Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sitter hos bm och väntar på att få komma in och göra första ultraljudet. Så nervös så jag håller på att spy.... Ska göra ultraljudet i exakt samma rum som jag fick veta om mitt MA för ett halvår sen... Hoppas på en redig revansch nu!

• Sajocawa

IT'S ALIVE!!!!
    jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-04-04 10:43:37 följande:
    Åh, så underbart! Stort stort grattis!!!

Vilken vecka sa hon att du var i?
    Tack tack tack!!! Hon velade lite mellan 7+2, 7+3 och 7+4... Och enligt FF är jag i 7+5. Men fattar att det är svårt att mäta så smått, 1 mm blir ju som sagt en hel dags skillnad. Så jag fortsätter gå efter mitt datum tills nästa ultraljud :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 13:44:47 följande:
    Grattis!! Gud va skönt, vilken lättnad!!

Såg på bilden att du vart på mama Mia, hur är dom där?
    Tack alla! <3

Jag tycker Mama Mia är superbra, däremot ska jag få en ny barnmorska nu så hoppas hon är lika härlig som resten. Men jag har bara positiva erfarenheter därifrån!
    Egentligen kan man inte ens få ultraljud innan inskrivningen (man kan ju alltid gå dit och betala ultraljud när man vill såklart) men när jag ringde upp min barnmorska och sa att jag ville göra ett ultraljud tidigare pga mitt MA så tog vi inskrivningen direkt över telefon istället så hon kunde boka in det kostnadsfritt åt mig.. Såna där småsaker som man uppskattar!
    Förra gången när jag skrev in mig så frågade bm om jag ville göra kub och så sa jag bara att jag egentligen inte vill veta resultatet men skulle ändå vilja bara för att få se lilla krabaten, då sa hon bara: Nämen då bokar vi bara in dig på ultraljudet, vill du komma imorgon?
    :D
    Funderar du också på mama Mia?
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 13:44:47 följande:
    Grattis!! Gud va skönt, vilken lättnad!!

Såg på bilden att du vart på mama Mia, hur är dom där?
    Eller du har väl säkert redan skrivit in dig hos en annan mvc kanske, kom jag på nu?
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 14:36:48 följande:
    Blir lite långt att åka, jag tillhör Uppsala. ;) Men jag bokade in ett tidigt ul där eftersom att det annars är fullt överallt omkring mig. I telefon var dom jättegulliga och fick tid snabbt, är så sjukt nervös inför onsdagen när jag ska dit. Hoppas verkligen på ett bra bemötande När man är så nervös! Eventuellt att dom kan skicka över journalannteckning från ul till min nuvarande bm tänkte jag fråga.
    Jaha okej, jamen du blir nog jättenöjd! :D
    Vilken vecka är du i nu? :)
  • Sajocawa

Det hände förresten något konstigt i helgen... Magen exploderade! Haha den small alltså inte, men helt plötsligt blev den orimligt stor.. Trodde det kanske var tillfälligt i en dag, men det håller i sig....
    Kolla bara när jag LIGGER NER till och med... !?!? Undrar om det bara blir större och större nu eftersom folk säger att magen växer snabbare med andra barnet, eller om magen kommer hitta tillbaka igen innan barnet börjar ta plats och växa.. Har redan svårt att knäppa mina arbetsbyxor...

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-04-04 17:29:07 följande:
    Precis samma sak upplevde jag när tarmarna började spöka rejält kring v 7-8. Tänkte också på att många ju upplever att magen blir betydligt större andra gången, detta stämde dock inte på mig. Magen la sig igen kring v 10-11, för att sen komma tillbaka på riktigt ett par veckor senare.

Såhär ser den ut idag i v 19+5:
    Haha får hoppas det lägger sig lite då, även om det är lite mysigt med försmak på vad som komma skall.
    Längtar till magen blir som din, riktig liksom, perfekt storlek också, inte stor och i vägen ännu ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-04 15:27:02 följande:

Sajocawa - herregud så härligt!!! Stort grattis

Eagle - det gick bra, inga tecken på infektion längre så gjorde bara rytinkontrollen som jag skulle (alla prover etc som är första kontrollen).

Ang Mama Mia i Sthlm så har jag inte gått där som gravid men däremot haft det som min gyn i alla år jag bodde i Sthlm för preventivmedel etc och jag älskar dem. De är så snälla och duktiga. Kan tänka mig att de är fantastiska när man är gravid :)

Loppan, glömde svara dig förut angående semester i sommar. Åk!
    Med min dotter var jag i Thailand vecka 20-22 typ , och det var skönt och så , men bara lite senare hade jag nog inte pallat, efter första veckan där kunde jag dessutom inte ligga på mage längre så fick alldeles ont i rygg och rumpa av att ligga på rygg i solstolen en hel vecka.. Haha. Bara llte senare i graviditeten hade jag nog inte pallat.
    Ni skall däremot 1. Inte flyga lika långt, och 2. Det är inte riktigt lika varmt i Europa som det var då i Thailand.
    Så jag tycker det låter perfekt.
    Efter vecka 30 hade jag nog inte rest nånstans, förutom inom landet och så... :)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-04-05 19:35:18 följande:
    Ok vad tycker ni? Min man tycker jag e lite knäpp O tycker de tok för tidigt O tror ja kommer hinna ändra mig
    Snygg är den ju definitivt! Hoppas den är lite praktiskt också!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend