Gravida från Tempar/Fertility Friend
Åk in..mycket bättre. Jag var inne då å då, min bebis var så lugn!
Åk in..mycket bättre. Jag var inne då å då, min bebis var så lugn!
Har haft fler och fler värkar nu sedan förra veckan. Idag har jag haft nästan konstant mensvärk sedan jag vaknade. Inte kraftiga, men de märks. Bebisen är mycket mer aktiv nu sedan dagen då den vilade en massa. Känner av märkliga vibrationer långt ner i magen också, plus att det blir extremt tungt neråt när jag själv är aktiv. Någon som känner igen sig?
Vill inte föda förrän tidigast nästa vecka och är ganska orolig över att det ska vara överfullt på förlossningen om allt sätter igång för tidigt. Hörde på radion förra veckan att det är näst intill stopp på den förlossning vi ska till och risken är stor att vi blir hänvisade till sjukhus som har minst 2 h restid för oss. Är i vecka 37 nu så bebis är väl åtminstone färdigbakad så det oroar jag mig inte för åtminstone.
Hej hörni!
Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3
Misstänker att delar av slemproppen lossnat nu. Hittade en rosafärgad liten kletig klump igår nämligen. Vet att det inte behöver betyda något, men man hoppas ju ^^
Håller tummarna att det är på g snart för er. :)
Idag har en STOR bit av slemproppen kommit ut ^^ Längtar så sjukt mycket efter lilla räkan så nu börjar väntan bli typ olidlig haha!
Hur lång tid tog det för er, som redan fått era små, för förlossningen att komma igång efter att slemproppen lossnat?
Hej! Jag ge inte läst eller skrivit här på nästan 3 mån sedan min lilla kille föddes men måste ju svara nu att det för mig tog ca 1 v från att slemproppen började lossna tills förlossningen satte igång. Hoppas det är dags snart för dig.
Min slempropp började lossna två dagar innan hon tittade ut
Gick på toaletten i morse och kissade. Krystade till lite extra som vanligt för att tömma blåsan helt och ut forsar ca 1-2 dl vätska. Tyckte det var lite väl mycket. Ringde förlossningen och de tyckte att det var osäkert om det var fostervatten eller bara mycket kiss eller flytningar. Jag är osäker själv, men skulle dubbelkolla under 3 timmar med en kökshandduk i trosorna.
Hur skulle ni tolka det hela??
Hur har det gått? Var det vattnet som gick? När mitt vatten gick så fortsatte det rinna och rinna hela tiden. Eller i alla fall någon timme. Det var igen tvekan. Jag stoppade sonens blöja i trosorna. Det var kanon! Bättre än en handduk.
En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)
Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.
Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.
Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.
Tack så mycket ^^
Visst finns det en facebook-grupp för oss som blivit föräldrar i tempargruppen? Någon som skulle kunna lägga till mig? :)
Finns en grupp :) du måste bli vän med nån som är med i gruppen för att man ska kunna lägga till :)
Sök upp mig på fb. Pernilla Hendered