Gravida från Tempar/Fertility Friend
Och det är kub i maj :)
Vad kul, när har du kub-ultraljudet då? :D
Hej tjejer!
Tänkte fråga er ff experter.
Har bim idag och tempen har legat varannan dag sedan 5 dagar tillbaka och pendlat från 36.9-37.0. Idag på bim var den 36.8 (dock en timme tidigare) hade ni räknat det som kört?
Tacksam för svar!!
Grattis till alla bebismagar! Längtar tills min tur (har försökt ett år nu).
Vill se fler bebismagar!!!!
Helt galet! Är idag i exakt samma dag som när jag i förra graviditeten fick veta om mitt MA, alltså 10+0. Blev lite lätt orolig nu på kvällen eftersom jag inte ens mått illa en enda gång den här graviditeten (jag vet, jag vet att alla graviditeter är olika, men ändåååååå).
Dessutom hade jag för mig att man inte kunde höra hjärtljud förrän typ vecka 12(?) men googlade upp en artikel där jag läste att från vecka 9-10 kan man höra bebis hjärtljud så jag sprang fort som attan för att leta upp dopplern jag köpte förra graviditeten, och jovisst, inuti mig tickar ett jättesnabbt litet hjärta!!! <3 NU är det bannemej på riktigt!!
Woop woop! Well done!
Jag kör också på dagliga promenader, även om det går långsammare och långsammare. Försöker komma upp i åtminstone 5 km/dag. Mår bättre av det i förlängningen, känner jag. Framförallt nu när jag bara är hemma!
Lycka till på rul! Vilken tid är det? Ska ni ta reda på kön?
Gjord en helkroppsmassage idag och foglossningen slog till rejält... Har känt av det ända sen jag blev gravid men nu blev det plötsligt mer påtagligt..
Hoppas det lägger sig nu när jag hinner vila upp mig över helgen..
Är det nått ni saknar att äta?
Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.