Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-03-19 08:16:54 följande:

Vad kul med bf-listan! Ja, det blir en spännande höst med många små bebisar! <3

Jag har sett i appar att vissa appar räknar graviditetslängden till 39+6 och andra till 40+0 så där kan vara en förklaring till att det diffar 1dag mellan bf på olika appar.

Jo men precis.. Och kanske extra förvirrande för dig loppan för i Sverige räknar man till 39+6 och i Norge räknar man till 40+2 :p haha så skumt
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:23:02 följande:

Nu ändrade jag till "sverige" och då fick jag bf 25 oktober. Skumt.

Tydligen är man gravid längre i Norge ;) Hahaha
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:34:10 följande:
    Haha vad är grejen med det? Så himla konstigt. Kanske norskorna har 3 dager längre cykel (senare äl) i snitt

Min mage tror förresten att det är jul istället för påsk - det enda den vill ha är risgrynsgröt och clementiner och apelsiner. God jul haha. Nä men känns faktiskt bättre idag och fick behålla frukosten. Glad att jag inte åkte annars hade denna dagen varit förfärlig...
    Tror dom bara kommit fram till att det är vanligare att föda då ;)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:08:30 följande:

Är faktiskt nervös för dagens ul... Speciellt me alla dessa hugg knip kramper :(

Det kommer gå så bra! Vilken tid skulle du dit?
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-03-19 10:40:35 följande:
    Iskristall skrev 2016-03-19 10:14:53 följande:

Åh vad mysiga byxorna såg ut! Exakt min typ av byxor, vart har du hittat dem?

Ja, de är galet bekväma! Har dem i beige också.

Köpte dock dem förra graviditeten, så vet inte om de finns såna nu, Iskristall. Var på h&m i alla fall.

Kul med allas gravidgrafer. Så olika de är! :-P

Och vad spännande med ul idag, Eagle! Keep us posted!
    Ja det ligger nog nånting i att man inte kan utläsa innan om det är en gravid-graf eller vanlig mens-graf...
    Om man inte själv har massa egna att jämföra med förvisso, jag tycker mina två gravidgrafer är dom mest stabila graferna jag haft.. :)
  • Sajocawa

Har jobbet precis hela helgen så har inte hunnit läsa vad ni skrivit, ska se om jag hinner ikapp ikväll ;)

Apropå ingenting ska jag berätta en liten rolig historia.. Sorry för långt inlägg.

Förut när loppan pratade lite om förvirring tidigare så nämnde jag ju att jag var ett riktigt hopplöst fall förra graviditeten, var så snurrig konstant så jag var tvungen att sluta köra bil (och då körde jag dessutom bil på jobbet men var tvungen att säga nej.. Kom till rondeller och visste inte vilket håll jag skulle köra..)

Det har REDAN börjat för mig denna graviditet också. Har som sagt jobbat i helgen, jobbar på spa så träffar en hel del människor men har verkligen inte kunnat prata med gästerna. Har blandat ihop ord, hittat på konstiga meningar mm.. Reagerade inte riktigt på att det hade med graviditeten att göra förrän jag först och främst imorse satt i bilen påväg till jobbet och insåg att jag hade glömt ta på mig arbetskläderna (så jag hade jeans på mig och tröjan jag hade sovit i...) , och inte nog med det, när jag äntligen jobbat klart (i för stora lånekläder...) så åkte jag hem och precis när jag kommer innanför dörren och tar av mig skorna ser jag att jag har på mig mina inneskor.. Jag har alltså glömt min skor på jobbet!!
    Jag orkade inte åka tillbaka (hade nog tagit strax över en timme för mig att komma hem igen) så hoppas jag har ett par gamla skor nånstans som passar för jag jobbar inte förrän om två veckor igen..

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-20 21:40:52 följande:

Jag menar att jag blev bättre idag kan ju också bero på att jah vilat och legat helt still sen i fredags ;) Men måste ju undersöka närmre. Om illamåendet försvinner nu när jag pausar de tabletterna måste det va ett tecken.

Symetrical, Sajocawa och Sagoskog och ni andra som varit väldigt illamående har ni tagit tillskott med järn?

Första graviditeten mådde jag illa dygnet runt och då tog jag inga tabletter alls.. Eller jo folsyra då men började må illa långt innan jag tog dom tabletterna...

Hoppas att det ligger något i denna magiska upptäckt så att du får må lite bättre... Haha fast nackdelen är väl att du isf får veta att du mått så fruktansvärt dåligt helt i onödan..
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-21 10:59:05 följande:
    Bägge ;) min mamma är indisk och min pappa Svensk/brasilianare och har mörk hud. Jag fick höra att det har betydelse för d-vitamin första gången för några veckor sen faktiskt men stämmer att jag alltid har brist på vintern så har haft d-vitamin tillskott hela vintern. På sista kontrollen hade värdena tagit sig upp till innanför referensvärdene men fortfarande on the Low side så tänker fortsätta med d-vitamin och folsyra bara - behöver inget annat.
    Haha skrattar lite åt mig själv när jag har bilder i huvudet av hur alla härinne ser ut, och i mitt huvud har jag föreställt mig dig Loppan som riktigt ljus (typ sån som lätt blir röd i solen) med blont hår, typ en Kirsten Dunst... Haha
  • Sajocawa

Haha nu måste jag ju addera till min lista..
    Symetrical tänker jag mig är lite kortare än medel, kort ljusbrunt hår (tänk pojkfrisyr-kort), naturligt smal och vältränad, nästan lite tomboy i sätt och klädstil haha
    Sagoskog är blond och lockig, och är (till motsats av Symetrical) väldigt feminin med söta klänningar
    Eagle är brunhårig, typ axellångt hår, olivfärgad hy, och klär sig ofta enkelt i jeans och t-shirt
    Vem har jag missat? :p

Jag är för övrigt medellång, olivfärgad hud, brunt halvlångt hår, bruna ögon, massa tatueringar, och det var länge sen jag kände mig sensuell, nu kan jag åka till jobbet och upptäcka att jag har grötfläckar över hela jeansen för att 1-åringen tydligen inte var helt ren vid hejdå-kramen...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend