla fyra och lyfter höger ben och vänster arm för att sedan byta sida. Lycka till och säg bara till om du har några frågor :)

Tack för svar! Då ska jag nog våga mig dit och träna lite :) tack för tipsen om övningarna också.:) har läst att man helst ska undvika utfall. Det hade med bäckenet att göra om jag inte minns fel, så det kommer jag nog att ersätta med något annat :)
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-12-28 09:50:23 följande:

Kub såg bra ut. Hon tyckte det såg ut som en pojke <3

Vart flyttad från 7e till 3e juli:) så är i v.14 nu:)

Men vad roligt! Där va de kritiska 12 över för dig ^^ så skönt! Skönt att allt såg bra ut också :)
  • Erla

Hörrni! Det verkar som att illamåendet gjort ett uppehåll, ett långt hoppas jag. Men så blir man ju så nojig! Kan det verkligen vara en sån kort period? Knappt en vecka liksom... igår mådde jag hyfsat bra också, med några få vågor under dagen. Idag känns allt nästan som innan illamåendet slog till. Dvs alla andra symptom är kvar. Vill ju inte oroa mig, men såhär tur kan man väl inte ha??

• Erla
    happylife skrev 2016-12-28 10:16:01 följande:

Jadå kroppen kan hitta på alla möjliga varianter! Jag mådde bara illa till o från i några få veckor denna gång

Skönt att veta :)
    Loppan84 skrev 2016-12-28 10:40:15 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag var ju extremt illamående i starten och spydde dagligen till vecka 16. Men mellan vecka 18-24 kände jag verkligen ingenting, sen vecka 24 började jag känna lite mer ordentliga sparkar men hade egentligen inga andra känningar förrän vecka 26. Det kallas ju spökveckorna så det är nog helt normalt

Jag är i vecka 7 (6+3) och började må illa i vecka 6 (5+4). Har hört om spökveckorna, men har för mig att bm sa att det var först från vecka 8 det räknas som spökveckor.
    Bäbiiiis skrev 2016-12-28 11:25:51 följande:

Jag mådde bara illa någon dag. Vet inte om det berodde på grav eller om jag var sjuk. Njut av att slippa.

Då kanske jag slipper. Vore ju skönt att göra det :P
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-12-28 19:10:28 följande:

Aha trodde du var längre. Vecka 12-15 nån gång brukar väl spökveckorna börja, när illamåendet och tröttheten släpper för de flesta. Men slipper du det så försök njuta istället för att oroa dig, man blir inte mer gravid för att man mår skit

Ja, jag mår ju fortfarande illa, men mycket mindre. Ingen känsla av att vilja kräkas. Är väl mest nojig pga att alla symptom försvann i vecka 7 när jag var gravid första gången. Visade sig ju vara ma. Men det är nog som du säger, att bara njuta av att slippa må skit dygnet runt :) tack <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend